חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בין ההריסות

 

ביום חמישי האחרון 16.6, ביצעה יחידת החילוץ וההצלה של אגף הביטחון ושירותי חירום, תרגיל ייחודי ואותנטי שדימה רעידת אדמה, אשר נערך בזירת בית שהיה מיועד להריסה במכבים

 

ביום חמישי האחרון 16.6, ביצעה יחידת החילוץ וההצלה של אגף הביטחון ושירותי חירום, תרגיל ייחודי ואותנטי שדימה רעידת אדמה, אשר נערך בזירת בית שהיה מיועד להריסה במכבים. בתרגיל השתתפו כ-60 מתנדבים מהיחידה, אשר חילצו "לכודים" אותם המחישו בובות שנלכדו בין ההריסות. זאת תוך שימוש בציוד וכלים ייעודיים לחילוץ, בין היתר, כלים הידראוליים מתקדמים.

הרעיון לתרגיל בתוך "אתר חי" של מבנה שנהרס במציאות נולד לאחר שפנה ראש אגף הביטחון ושירותי חירום, שמוליק כהן לתושב אשר מתגורר במכבים ותכנן להרוס את ביתו לצורך בניית בית חדש מהיסוד. "תרגול זה חשוב מאין כמוהו" אומר כהן, "כך אנו שומרים על כשירות מבצעית גבוהה בשעת חירום, בדגש על רעידות אדמה. אני גאה במתנדבים שהפגינו עבודת צוות מרשימה, כוח פיזי לא פשוט ואחריות ואנו מוכנים לתת מענה מיידי לכל תרחיש."

התרגיל התקיים במסגרת ההכשרות והאימונים השנתיים של היחידה. כיום מונה היחידה כ-300 מתנדבים ונחשבת לאחת יחידות ההתנדבות הגדולות בארץ, אשר פעולותיה מבוצעות בתירום מלא עם פיקוד העורף.

המעוניינים להתנדב ביחידה יכולים לפנות לאגף הביטחון ושירותי חירום – 08-9394666 או במייל –shmulik@modiin.muni.il

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים