חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

פטריות ברגליים- דרכי טיפול

 

הטור של מנהלת הפורום לרפואה אלטרנטיבית, בטי אלאון המסבירה מהן פטריות ברגליים ואילו דרכי טיפול יכולות למגר את התופעה. לכתבה היכנסו...

 

פטריות ברגליים

פטריות ברגליים מהן?
פטרת היא זיהום של העור שמתיישב במקומות לחים ובקפלי עור. לרוב הזיהום לא מכאיב, אך אינו אסטטי. פטריות לא עוברות מעצמן, ללא טיפול. הן עשויות להיות מדבקות – גם לאנשים אחרים וגם למקומות אחרים בגוף.
פטרת הציפורניים – מתפתחת כתוצאה של הידבקות בעקבות הליכה ברגליים יחפות במקומות ציבוריים או כסיבוך של פטרת הרגל. אנשים שחשופים יותר למים וחומרי ניקוי – שגורמים להתקלפות שכבות העור ומאפשרים לפטרייה לחדור לעומק – לוקים יותר בפטרת הציפורן.

איך נראית פטרת הציפורניים? 
הציפורן מאבדת את השקיפות בצדדים ובקצה הפנימי שלה. היא מתעבה, ונעשה לה גוון שנע בין צבע לבן לצבע חום. הרבה פעמים הציפורן גם מתעוותת, הופכת למחוספסת, קצה הציפורן מתפורר ויכול גם להופיע דימום מתחת לציפורן בחלקה העליון. זה לא קורה ברוב המקרים, וכשזה קורה זה נראה כמו כתם לבן מתחת לקצה הציפורן. 
לפעמים יש פטרת לבנה ושטחית על הציפורן, שמלווה בהיווצרות שטחים אבקתיים ולבנים על פני הציפורן. במצב כזה הציפורן מחוספסת ומתפוררת בקלות.
כאשר מצב הפטרת מחמיר, יהיה עיוות בציפורן והרמה שלה כלפי מעלה.
אם לא מטפלים בפטרת, עלול להיגרם זיהום חיידקי ואף שושנה.

רגל אתלט 
נגרמת על ידי פטריות שאוהבות קרטין – החלבון שיוצר את השכבות הקשות של העור (שיער וציפורניים) ונקראות דרמטופיטים. היא יכולה גם להיווצר כתוצאה מזיהום של קנדידה ברגל. היא תוקפת את העור בין אצבעות הרגליים ואת כף הרגל. תופעות הלוואי יכולות להיות עור אדמומי, מגרד ומכוסה שלפוחיות, או עור בהיר ומתקלף, או עור סדוק ועבה.

לארומתרפיה יש טיפול להציע
הטיפול בפטריות חייב להיות פנימי וחיצוני.
בטיפול שהוא רק חיצוני, לא מטפלים בשורש הבעיה ולכן הפטריה חוזרת.

יש מספר שמנים עם ספסיפיקציה לפטריות המפורסם ביותר הוא- שמן עץ התה-melaleuca alternifolia.
שמן זה הוא בעל השימושים המגוונים ביותר שיש-הוא שמן עזרה ראשונה וחשוב שיהיה בכל בית (כמובן יש לדאוג לאיכות טובה). האבורג’ינים - השתמשו בעץ התה בתרופותיהם במשך מאות שנים והמחקרים היום תומכים בשימוש בו למטרות שונות. 
זהו שמן אנטי-ויראלי, אנטי-חיידקי ואנטי-פטרייתי. תכונות החיטוי שלו הופכות אותו למומלץ לטיפול בפצעים, כוויות וחתכים. הוא אנטי-טוקסי (נוגד רעלים) ולכן מצוין לטיפול בעקיצות, נשיכות והכשות. כמשכך כאבים ניתן להשתמש בו בתערובות שמיועדות להקל על כאבי פרקים ושרירים.
הוא אנטי-דלקתי, מסייע להפחית צמיגות של ליחה במערכת הנשימה, ועוזר לה לצאת. מרגיע למערכת העצבים. ממריץ, ומחדש רקמות. 
השימוש בו מסייע לבעיות עיכול, מחלות זיהומיות, שלשול, שפעת ודלקות חניכיים. הוא מסייע להבראת העור, לטיפול בכוויות שמש ובאקנה.
שמן עץ התה משפיע לטובה על מערכת החיסון ומערכת הנשימה, על העור, השרירים והעצמות. 
מתאים לטיפול בכל מחלות דרכי הנשימה ולמצבים של גודש וליחה. ניתן להשתמש בו במכשיר אדים.
הוא מצוין לטיפול בבעיות בפה - דלקות פה וגרון בגרגור. לטיפול בדלקות בדרכי השתן ניתן להוסיף מספר טיפות לאמבטיה. כדי לחזק את המערכת החיסונית מומלץ לנדף את שמן עץ התה יחד עם שמן לבנדר במבער בבית. גם כדי לטפל בשפעת ובהתקררויות כדאי לנדף אותו בבית. מסייע להורדת חום.
הוא מצוין ואפקטיבי בטיפול בפטריות. מרגיע פריחות בעור (לדלל בשמן נשא - קוקוס או שקדים כשמורחים על שטחי עור גדולים). מתאים לטיפול בפריחה הנגרמת מחיתולים (בדילול שמתאים

אז מה בעצם ניתן לעשות?

***אמבטיות לרגל עם מלח-ים המלח ושמנים אתריים
***תמצית אנטי פונגית מעורבת לבליעה מבוססת על שמנים המיועדים לכך
***מריחה חיצונית של תערובת שמנים

הטיפול אינו קצר, אך מה שחשוב הוא שהוא טבעי ואינו פוגע בכבד!!!

יש לכם עוד שאלות לבטי אלאון - רפואה אלטרנטיבית, כף זכות,? כנסו!

054-20107802

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים