חיפוש
 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

זהירות – הפקרות בבריאות!

 

בתחקיר מקיף של העיתונאי שרון גל שפורסם בערוץ 13 בטלוויזיה ב-23.12.19 נחשפנו שבמוקדים לרפואה הדחופה של ”טרם” מטפלים בנו ”כאילו” רופאים שעדיין לא הוכשרו ולא קיבלו רישיון לעסוק ברפואה וזאת בניגוד לחוק ואלפי מטופלים ניזוקים עקב כך בנזקים חמורים מאוד.

 

זהירות – הפקרות בבריאות!

בתחקיר מקיף של העיתונאי שרון גל שפורסם בערוץ 13 בטלוויזיה ב-23.12.19 נחשפנו שבמוקדים לרפואה הדחופה של "טרם" מטפלים בנו "כאילו" רופאים שעדיין לא הוכשרו ולא קיבלו רישיון לעסוק ברפואה וזאת בניגוד לחוק ואלפי מטופלים ניזוקים עקב כך בנזקים חמורים מאוד.

בכל פעם שמקרה כזה מגיע למשרדי אני מופתע מחדש. לא מדובר במקרים בודדים. מדובר בתופעה חמורה שכפי שצוין בתחקיר הנ"ל מפקירה את בריאותינו וגורמת לנזקים קשים.

כך, למשל, חולה שהגיע למוקד בטרם והתלונן על כאבים עזים בחזה וקוצר נשימה, נשלח על ידי צוות הרפואי  הביתה עם משככי כאבים ללא כל בדיקה של הלב. בדיעבד, הסתבר בבית החולים שמדובר באירוע לבבי ואילו היה מאובחן ומטופל בזמן היה ניתן למנוע את הנזק הלבבי שנגרם לחולה.

מקרה נוסף של מטופל שהגיע למוקד בטרם והתלונן על כאבים בידו עקב נפילה. בטרם עשו צילום ופענחו אותו כתקין ללא כל שבר. בדיעבד, הסתבר בבית החולים שמדבור בשבר חמור שלא אובחן בטרם ואילו היה מאובחן ומטופל בזמן ניתן היה למנוע את הנזק בידו של החולה.

המקרים הם מקוממים ונראה שלקופות החולים ששולחים את המבוטחים שלהם למוקדי החירום האלו משתלם לחסוך על חשבון כולנו את העלויות של העסקת רופאים אמיתיים בעלי רישיון לעסוק ברפואה.

אבל אני יכול להגיד שממש לא משתלם להם כשתביעות שמוגשות נגד המוסדות הנ"ל בגין הנזקים הגופניים שנגרמים בעקבות רשלנות רפואית. תביעות אלו עוזרות למנוע את ההפקרות בבריאות זו. בכל מוסד רפואי ישנה יחידה לניהול סיכונים שלומדת מהתביעות הנ"ל את הטעויות ומוציאה הנחיות וחוזרים כדי שמקרים של רשלנות רפואית לא יחזרו על עצמם.

בישראל אין מידע מסודר ומקיף על טעויות רפואיות, אבל קיים נוהל שמחייב מוסדות רפואיים לדווח למשרד הבריאות על מקרי מוות חריגים ואירועים רפואיים שמוגדרים כ"חריגים". לא מעט מקרים כאלו לא מדווחים למשרד הבריאות וכאלו שכן מדווחים נחקרים על ידי משרד הבריאות וזה מוציא גם כן חוזרים והנחיות כדי שמקרים של רשלנות רפואית לא יחזרו על עצמם.

זו הסיבה לכך שבמקרה של רשלנות רפואית חשוב מאוד לפנות למשרד עו"ד המתמחה בטיפול בתביעות ברשלנות רפואית וכן להגיש תביעות כדי למנוע מקרים נוספים של הפקרות ולשפר את הרפואה וכמובן להשיג פיצוי מקסימלי לנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית.

קישור לתחקיר של שרון גל בערוץ 13:
https://www.facebook.com/102429112519/posts/10157833298472520/

 עו"ד ניסן מנו, מייצג נפגעי רשלנות רפואית.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים