חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

חורף בלתי נשכח: מדוע היה זה החורף הטוב ביותר בעשור האחרון?

 

לאחר שידענו כמה שנות בצורת, הגיע החורף הנוכחי שבהחלט עלה על כל דמיון, ושקיבל את המעמד המתבקש מחורף עגול של שנת 2020 - השנה העגולה הביאה עמה חורף עוצמתי, כזה שלא ידענו בעשור האחרון, ועל כך רמזו עוד בתחילתו שלל סימנים

 

לאחר שידענו כמה שנות בצורת, הגיע החורף הנוכחי שבהחלט עלה על כל דמיון, ושקיבל את המעמד המתבקש מחורף עגול של שנת 2020 - השנה העגולה הביאה עמה חורף עוצמתי, כזה שלא ידענו בעשור האחרון, ועל כך רמזו עוד בתחילתו שלל סימנים. היו אלו העגורים שהקדימו את הגעתם והיו אלו החצבים שהשנה הגיעו לגבהים מרשימים, החצבים שלאורך דורות מספרים ללא מילים לאיכרי הגליל עד כמה החורף הקרב עומד להיות מבורך בגשמים נדיבים.

 

כנרת שלי

 גם אם מבחינה פוליטית אנו חלוקים, הרי שמבחינת הכנרת כולנו מאוגדים – כולם מבקשים לראות את הכנרת מלאה, ממש כפי שהיא זכורה מימי ילדותנו. אי לכך אם נבחן מה קרה לפני שנה ומנגד מה קורה השנה, נמצא שהחורף הנוכחי אכן היה עוצמתי, וזאת כי אם גשמי אשתקד הובילו לעלייה של 300 ס"מ, הרי שהשנה אנו עומדים על 845 ס"מ שמבדילים ביננו לבין הקו האדום, משמע עד היום מפלס הכנרת עלה הרבה יותר והיד עוד נטויה, ולו כי מזג האוויר החורפי עדיין איתנו והנחלים עדיין זורמים. מכאן שבינתיים ניתן להתרגש ממראה החופים שאט אט מתמלאים, כך שגם הקשוחים שביננו מתקשים להישאר אדישים נוכח המפלס שמדי יום חותר כלפי מעלה. 

 

שנעבור למספרים?

 כאשר מדברים על נתוני הגשמים (כמו אלו שאפיינו את השנה החולפת), זה רק מתבקש לעבור למספרים, ועל כן נחדד שבצפון הארץ ירדו בממוצע כ 128% יותר ממה שבדרך כלל יורד, ואילו בדרום כ118% ובמרכז כ107%, משמע נכון לימים אלו כמויות המשקעים גבוהות ברוב חלקי הארץ ממה שידענו בעשור האחרון, ואם בכך לא די, הרי שבשלל מקומות בארץ כמות המשקעים כבר עברה את הממוצע השנתי. בנוסף, ידענו שיאים נוספים שראוי לתרגם למספרים, כך למשל בצפון מערב הארץ ירדו מעל ל100 מ"מ משקעים - הכמות הגבוהה ביותר מאז שנת 1969!

 

מצד שני

 לצד השמחה הרבה שהכנרת זמן רב לא נראתה כה טוב, לצד התחושה הרגועה של החקלאים (השנה לא תהיה בעיית מים) ולצד הנחלים והשלוליות הרבות שהופיעו בכל פינה ושיצרו כיף גדול לצאת ולטייל בחיק הטבע, גם יש להתייחס לצד השני של המטבע, ולו כי אין טוב ללא רע, וכאן נציין שלא מעט שטחים חקלאיים נפגעו בעקבות כמויות אדירות של גשם, ושלל בתים פרטיים ובתי עסק הוצפו. מכאן שיש ללמוד כיצד להיערך לקראת שנים ברוכות בגשם, כי גם אם אנחנו כבר לא רגילים לחורפים שכאלו, החורף הזה הוכיח שתמיד צריך לעמוד על המשמר. 

 

מביטים קדימה

 לסיכום נציין שעתה רק נותר להביט קדימה ולבחון איזה חורף מצפה לנו ופה נעניק לכם את הטיפ של חקלאי הגליל: אם החצב גבוה ממטר ושלושים (השנה החצבים הגיעו למטר ושישים), תצפו לחורף גשום במיוחד – ועל כן, היערכו בהתאם, חפשו תוכניות טובות בנטפליקס, הוציאו את משחקי הקופסה והכינו את ערכות היצירה לילדים. ואם מזג האוויר יפה? תיהנו וצאו לטייל!

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים