חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

עיריית ראשל”צ מסייעת במציאת מסגרות התנדבות לצה”ל

 

עיריית ראשון לציון מאפשרת לצעירים, הלומדים בבתי הספר לחינוך מיוחד וקיבלו פטור משרות צבאי, למצוא מסגרת בהתנדבות לצה”ל או שירות לאומי. במסגרת המפגש, התקיימה הרצאה של ראש מדור מתנדבים, לשכת גיוס תל השומר

 

צעירים רבים בעיר, הלומדים בבתי הספר לחינוך מיוחד וכוללני וקיבלו פטור משירות בצה"ל, מבקשים להתנדב ולתרום למדינה בדרכים שונות. באגף הנוער והצעירים של מינהל קהילה בעיריית ראשון לציון קיימו השבוע מפגש בזום עם עשרות הורים וצעירים שמבקשים לדעת מה האפשרויות שעומדות בפניהן.

המפגש יצא לדרך על ידי תחום הכנה לצה"ל בשיתוף מינהל שילוב חברתי והמרכז למשפחות ומנהיגות הורים "מהל"ב". במפגש לקחו חלק גם מנהלי בתי הספר ומרכזי תחום החינוך המיוחד בבתי הספר הכוללניים וכן המשנה לראש העירייה, איתי מתתיהו, המחזיק התיק הנוער והצעירים וד"ר הדס הכהן, מחזיקת תיק החינוך מיוחד.

במרכז המפגש התקיימה הרצאה של ראש מדור מתנדבים בלשכת גיוס תל השומר, סגן טל פדידה. כמו כן נכחו עמותות מלוות לשרות צבאי, כמו "שווים במדים", "גדולים במדים", "מגשימים חלום", עמותות לשרות לאומי מותאם ומכינה קדם צבאית – שיבולים וארגון חברתי "לבב חברתי".

מנהלת תחום הכנה לצה"ל בעיריית ראשון לציון, דינה אזולאי, אמרה: "רק שיתוף פעולה בין כל הגורמים ייתן מענה מקצועי ונכון לתושבים. ככל שיותר אנשי מקצוע ידעו על התחום יצליחו לפתוח מגוון של אפשרויות להורים ולילדיהם. המפגש היה משמעותי ונתן מידע רב על האפשרויות הקיימות לתלמידי חינוך מיוחד ומשולב לאחר קבלת פטור משרות צבאי". בהמשך מרכז הכנה לצה"ל ירכז את השאלות והתשובות שעלו במפגש ויפרסמם להורים.

תושבת העיר, יולה זובריצקי, מספרת על הרגע שבתו בתה, שני (22), עלתה על מדים: "אין לתאר את השמחה והגאווה שלה לממש חלום מגיל שש להיות בצה"ל, להשתלב  ולתרום". לשני אופטובסקי יש מגבלה שכלית התפתחותית והיא איננה עצמאית. לפני כשנה היא התנדבה לצה"ל דרך עמותת אקי"ם. "הרעיון היה לאפשר לה לממש את עצמה בתרומה לקהילה" מספרת יולה "זו יוזמה מבורכת".

המשנה לראש העירייה, איתי מתיתיהו, בירך על המפגש ואמר: "לצעירים אלו יש מוטיבציה גבוהה מאוד לתרום ולהתנדב בקהילה, אנחנו מחבקים אותם ומעודדים אותם להשתלב במסגרות השונות". יש לציין כי המתנדבים נחשבים חיילים ככלל חיילי צה"ל וחלים עליהם כל החובות והזכויות החלים על משרתי החובה, יחד עם זאת, הם משרתים בהתאם למגבלות הרפואיות שנקבעו להם על ידי מפקדת קצין רפואה ראשי.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים