חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ייפוי כוח מתמשך: תהליך הגשת המסמכים

 

ייפוי כוח מתמשך הנו חידוש שנכנס לתמונה רק בשנים האחרונות, מדובר בשינוי שרבים ייחלו לו וזאת כי הוא מאפשר לכל אחד ואחת לקבל החלטה צלולה לגבי העתיד, לגבי היום שבו הוא כבר לא יהיה בריא מנטלית לקבל החלטות חשובות

 

ייפוי כוח מתמשך הנו חידוש שנכנס לתמונה רק בשנים האחרונות, מדובר בשינוי שרבים ייחלו לו וזאת כי הוא מאפשר לכל אחד ואחת לקבל החלטה צלולה לגבי העתיד, לגבי היום שבו הוא כבר לא יהיה בריא מנטלית לקבל החלטות חשובות. מכאן שלא מדובר בעוד שלילת זכויות חשובות כאשר עומדים למנות אפוטרופוס, אלא מדובר בהזדמנות לפעול היום עבור המחר, ולו בזכות תיקון החקיקה (תיקון 18) שנוסד ב2017.

המהות שמאחורי התהליך

לאור הדברים, כשמתחילים תהליך של ייפוי כוח מתמשך זוכים לדעת שברגע האמת (כשנאבד את צלילות דעתנו) מיופה הכוח ייכנס לתמונה במידי ויתנהל בהתאם להנחיות אישיות. בנוסף, מיופי הכוח מחויבים לעדכן עד כמה שניתן בדבר ההחלטות והפעולות השונות, כך שכבוד האדם וטובתו האישית מצויים במרכז ואינם נרמסים בבוטות - לא עוד. 

זום אין

כיוון שנושא זה כה רגיש, חשוב לקחת בחשבון מגוון היבטים. כך למשל ראוי לעצור ולתת את הדעת לגבי הלוואות, פעילות בעסקאות גדולות, החלטות רפואיות וכדומה, כך שבין היתר אפשרי לדרוש ממיופה הכוח שיתייעץ עם גורמים מקצועיים בטרם הוא מבצע מהלכים, כאשר אם מעדיפים, ניתן להחליט שאותו מיופה כוח מתמשך עוסק אך ורק בנושאים בריאותיים. 

פועלים ומניעים 

ללא ספק מדובר בהליך חשוב ופה רק נותר לעצור ולהבין כיצד מניעים אותו קדימה - מה כולל תהליך הגשת המסמכים, אך מראש נציין שחובה לערב עורך דין שמתמחה בנושא ושהוסמך בתחום (ראוי לוודא שהוא אכן עבר הכשרה נקודתית ושהוא בקיא בתיקונים האחרונים), ואף ראוי לדעת שייפוי הכוח מערב את האפוטרופוס הכללי, וזאת באמצעות כרטיס חכם. כמו כן, את החתימה על אותו ייפוי כוח מתמשך צריך לבצע בנוכחות עו"ד, אותו אחד שנבחר כהלכה, עבר הכשרה בנושא ושחסר עניין אישי, פשוט כי אחרת מדובר בניגוד אינטרסים.

התנהלות מקוונת

שנחזור מעט אחורה? על מנת לוודא כיום שהעתיד יהיה מסודר בהתאם לשיקולים אישיים, צריך להוריד טופס הצהרה בנושא "כניסה לתוקף של ייפוי כוח מתמשך", כאשר מיוני 2019 אפשרי לשלוח טפסים באופן מקוון לאפוטרופוס הכללי (לשם כך צריך להיכנס לאזור האישי). מה עושים אם מבקשים להיעזר בשליחה מקוונת אך אין בנמצא "אזור אישי"? פשוט ניגשים למשרדי האפוטרופוס הכללי שמשויכים למחוז המתאים ומגישים את טופס ההצהרה - לאחר שחתמתם עליו כמובן. כמו כן, בהנחה ונדרשים מסמכים נוספים, נצלו את ההזדמנות ותצרפו גם אותם.

התנהלות במשרד האפוטרופוס

מה עוד? כאשר מגיעים למשרד האפוטרופוס צריך להזדהות ועל כן אל תשכחו להביא עמכם תעודת זהות. מה עושים אם מונו מספר מיופי כוח (אידאלי כשמבקשים למנות אחד בנושא הבריאות ושני בנושא הכלכלי - בהתאם לתחומי ההתמחות)? על כולם להגיע למשרד, אך גם ניתן להתייעל ולהעניק לאחד ממיופי הכוח אסמכתא שחתומה ע"י השאר, כזו שמציגה בקשה להפוך את ייפוי הכוח לבעל תוקף משפטי. לאחר סך ההתנהלות, הכדור נמצא בידיים של האפוטרופוס הכללי, כך שעתה עליו לבצע את המהלך הקובע.

טפסים ודגשים

סך התהליך כרוך בלא מעט טפסים. מכאן שצריך להוריד ולמלא "טופס הנחיות מקדימות" שמסביר שהחתימה מצריכה להינתן לצד רצון חופשי והבנה מלאה של סך המשתנים, "טופס ויתור סודיות" עליו מחויב לחתום גם המיופה עצמו (מבטיח את כשירותו לעמוד בתפקיד), "טופס ייפוי כוח רפואי" (כדי שברגע האמת התהליכים יתייעלו), "טופס הבעת רצון" (מצהיר שהחותם מבין את סך ההשלכות) וכדומה. מכאן שצריך למצוא עו"ד מקצועי בנישה (חשוב לבחון את הכשרתו בתיקון) וכאמור יש למלא מגוון טפסים, אך כל עוד קיים ליווי מקצועי, הרי שהפעולה תהיה חלקה ובבוא היום גם מניבה.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים