חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

אמנות האושר

 

תושב העיר שואל את צבי זאב דגידיז, מנהל פורום לאימון והעצמה אישית: ”האם יש לאושר פרמטרים או שזה משהו סובייקטיבי, מהי אמנות האושר, ואיך אתה מדריך לכך, תודה” לקריאת התשובה- כנסו..

 

 שלום לך,
כדי לענות לשאלותך אציג ראשית את רעיון האושר העקרוני לתפיסתי:
לכל אדם יש את הרצון הבסיסי לחיות באיזה מצב אידילי, סופי, שבו "הכל טוב" בשבילו.
הכוונה כמובן ל"הכל טוב" כנה ולא למשפט מחזק אישיות שאומרים כדי לעודד ולהתעודד.
למצב הזה, שבו האדם בכנות יכול לומר בכל רגע נתון שהכל באמת באמת טוב, וכך לחוות את הרגע, את הימים ואת החיים, אני קורא אושר.

בימינו אנו רואים הרבה מחקרים שתומכים במה שנאמר בכתבים פילוסופיים עתיקים, שמאשרים שישנם פרמטרים המקדמים תחושה של אושר ברגעים ספציפיים כגון: 
סביבה רגועה.
התרכזות בחוויות ולא ברכוש.
שמירה על איזון בין הפן האישי לפן החברתי.
חיבור לקהילה.
יחד עם זאת, אושר הוא עדיין חוויה סובייקטיבית, שכן כאמור, הוא נובע מתפיסה אישית ולכן ישנם רק 2 פרמטרים שבאמת ניתן להשתמש בהם כדי לבסס אושר:
1. התרכזות בעיקר בחוויות של החיים ופחות ברכוש הנצבר בהם.
2. תפיסה מקדמת של כל חוויה בחיים כך שהכל הופך, באמת, בכל רגע נתון, להיות פשוט טוב, או כמו שאני מעדיף לקרוא לזה: פשוט נכון.

בהתאם לכך, אמנות האושר היא אמנות החוויה הנכונה אישית, כלומר, האמנות שמאפשרת לראות בכל מצב, בכל רגע, בכל מקרה, את הדברים שבו שמקדמים את האדם, מאפשרים לו לחיות טוב יותר, חזק יותר, נכון יותר ואולי הכי חשוב, מחובר לעצמו ולכל קשת הרגשות שלו באופן שנותן מקום ראוי לכאב, לעצב ולכעס בדיוק כמו שהוא נותן מקום לשמחה, לאהבה ולרוגע.

לכן, היום, לאחר 24 שנים של שאילת שאלות, שבירת מוסכמות ולבסוף יצירת תפיסת מציאות שכזו (המקדמת בדיוק את המקום הנכון), בתהליך ההדרכה לאמנות האושר האדם לומד כיצד לאפשר לעצמו לחוות את מלוא קשת החוויות בחייו כמעצימות ולאחר מכן לומד אחריות על חייו וכך יוצר מצבי אושר באופן אקטיבי, עד אשר דרך החיים עצמה מותקנת אצלו היטב ואז אושר הופך להיות ברירת מחדל, מצב שהוא כמעט לחלוטין סטטי.

כמובן, יש הרבה להרחיב ולכן אני מדריך כל אדם באופן אישי.
הרעיון השורשי הוא חוויה-תפיסה כציר מרכזי של חיים באושר.

שיהיו ימים נפלאים ותודה רבה,
צבי

יש לכם עוד שאלות לצבי זאב דיגידיז צ`נדלר - מדריך לאמנות האושר? כנסו!

 

האתר שלי    054-2435590   052-6378850

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים