חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

צהרוני גני הילדים בחולון יעברו להשתמש בכלי אוכל רב-פעמיים

 

עיריית חולון נערכת לפיילוט: צהרוני גני הילדים יעברו להשתמש בכלי אוכל רב-פעמייםמוטי ששון: ”בריאות הילדים – מעל לכל”

 

בחודשים האחרונים מובילה מחלקת הקיימות בעיריית חולון בשיתוף עם רשת קהילה ופנאי, שמפעילה את הצהרונים בעיר, מהלך להכנסת כלי אוכל רב-פעמיים ומדיחי כלים לצהרוני גני הילדים. ראש העיר, מוטי ששון, נתן כבר לפני כמה חודשים את ברכת הדרך ליוזמה החשובה ואישר לצאת לפיילוט בנושא זה.

מנהלת מחלקת הקיימות בעירייה, ד"ר מיכל צרפתי, נמצאת בקשר מזה כמה חודשים עם העוסקים בנושא בעיריית כפר סבא, שהמהלך כבר פועל בה, על מנת ללמוד כיצד ליישם את המהלך באופן מיטבי.

 הסיבה העיקרית למהלך היא ההשלכות הבריאותיות של אכילה בכלים חד-פעמיים עקב סכנה של זליגת פלסטיק למזון חם. יחד עם זאת יודגש, כי חברות הקייטרינג שמועסקות על ידי רשת קהילה ופנאי, פועלות על פי תו תקן מחמיר ועוברות בדיקות מדגמיות של המזון ושל טמפרטורת המזון על ידי גורמים חיצוניים, וזאת על מנת לוודא שהן אכן עומדות בכל הדרישות.

כמובן שישנן גם השלכות סביבתיות, חינוכיות וכלכליות לשימוש בכלים חד-פעמיים למזון בצהרונים, שכן כמות הכלים החד-פעמיים שנזרקת בעיר בכל יום היא עצומה ומזהמת את הסביבה. מבחינה חינוכית, הילדים עדים לזריקת הכלים החד-פעמיים בכל יום במשך כל השנה וכך עלולים להפוך למבוגרים שמשליכים מדי יום אשפה פלסטית.

 מאחר שמדובר במהלך רחב שמחייב משאבים רבים והתארגנות מורכבת, בכוונת העירייה להתחיל בפיילוט בגני הילדים ולייצר תשתיות במטבחונים הקיימים להכנסת מדיחי כלים אשר אליהם יועברו הכלים המלוכלכים על ידי הסייעות. יצוין, בשולי הדברים, כי ילדים שלוקחים אחריות על פינוי ועל ניקיון כלי האוכל שלהם, לומדים להיות עצמאיים ואחראים ויש בכך פעילות חינוכית חשובה.

 העירייה כבר בודקת מול חברות הקייטרינג את האפשרות לקבלת המזון בכלי הגשה רב-פעמיים מנירוסטה, אשר יוחזרו לחברת הקייטרינג לניקיון ביום המחרת עם קבלת הארוחה של אותו היום. בכך תצטרף חולון לרשויות מקומיות אחרות שכבר עושות זאת, בהן: רחובות, מודיעין ורעננה.

 בימים הקרובים ייצאו מנהל אגף תכנון ובקרה במינהל החינוך, מנהל מערך התחזוקה של הגנים ומנהלת מחלקת קיימות לסיור מקצועי בכמה גנים טיפוסיים בעיר, על מנת להעריך את העלויות ואת היקף העבודה וכן על מנת לבדוק נושאים נוספים שדרושים לשם יישום הפיילוט.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים