חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

נעצרה חוליית גנבי רכבים שפעלה באיזור המרכז

 

משטרת ישראל עצרה חוליית גנבי רכבים מתוחכמת שפעלה במשך כחודש באזור המרכז. השבוע הוגשו נגדם כתבי אישום ובקשות מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם

 

במשטרת ישראל התקבלו מספר תלונות על גניבות רכבים ממרכז הארץ. חקירה מאומצת ומורכבת של משטרת ישראל, הביאה לגילוי וחשיפת חוליית גנבי כלי רכב שכללו מארגן ומתכנן תושב טייבה, נהגת הרכב המוביל תושבת פ"ת ושני תושבי שטחים ששימשו כנהגי הרכבים הגנובים ושהו בישראל ללא אישורים ובניגוד לחוק. עוד מצאו חוקרי המשטרה, כי החולייה פעלה במרכז הארץ במשך כחודש, במהלכו החשודים גנבו מספר כלי רכב מפ"ת, כפ"ס, בת ים ות"א כשהחשודים מגיעים מדי לילה למספר ערים במרכז הארץ, גונבים רכבים ומעבירים אותם לשטחי הרשות הפלשתינית.

חקירת המשטרה חשפה את השיטה המאורגנת והמתוכננת היטיב של החולייה ואת מסלול ההובלה הברור של הרכב המוביל, מנקודת הגניבה ועד מעבר הרכבים הגנובים לשטחי הרשות דרך מחסום שילה-רנתיס. נהגת הרכב המוביל ונהגי הרכבים הגנובים קיבלו ממארגן הגניבות סך של 500 ש"ח עבור גניבת והובלת כל אחד מהרכבים הגנובים. החשודים היו מתפרצים לרכבים באמצעות ניפוץ חלון משולש אחורי, פירוק מנגנון ההנעה והם גנבו את הרכבים ע"י הנעה באמצעות מחשב רכב.

חקירת המשטרה העלתה כי החשודים גנבו רכבים שחונים סמוך אחד לשני ותוך שעשו שימוש בציוד ייעודי. החשודים בחרו את הרכבים בקפדנות, חילקו ביניהם תפקידים ועבדו עם ציוד ייעודי, תוך שהם גונבים רכב מסוג מסויים, מה שמעיד על סיכום של החשוד המארגן עם גורמים ברשות הפלשתינית וקיומו של מודל כלכלי על פיו פעלה החולייה. נהגת הרכב המוביל אספה והסיעה את חברי החולייה ליעד ולאחר מכן הובילה את שיירת הרכבים הגנובים למחסום המעבר לשטחי הרשות הפלשתינית.

החשודים גנבו 14 רכבים בשווי מוערך של כחצי מיליון ש"ח. החשודים חיבלו ברכבים ועלות שווי תיקון הרכבים עמד על אלפי שקלים.

2 נהגי הרכבים הגנובים, תושבי השטחים (20, 26 מ-ענבתא) ונהגת הרכב המוביל, בת 29 מפ"ת נעצרו על חם ע"י השוטרים במחסום שילה-רנתיס ביום 30.8.20 והובאו לחקירה בתחנת המשטרה. החשוד המארגן, בן 32 מטייבה, נעצר למחרת כשהגיע לדיון בהארכת מעצרה של החשודה.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בפ"ת. השבוע הוגשו נגדם כתבי אישום בעבירות של גניבת רכב בצוותא, קשירת קשר לביצוע פשע, פריצה לרכב בצוותא, חבלה במזיד ברכב בצוותא, הסעה ברכב של שב"ח, כניסה או ישיבה בישראל שלא כחוק, נהיגה ללא רישיון נהיגה ואיסור שימוש ברכב ללא ביטוח. יחד עם כתבי האישום הוגשו נגד החשודים גם בקשות מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים