חיפוש
 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

אופניים פגעו ברכב שלי- האם אני זכאי לפיצוי?

 

”אופניים (לא חשמליים) לא נחשבים לרכב מנועי ולכן אין כל חובה לבטח אותם. בנוסף, גם אין חובה לבטח אופניים חשמליים. לכן במקרה שלנו הפציעה של רוכב האופניים נחשבת כפציעה של הולך רגל מבחינת הנזק לגוף”. להמשך קריאה- כנסו...

 

אופניים פגעו ברכב שלי- האם אני זכאי לפיצוי?
שאלת תושבת העיר

עו”ד ניסן שלום, בעת יציאה מחנייה רכבי עמד לחלוטין ומשמאלי הגיע ילד רכוב על אופניים במהירות של כ30 קמש וללא בלמים נכנס בדלת האחורית של רכבי. לילד היה שריטה בפנים והדלת של הרכב ניזוקה מאוד. דאגתי לילד האם לא רצתה לפנות אותו לביה”ח ולאחר יומיים האם מבקשת פרטי ביטוח והגישה תלונה במשטרה למרות שאיני אשם האם אני צריך למסור פרטים והאם לתבוע כיצד להתחיל תהליך בנושא?

תשובת מנהל הפורום- עו"ד ניסן מנו

שלום עידו,

השאלה שלך מעוררת בעיה רצינית בכל הנוגע לאופניים.

אופניים (לא חשמליים) לא נחשבים לרכב מנועי ולכן אין כל חובה לבטח אותם. אגב בינתיים גם אין חובה לבטח אופניים חשמליים (יכול להיות שזה ישתנו בהמשך). לכן במקרה שלנו הפציעה של רוכב האופניים נחשבת כפציעה של הולך רגל מבחינת הנזק לגוף. ולכן יש לך חובה למסור את הפרטים שלך וגם את פרטי הביטוח שלך במקרה של פציעה של בן אדם בתוך הרכב או מחוצה ואין כאן עניין של אשמה (לא מעניים מי אשם - חברת הביטוח החובה מפצה על הנזק גוף שנגרם עקב השימוש ברכב מנועי).

בעניין השני של שאלתך בנוגע לנזק רכוש לרכב שלך כאן כן בוחנים את האשמה ומי שאשם בתאונה צריך לשלם על נזק לרכוש שגרם. ואם רוכב האופניים אשם אז הוא צריך לשאת בנזק לרכב שלך.

אשמח לענות על שאלות נוספות.

יש לכם עוד שאלות לניסן מנו עו”ד רשלנות רפואית, נזקי גוף? כנסו!

הפייסבוק שלי  

0502375955    www.mano-law.co.il

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים