חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הרצאות בועדת הרשות לביטחון קהילתי במודיעין

 

התכנסות הועדה בראשותו של ס. ראש העיר ומחזיק התיק הרשות לביטחון קהילתי אילן יאיר בן סעדון, החלה בדברי ברכה של ראש העירובהמשך הציג ס.ראש העיר  עדכונים על פרויקטים הקרובים לסיומם וכאלו לעתיד לבוא בשבועות הקרובים.

 

התכנסות הועדה בראשותו של ס. ראש העיר ומחזיק התיק הרשות לביטחון קהילתי אילן יאיר בן סעדון, החלה בדברי ברכה של ראש העירובהמשך הציג ס.ראש העיר  עדכונים על פרויקטים הקרובים לסיומם וכאלו לעתיד לבוא בשבועות הקרובים. הפעם הצגת התכנים והפעילות נעשתה במתכונת שונה, בסגנון TED.מנהלת הרשות לביטחון קהילתימיטל אשורהציגה את הפעילויות ובסיום המפגש התקיימה הרצאתה של סנדי בשרטי מכותבות הספר : "חינוך מיני לנוער מוצף מינית"

שבוע שעבר ועדת הרשות לביטחון קהילתי (שילוב של עיר ללא אלימות והרשות למאבק בנגע הסמים והאלכוהול) נפתחה בנוכחותם של עשרות תושבים, אורחים, מנהלים ואנשי מקצוע בתחומי החינוך. כידוע מדובר באחת הוועדות הפעילות והתושבים מגלים בה עניין רב וראייה לכך כמות השותפים בועדה. חדר הישיבות היה קטן מלהכיל את עשרות התושבים שהגיעו. התושבים שהגיעו תורמים לעשייה במידע עדכני ורלוונטי לצרכי התושבים ובכך מסייעים לבעלי התפקידים בעירייה לקדם את נושאי הביטחון האישי והקהילתי בעיר וזה מבורך.

הועדה הוצגה הפעם בסגנון TED, מכל פרויקט קהילתי הגיעו נציגים משתתפים בפרויקטלהציגו :

סיגל סידי, אימא של מאי סידי ז"ל שנהרגה בתאונה בסוצ’י ברוסיההציגה את המפעל להנצחת הבת : תאטרון "היומנים של מאי". ההצגה המתבססת על יומניה של מאי , עוסקת בעזרה לאחר ולחלש ועזרה לזולת בשיתוף פעולה עם מיכה הירש מ"על הבמה" ודלית מתאטרון "מנוער לנוער".

מיכל כהןמנחה חינוכית ברשות לביטחון קהילתי הציגה את פעילות הנוער במסגרת חודש על מיניות , סמים ואלכוהול, המתקיימים בימים אלו לכ- 10.000 מתלמידי בתי הספר החל משכבות כיתות ז’ עד יב’.

לימור שדה רכזת הקהילה ברשות לביטחון קהילתי הציגה את "הזולה", ו"המרכז", ותוכנית אקדם
"הזולה"  -מתחםלבני נוער אשר פועלבימי שישי, בשעות הערב המאוחרות החל מהשעה 22:00 ועד השעות הקטנות של הלילה ברחבת הקניון (מתחם התחבורה). במתחם הזולה בני הנוער נהנים מפעילות מעשירה, חווייתית ותרבותית. נהנים מצוות מדריכים מקצועי וותיק במסגרת שיתוף פעולה של הרשות לביטחון קהילתי ומועדון המתנדבים "ליונס" מודיעין."הקפה" -בית קפה לבני הנוער מלווה בצוות מקצועי, מועברות בו סדנאות משתנות וערבי בנושאים מעניינים שונים.תוכנית אקדם - מרכז שילוב קהילתי שמטרתו טיפול וקידום ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי ושילובם בקהילה

ס. ראש העיר אילן בן סעדוןהציג אתקורסי תאוריה לבני הנוער -אותםהקורסים מעביר סגן ראש העיר אילן יאיר בן-סעדון המחזיק בתיק התחבורה ובטיחות בדרכים בהתנדבות עליו.הקורס מתקיים במתחם הנוער "מקפה לאוזן" כל מחזור נמשך לאורך של כ- 5 מפגשים, כל מפגש נמשך כשעתיים.
"כנבחר ציבור בהווה הפועל למען בני הנוער ובעברי עסקתי בהוראת נהיגה – החלטתי לשלב את השניים לכדי פרויקט חדש, לימודי תאוריה ללא עלות, עבור בני הנוער שצריכים לימוד אישי וחוויתי".
מעבר לחומר הלימודי הנדרש בכדי לעבור את מבחן התאוריה כגון: תמרורים, חוקי התנועה, הבטיחות בכביש, הכרת הרכב ועוד... התמקדות המרבית במהלך הקורס היא בהקניית ערך מוסף - נהיגה נכונה לאותם בני נוער שיהפכו בקרוב לנהגים ויקבלו רישיון ובכך יהפכו לנהגים טובים יותר ומקצועיים יותר.

אבות ובנים בכדורגל –את הפרויקט הגיעו להציגמאמן הקבוצהאריאל וינדר, אלון יניבעו"סואבות עם בניהם מביס’ קשת. התכנית הוקמהבמטרה ליצור מפגש משמעותי משותף בין אבות ובנים באמצעות פעילות ספורטיבית קבוצתית, לחיזוק הקשר והתקשורת בניהם, ליצירת חוסן ולמניעת התנהגויות סיכון "זה גרם לנו להתקרב אחד לשני, זה זמן שהוא רק שלנו ואני מחכה לזה כל השבוע". ציין אחד ההורים.

הצילום שבלב –סדנת פוטו תרפיה המועברת לנערים ונערות למשפחות המתמודדות עם מחלת הסרטן. מטרת הפרויקט הוא העצמת בני הנוער אשר בסופו תתקיים תערוכת צילום.
את הפרויקט מעבירה צרוייהדרייזין ובעזרת אור עלימה מנהלת לשכת הרשות לביטחון קהילתי.

הגל שלי -פרויקט חדשני שהחל עם תלמידים מביס’ ברנקו וייס, הפרויקט הוקם במטרה להעניק הזדמנות אמיתית לנערות ולנערים במצבי סיכון לעלות על הגל ולהצליח דרך התמודדות באמצעות גלישת גלים.
את הפרויקט הגיעו להציג מדריך ונער שמשתתף בפרויקט "זהו כלי להעצמה של בני נוער, ראינו שמשהו משתנה בגישהוביכולת של הנערים כאשר הם יוצריםאינטראקציה בניהם, לומדים איך להתנהג עם צוות, לומדיםליהנות, עזרה לאחר, לא מתייאשים כשנכשלים במשימה, תורם להם ברמה האישית מאוד"
ליאורה אבוטבול אישה עצמאית, הציגה את "התאטרון הקהילתי לנשים עוצמאיות"-
שיתוף של 20 נשים עצמאיות שיעבדו על הצגה שתציג את ההתמודדיות והאתגרים עימן מתמודדות האמהות העצמאיות.

לקראת סיום הצגות הפרויקטים, הוקדשה פינה לנציגות סיירת ההורים שכיום מונה כ- 120 הורים מתנדבים פעילים בסיירת, כ 10 צוותים נפגשים מידי יום שישי ויוצאים לסיורים בין בני הנוער,מטרתם היא לצמצם התנהגויות סיכון בקרב בני הנוער, ובין היתר: שתיית אלכוהול, שימוש בסמים, ונדליזם וקטטות. בן סעדון סגן ראש העיר ומיטל אשור מנהל הרשות העירונית לביטחון קהילתי העניקו תעודת הוקרה לרמי כהן יו"ר הסיירת שסיים את תפקידו כיו"ר הסיירת אחרי חמש שנים של פעילות אינטנסיבית.

בסיומה של הוועדה התקיימה הרצאתה של סנדי בשרטי מכותבות הספר : "חינוך מיני לנוער מוצף מינית", בהרצאה הציגה גב’ שרטי כלים מעשיים להורים, העניקה מידע על מיניות מתבגרים מעשיים לשיח עם מתבגרים והתמודדות עם התנגדות לשיח.

בסיומה של הוועדה בירך בן סעדון את השותפים וציין : "מודה לראש העיר חיים ביבס על השתתפותו ועל הרוח הגבית לה אני וחבריי זוכים לקבל. העיר מודיעין מכבים רעות מובילה בכול הנוגע לצמצום האלימות בכל הגילאים החל מילד מיום היוולדו ועד לקשיש עד 120. לצורך המשימה שהצבנו לעצמנו אנחנו מחדשים כל הזמן בפרויקטים שיש עימן לחזק ולהעצים את הקהילה כאן בעירנו. אנו תמיד שואפים לחדש ולייצר עניין ולכן גם בוועדה האחרונה פעלנו לחדש ולפעול בסגנון הרצאות כדוגמת  tedכדי לשמוע ממקור ראשון ומהשותפים את החוויות אליהן הם נחשפו בפרויקטים השונים. נמשיך לפעול יחד עם תושבי העיר, על מנת לחזק את תחושת הביטחון האישי תוך שיתוף פעולה הדוק ואפקטיבי לשם השגת מטרה זו ונמשיך להפעיל ולחדש בפרויקטים חדשים העוסקות במניעת אלימות ברחבי העיר.

מיטל אשור מנהלת הרשות לביטחון קהילתי: "עמלנו קשה השנה על מנת להמשיך את המגמה שהתחלנו לפני מספר שנים והיא להוביל בכול הנוגע לחשיפה ולצמצם את מקרי האלימות בעיר. לא בכדי בני הנוער שלנו מובילים הן בגיוס לצה"ל לתפקידים משמעותיים והן בהתנדבויות. מודה לכל השותפים החל מסגן רא העיר, המדריכים החברתיים, תושבי העיר וכן לתושבים השותפים והאכפתיים."

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים