חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

רק 44% מבני הנוער חושבים שרכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה מסוכנת

 

’קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין’ פועלות במטרה לעורר את המודעות בקרב בני הנוער לנושא הבטיחות בדרכים ולעודד אותם להיות מנהיגים צעירים בתחום הבטיחות, אשר יוכלו להשפיע על הקהילה בה הם חיים לשיפור בנושא ולמניעת תאונות בהווה ובעתיד.

 

 סקר קבוצת הנוער בשוהם וחבל מודיעין:

רק 44% מבני הנוער באזור חושבים שרכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה מסוכנת

’קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין’ פועלות במטרה לעורר את המודעות בקרב בני הנוער לנושא הבטיחות בדרכים ולעודד אותם להיות מנהיגים צעירים בתחום הבטיחות, אשר יוכלו להשפיע על הקהילה בה הם חיים לשיפור בנושא ולמניעת תאונות בהווה ובעתיד.

בשנים האחרונות עולה נושא הרכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים כגורם המסכן את בני הנוער כאשר הרכיבה על הכלים הללו מותרת החל מגיל 16. כדי להבין את ממדי התופעה והסכנה בקרב בני הנוער ביצעו לאחרונה קבוצות הנוער סקר מדגמי העוסק בנושא. הסקר בוצע בקרב למעלה מ- 500 בני נוער וצעירים ב-28 רשויות שונות. השאלות נגעו לעמדותיהם של הנשאלים בנוגע להתנהגות נכונה ברכיבה ותפיסת המסוכנות בדרכים. בין הישובים בהם ערכו פעילי הקבוצות את הסקר גם שוהם וחבל מודיעין.

אלו תוצאות הסקר באזור:

                 

 

•  אנא ציין את מידת הסכמתך עם המשפטים הבאים:

שאלה

מסכים

לא מתנגד ולא מסכים

מתנגד

 

רכיבה על אופניים ללא קסדה מסוכנת

44%

22%

33%

 

רכיבה על אופניים חשמליים מסכנת חיים

36%

24%

40%

 

אין בעיה להרכיב נוסע נוסף באופניים

27%

47%

27%

 

נסיעה על אופניים תחת השפעת אלכוהול אינה מסוכנת

42%

22%

36%

 

שימוש בטלפון הנייד ברכיבה על אופניים חשמליים מסוכן

47%

24%

29%

 

אופניים רגילים מסוכנים פחות מאופניים חשמליים

40%

16%

44%

 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בהיעדר תחבורה ציבורית נוחה וזמינה בני נוער רבים בוחרים לעשות שימוש באופניים חשמליים ואופניים רגילים. תוצאות הסקר מראות שחלק גדול מהם פשוט לא מבין עד כמה מסוכן לרכוב ללא קסדה, תחת השפעת אלכוהול או בהיסח הדעת, פעולות שחושפות אותם לסכנה גדולה. לרוכבי הדו גלגלי אין שלדת פח או חגורת בטיחות שתגן עליהם ולכן קסדה היא אביזר הבטיחות החשוב ביותר עבור הרוכבים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגדיל את המודעות בקרב בני הנוער במדיות שבהן הם נמצאים לחשיבות של חבישת קסדה וציות לחוקי התנועה ובמקביל, גם במשטרה צריכים להוסיף שוטרים וניידות כדי להגביר את ההרתעה בקרב הרוכבים במטרה למנוע רכיבה בניגוד לחוקים, כזאת שמסכנת את חייהם".

במסגרת פעילות קבוצות הנוער רוכשים בני הנוער ידע בתחום הבטיחות בדרכים וכלים להצלת חיים ומקיימים פעילות חברתית להעלאת המודעות לנושא זה בקרב הקהילה המקומית בכלל ותלמידי התיכונים בפרט.

33 רוכבים הרוגים מתחילת השנה, כ-1,500 נפגעים

שנת 2019 עומדת להסתיים בקרוב ופחות מחודש לסוף השנה כבר נהרגו 33 רוכבי אופניים רגילים/חשמליים/קורקינטים ממונעים. מתחילת השנה קיפחו את חייהם 16 רוכבי אופניים רגילים, 15 רוכבי אופניים חשמליים ושני רוכבי קורקינטים ממונעים. בהשוואה לשנת 2018 מדובר בנתונים די דומים כאשר בכל שנת 2018 נהרגו 35 רוכבי אופניים רגילים/חשמליים וקורקינטים ממונעים. 16 רוכבי אופניים רגילים נהרגו בשנת 2018 בתאונות דרכים, 19 רוכבי אופניים חשמליים ולא נהרגו רוכבי קורקינטים חשמליים.

 מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני המשטרה עולה מינואר 2019 ועד ה-24 בנובמבר נפגעו 1054 רוכבי אופניים חשמליים בתאונות דרכים ו-15 רוכבים נהרגו. מניתוח נתוני הנפגעים וההרוגים בתאונות עם קורקינטים חשמליים עולה כי מתחילת השנה נפגעו 363 רוכבים ושניים נהרגו. במקביל, נפגעו 162 רוכבי אופניים רגילים בתאונות דרכים, 50 מהם במצב קשה.

לפרטים נוספים: נעמה קולסקו, עמותת אור ירוק -053-6406766

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים