חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

צעד קטן של התחשבות, צעד גדול לחברה

 

בכל אחד מאתנו גם היכולת לשנות את המצב, האחריות להשיב את הרוח המקורית

 

קישור מהיר לקבלה לעם

במציאות הישראלית המחוספסת קשה לחלום על טוב. מי לא היה חותם בשתי ידיים על לעבור את היום בשלום, בלי יותר מדי דרמות? מי לא מרגיש את כובד השריון שהוא עוטה על עצמו כשהוא יוצא מהבית דרוך למלחמה? תודו בעצמכם, מתי בפעם האחרונה רתחתם על נהגים שעקפו בנונשלנטיות את התור המשתרך כדי להידחף לתחילתו? מתי נלחמתם על חנייה או על התור בסופר? מתי לאחרונה ספגתם קללה עסיסית, או חסמתם תגובה בפייסבוק?

יש בינינו מלחמה יומיומית, מתישה, והיא המלחמה הגרועה ביותר שמקלקלת לנו הכול, ממררת את חיינו. מה שמכרסם בקשרים בינינו ומונע מאתנו לחיות טוב, זה האגו – הכוח המפריד בינינו. הוא שורש כל הרע. בכל אחד מאתנו קיים רסיס מהאגו, חלק שתורם לאווירה העכורה ומעורר את יחסי העוינות והשנאה.

בכל אחד מאתנו גם היכולת לשנות את המצב, האחריות להשיב את הרוח המקורית שנשבה במפרשים של העם שלנו – רוח של אחווה וחיבור, של קשר חם ודואג בין אנשים. לכן בואו נתעלה מעל הפירוד וננהג בהתחשבות הדדית, כמו שאבא ואימא הפצירו בנו כשהיינו קטנים. זוכרים?  נכון, מאז גדלנו. האגו תפח, הגאווה התנפחה, אנחנו משקשקים לצאת פראיירים, אבל הכללים הם אותם כללים. ותפקידנו להיות כמו הורים זה לזה, לתת דוגמה לאחרים להתחיל בצעד אחד קטן של התחשבות.

נשמע אינפנטילי לגילנו, אבל התרגיל הזה הוא לא משחק ילדים. היחסים האלה הם ביטוי למשאלה פנימית, העתקה ממערכת הטבע ששואפת לפעול כאחד, והם אלה שיכניסו כל טוב לחיינו. הטבע הוא עגול ומתחשב ואנחנו לא. לכן כל מאמץ קטנטן להתקרב איש אל רעהו מעורר כוח חיובי של חיבור שמאפשר לנו לצאת מעצמנו; משאב טבע נדיר שהופך את המשחק לרגש אמיתי של דאגה הדדית.  

ככל שננסה עוד ועוד, נרגיש איך היחס לזולת מתחיל להתרכך, איך הוויתורים הופכים קלים יותר, איך הלב החם בוקע מבין הקליפות ובאמת נפתח לאחרים.

בואו נעשה את זה יחד, מספיק לפנות מקום בתוכנו ולדאוג לאחרים – כך גם הם כלפינו – ורוח הערבות ההדדית תתחיל לנשוב. וכך, במעשים הפעוטים הללו, אבל בהתמדה ובנחישות, נכונן חברה למופת כמו שהחברה הישראלית נועדה להיות. נעניק למילים השחוקות "ואהבת לרעך כמוך" צביון חדש: חברתי, אנושי, רוחני, וניתן דוגמה לכל האנושות.

****

הרב ד"ר מיכאל לייטמן מעביר שיעורי קבלה בערוץ 96 (HOT) ובאתר "קבלה לעם kab.co.il -  "

למפגש מבוא בחכמת הקבלה צרו קשר: 1-700-509-209 או במייל info@kab.co.il.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים