חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מחזקים את מערך התחקור האפדימיולוגי העירוני

 

בימים אלה, הרחיבה העירייה, בשיתוף עם משרד הבריאות ופיקוד העורף, את מערך התחקור האפידמיולוגי העירוני

 

במשך שלושה ימי הכשרה שהתקיימו בשבוע שעבר בימים שלישי עד חמישי 27-29.10, הוכשרו עוד שמונה עובדות כחוקרות אפידמיולוגיות. ההכשרה הועברה על ידי אחיות אפידמיולוגיות ואנשי פיקוד העורף, אשר במסגרתה למדו כיצד לעבוד על מערכות משרד הבריאות וכיצד לבצע חקירות בפועל בליווי אנשי המקצוע.

בכך גדל משמעותית המערך האפידמיולוגי העירוני ל-13 חוקרות, אשר מתקשרות לתושבים שנמצאו מאומתים לנגיף הקורונה. המתחקרות מבצעות בטלפון תשאולים ובדיקת מגעים עם אנשים אחרים בעיר, וכמובן מודיעות לכל מי שצריך להיכנס לבידוד מיידי בעקבות החשיפה לחולה מאומת.

עוד מטפל המערך במתן עזרה לחולים ושיחות יומיומיות למבודדים וחולים, על מנת ללוות ולסייע להם במידת הצורך. מיכל אלימלך, מנהלת יחידת הבריאות ומערך התחקור האפידמיולוגי העירוני מספרת כי: "מאז החלה בעיר התפרצות נגיף הקורונה כ-10 אלף שיחות טלפון לחולים ומבודדים בעיר. מרבית הסיוע שמבקשים מאיתנו הוא עזרה בהורדת הזבל, הוצאת הכלב לטיול והבאת תרופות. אנחנו נעזרים בארגוני המתנדבים ומחברים ביניהם לבין המבודדים."

עיריית מודיעין מכבים רעות הייתה בין הראשונות מבין הרשויות המקומיות, שהקימו את מערך בקרה בקורונה עירוני אשר פועל במהירות ובזכותו נקטעו שרשראות הדבקה רבות באופן מיידי על ידי יצירת קשר עם הקהילות הרלוונטיות לחשיפה עם חולה מאומת.
בין השאר מניתוח התחקירים האפדימיולוגיים, שנעשו מול התושבים שאובחנו חיוביים לנגיף בשבוע שחלף, עולה, כי מקור ההדבקה העיקרי בעיר הוא כתוצאה ממגע ישיר עם בני המשפחה, שהיו בבידוד לאחר שאובחנו חיוביים לנגיף. לכן בעירייה הדגישו השבוע כי נראה שעקב האכילס של העיר בכל נושא קטיעת שרשרת ההדבקות הוא נושא הכניסה לבידוד. בעירייה ציינו דווקא עכשיו, עם חזרתם של תלמידי כיתות א עד ד ללימודים בבתי הספר, עלינו למלא אחר הנחיות משרד הבריאות בנושא הבידודים: אדם הנמצא בבידוד צריך להימנע מלבוא במגע עם שאר בני הבית. במידה ואין אפשרות להפרדה מלאה על כל המשפחה לשהות בבידוד.

חיים ביבס, ראש העיר: "מערך התחקור האפדימיולוגי שלנו הורחב משמעותית לטובת תושבי העיר, ואנו רואים את הצלחתו הרבה מאז פרוץ המשבר, בקטיעת שרשראות הדבקה באופן מיידי. המערך מהווה חלק ממכלול מקצועי ייחודי לנו בעיר, שכולל גם מערכת שליטה ובקרה בקורונה. המערכת כוללת פילוחים ממוקדים באשר למוקדי תחלואה, אותם היה חשוב לנו לשקף לתושבים באתר העירייה, על מנת שיהיו שותפים מלאים למאבק העיקש והמאתגר שלנו לצמצום התפשטות הנגיף. כך יצרנו, מערכת שלמה ששולטת בנתונים ויודעת לפעול מהר בשטח במקרה הצורך ברמה עירונית".

ברוך בוחניק, חבר המועצה ומחזיק תיק הבריאות: "הקורונה מלווה אותנו לאורך זמן ולצד החמ"ל קורונה שהקמנו בחודש אפריל, בימים אלו הכשרנו מתחקרות אפידמיולוגיות נוספות כדי להמשיך ולשפר את היכולת שלנו כרשות לנהל את האירוע המתמשך, בצורה מיטבית ועצמאית ככל שניתן".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים