חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

מדוע אנחנו משמינים בחורף?

 

הטור של גילה אלישיב, מנהלת פורום בתחום הנטורפתיה, יחשוף בפניכם את הסיבות המרכזיות להשמנת חורף ודרכי התמודדות. להמשך קריאה- כנסו...

 

מדוע אנחנו משמינים בחורף

 החורף קיבל את הכינוי "העונה המשמינה בשנה" האמנם ?

מסתבר שבחורף אנשים מעלים במשקל והרוב לא מצליחים להיפטר מהקילוגרמים העודפים.

אז להשמנה החורפית יש כמה סיבות שמודעות אליהן יכולה לעזור בהתמודדות מולן.

·       פחות פעילות גופנית

החשיפה לחושך כבר בשעות אחה"צ משפיע על המוח שלנו. המוח מפריש את הורמון המלטונין שמנמנם אותנו ומכין אותנו לשינה וזה ממש לא עושה לנו חשק להתאמן. 

איך מתמודדים עם זה ?

אני ממליצה הפעילות הגופנית לשעות הבוקר או הצהריים שכן בשעות האלה יש הרבה יותר אנרגיה ואנחנו לא נלחמים בעצמנו.

·   התיסמונת הביתית 

גם חורף וגם קורונה . אנחנו יותר בבית, פחות יוצאים, חשופים יותר לפרסומות מגרות, ומה טוב יותר מלהתכרבל בשמיכה נעימה מול הטלוייזיה עם איזה נשנוש מנחם ? אז כשאנחנו בבית אנחנו פחות פעילים, מבזבזים פחות אנרגיה ואוכלים יותר וכל אלה מביאים להשמנה.

איך מתמודדים עם זה ?  

כדאי  לדאוג לאוכל זמין וטעים כמו נשנושי ירקות, פחמימות מורכבות כמו בטטה אפויה עם קינמון ומרקים טובים.  צלחת מרק משביעה ומספקת משהו מחמם וטעים. לדאוג לארוחות קטנות לאורך היום ולא ארוחה נשנושית ללא הפסקה.

·       מיסתור הבגדים  

מן הסתם כשקר לנו אנחנו מכסים את עצמנו בבגדים, אנחנו פחות יוצאים ומצליחים להסתיר כמה עלינו ואיך אנחנו ניראים. ואז בקיץ אנחנו מופתעים כשצריכים ללבוש את הבגד יום.

איך מתמודדים עם זה ? מידי פעם כדאי להסתכל על הגוף במראה  ולהיזכר כיצד הגוף נראה , לראות מה הצטבר עליו כדי שההפתעה לא תהיה רק כשנגיע לקיץ. פעולה זו יכולה גם לדרבן להמעיט באכילה נשנושית.

·       ירידה ברמות הורמון הסרטונין

הסרטונין הורמון העונג מושפע מחשיפה לאור. לכן ירידה בכמות האור משפיע על מצב הרוח וכשקר לנו זה יכול לפגוע במצב רוח  ולגרום לנו לאכול פחמימות בעיקר מתוקות במטרה להגביר את תחושת העונג. אפשר לאמר כי פיתחנו תלות בהורמון הזה שכדי להרגיש טוב אנחנו צריכים לאכול.

איך מתמודדים עם זה?

אויש.... כאן הכל בראש. כדי לשמור על אורח חיים בריא יש לסגל עבודת מודעות/ אחרי שאנחנו מאוזנים אנחנו מעוניינים שלא להיות תלויים במזון הפחממתי ולא להHאבק בעצמנו. 

בנקודה חשובה זו אני עוזרת לאנשים להשתחרר מהצורך הזה. בקליניקה שלי אני נותנת תזונה מותאמת אישית שמגבירה חילוף חומרים , בדיקת החוסרים התזונתיים עפ"י בדיקות הדם, בדיקת הבעיות הרפואיות ובהתאם הכנסת מזונות מרפאים לתפריט ועם כל זה גם עבודה על מודעות להרגלי אכילה מודעת ונכונה וכדי שהתוצאות ישתמרו לאורך זמן .

שיהיה חורף נעים לכולם,

עוצמת התזונה – גילה אלישיב

נטורופתית D.N

מלווה בתהליכי בריאות וירידה במשקל

מאמנת לאורח חיים בריא

יש לכם עוד שאלות לגילה אלישיב-נטורופתית? כנסו!

האתר שלי  עמוד הפייסבוק   050-9660069

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים