חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מסע במנהרת הזמן

 

חלום ישן של תרצה כהן-שקד, יו”ר איגוד מנהלי הספריות הציבוריות בארץ, קרם עור וגידים כאשר הספריות ערכו השנה פיילוט של חידון ארצי בעשרה יישובים ובהם, מודיעין מכבים רעות. תלמידי שכבה ד’ מ- 18 בתי ספר בעיר לקחו חלק בתהליך הכנה לחידון שכולל עידוד קריאה, שיתוף ומעורבות בקבוצה, התמודדות עם תחרות ותהליך למידה

 

החידון עסק בסדרת הספרים האהובה "מנהרת הזמן" של הסופרת, גלילה רון פדר עמית, המזמנת הרבה מאוד תכנים שקשורים גם להיסטוריה שלנו. הספרים נבחרו בעזרתה האדיבה של רון-פדר, אשר סייעה ותמכה, ואף כתבה את השאלות.

עשרות תלמידים, מכל בתי הספר בעיר, קראו ולמדו את חמשת הספרים שנבחרו לשלב הראשון. בחודש פברואר, נערך השלב הבית ספרי, אשר כלל מבחן בכתב עליו ענו התלמידים. שני התלמידים בעלי הציונים הגבוהים ביותר בכל בית ספר עלו לשלב הבא של החידון – שלב חצי הגמר העירוני, שכלל הפעם למידה של שמונה ספרים בסדרה.

שלב חצי הגמר נקבע לאמצע חודש מרץ, אשר תוכנן להתקיים באולם עינן שבקניון מול קהל של חברים, צוותים חינוכיים, בני משפחה ומתמודדי שלב רבע הגמר, במעמד הסופרת גלילה רון פדר וראש העיר, חיים ביבס. אך עם הזמן, הוטלו יותר ויותר מגבלות על התכנסויות בעקבות תחילת התפשטות נגיף הקורונה עד כדי סגר וביטולו של החידון.

אך למרות הכל, הוחלט ברשת הספריות להכין תעודות השתתפות עבור כל המתמודדים. התעודות עוצבו עם סמלים ואיורים מתוך סדרת הספרים, ובחתימת ראש העיר, חיים ביבס ומנהלת רשת הספריות, אוה רוכמן.

כל ספרנית בית ספר אספה את התעודות עבור תלמידיה, וחילקה אותן למתמודדים עוד לפני תום שנת הלימודים. התלמידים שהתאכזבו מכך שלא התקיים שלב חצי הגמר, שמחו והתרגשו לקבל את התעודות, מזכרת מתהליך שעברו בשנה לא פשוטה.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים