חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

שכר רעב לקציני הביקור הסדיר

 

אחרי שנים רבות של דממה סבלנית וציפיה שמישהו יתחיל לתת רספקט למקצוע הקב”סות, לשוא. הבוקר השקט נגמר, קציני ביקור סדיר ניצלו את המפגש הארצי בתל אביב והפגינו עם שלטי מחאה.  בשביל התחלה זה טוב, אבל לא מספיק

 

אחרי מאבק ארוך וממושך שניהל ועד הקב"סים להשגת מסלול שכר הוגן המתאים למורכבותו של מקצוע הקב"סות, הואילו בשנת 2017 באוצר "לזרוק עצם" בדמות של 500 שקל ברוטו למשכורת קציני הביקור הסדיר, הוסיפו לזה  הבטחות מעורפלות (שלא ממושו כמובן)  להמשך דאגה להעלאת שכר רצינית ומשמעותית, עוד כמה סעיפים לא רלוונטים בדמות תוספות ניהול (למנהלים, אלא מה...) ועוד פתיתי צ’ופרים שבשורה התחתונה שידרו, שהקב"סים יכולים לקפוץ, שיירת הזלזול תמשיך ללכת.

בעבר הרחוק, נהגו בביקור הסדיר לארגן ימי עיון ארציים בבתי מלון, מפגשים שנוצלו לשיחות הפריה  בין קבסי הרשויות ברחבי הארץ, ושנתנו תחושה שהקב"ס לא לבד וגם זה משהו. 

אלא שהחגיגות הללו  חלפו מין העולם, ואז מה הפלא שכל יום השתלמות או כנס  בודד, הפכו לסוג של מפגש קרובים מחו"ל, ומכיוון שהכנס כה קצר שנידמה שנעשה רק ככיסוי להשלמה של מאן דהוא הארצי עם העובדה שמעמד הקב"סות מאבד את מקומו לטובת מגזרי טיפול אחרים, שדרישות הסף להן נמוכות מהנדרש מקב"ס.

הבוקר היה כנס כזה ומס’ לא קטן של קציני ביקור ניצלו את המפגש, כדי להכין ולהניף שלטי מחאה בכניסה למקום הכנס, וממה שסיפרו מס’ קב"סים, הרבה לא יצא משם, למעט ההפגנה השקטה וקריאות ביניים באולם. ובכל זאת, הפגנה שקטה זו באה לאותת לממונים שם למעלה, שהגיע כניראה שלב חדש במאבק ומעתה לא יסתפקו  רק במילים, והסיפור יגיע לרשתות החברתיות ומשם לכנסת.

 

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים