חיפוש
 
לדף הבית >>     zimzum הדבורה >>

הנכד, האב, הסב ורוח הקרב

 

יהורם גלילי ממודיעין כתב במשך יותר מחמש וחצי שנים את ”ראשונים תמיד” שיוצא לאור בימים אלו בהוצאת אפי מלצר בע”ם. זהו ספר ההיסטוריה המקיף ביותר על חיל הנדסה קרבית, בו שירת גלילי כלוחם באינתיפאדה הראשונה ובלבנון. המעגל נסגר לאחרונה כאשר בנו הבכור,סג”מ קסם גלילי, הפך לקצין בחיל ההנדסה בעקבות סיום קורס קציני חי”ר היוקרתי. מי שחשף את דרגותיהם של קסם וחבריו בטקס בבה”ד 1 היה קצין הנדסה ראשי, תא”ל אילן סבג, לשעבר מ”מ של יהורם  

 

בימים אלו יוצא לאור "ראשונים תמיד" – מורשת חיל ההנדסה הקרבית" – ספר ההיסטוריה המקיף ביותר שנכתב על חיל הנדסה קרבית הישראלי (בהוצאת "אפי מלצר בע"ם מחקר והוצאה לאור ועמותת חיל ההנדסה). בספר, שנכתב במשך יותר מחמש וחצי שנים על ידי הסופר והמשורר יהורם גלילי ממודיעין, מתואר התהליך המרתק של הפיכת חיל ההנדסה מחיל עם משימות, שעיקרן ביצורי שדה וחבלה, לחיל הפועל בראש הכוחות הלוחמים ומהווה תנאי מבצעי לכל תמרון בשדה הקרב. על כריכת הספר "ראשונים תמיד" מתנוססת תמונתושל יהורם כחייל צעיר בסדירבמהלך פעילות מבצעית של איתור מוקשים ומטעני חבלה, שהטמינו מחבלי החיזבאללה בעמדת צה"ל בדרום לבנון.

בספר "ראשונים תמיד", אותו הוציאה לאור ההוצאה לאור של אפי מלצר מרעות שנפטר לפני כשנה מדום לב, מתוארים השינויים העצומים שעבר החיל לאורך השנים ואת סיפורם של דורות לוחמים ומפקדים, שבכל תקופה נתנו משמעות למילים הגדולות: יצירתיות, תעוזה ומקצועיות – כולל סיפור חייהם של כל מפקדי החיל מאז הקמתו ושמות כל חללי החיל בכל מלחמות ישראל, בפעילויות הביטחון השוטף ובאימונים.

לאחרונה נסגר מעגל מרגש במשפחת גלילי, כאשר בני המשפחה הגיעו לבה"ד 1 הסמוך למצפה רמון כדי לצפות בטקס הסיום המרגש של סיום קורס קציני חי"ר, שבמהלכו קיבל הבן הבכור סג"מקסם את דרגות הקצונה יחד עם חבריו לחיל ההנדסה מקצין הנדסה ראשי תא"ל אילן סבג, שבתקופת שירותי הסדיר של האב יהורם היה מפקד מחלקה שלו בפלוגה הרובאית דקל. הספר "ראשונים תמיד" אף הוענק במהלך קורס קציני חי"ר לקסם ולחבריו מחיל ההנדסה. 

יהורם גלילי: "שירתתי בחיל ההנדסה במשך 20 שנה – בסדיר ובמילואים. מורשת הקרב,שעברה ממני לבני קסם, הועברה אליי מאבי שמואל גלילי ששירת במשך שנים רבות בצנחנים, נלחם במלחמות ישראל, ואף נפצע במלחמת ההתשה. אבי ואמי החליטו לקרוא לי שם יורם אלישיב ז"ל, שפיקד על אבי ועל חבריו לצנחנים ונהרג בקרב הקשה על גבעת התחמושת. אבי שמואל צעד כמה מטרים מאחורי אלישיב ז"ל, ואף ראה כיצד הוא נפגע מצרור כדורים שנורה לעברו בטיהור תעלות הקשר מחיילים ירדנים איתם נלחמו פנים אל מול פנים. במשך שנים גדלתי על מורשת הקרב של גבעת התחמושת, וכך גם אחי ואחיותיי וכל הנכדים והנכדות במשפחה. במהלך קורס מ"כים שעבר קסם בחיל ההנדסה היה רגע מרגש במיוחד, מלבד טקס הסיום של קורס הקצינים: הוא התנדב להביא את סבו שמואל לגבעת התחמושת, על מנת שיספר לחבריו של קסם לקורס מ"כים על מורשת הקרב של הקרב הקשה בגבעת התחמושת בו השתתף סבו ונהרגו ונפצעו רבים מחבריו לנשק".

לאחרונה יצא השיר "מסדר כנפיים" אותו כתב יהורם גלילי לזכרה של רונה רמון ז"ל, הולחן על ידי ראובן חיון ומבצוע על ידי הזמרת ג’ולי עידן לוי. השיר הושמע עד כה בתחנות רדיו אזוריות ואינטרנטיות רבות בישראל.  שיר אחר שכתב גלילי בשם "פרשת כפותיך", לזכר נשיא המדינה שמעון פרס,הולחן על ידי המוזיקאית יעל גרמן, תושבת רעות, הוקלט על ידי הזמרת עירית דותן, לשעבר תושבת מודיעין,והושמע בגלצ ובתחנות הרדיו האזוריות והאינטרנטיות.

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים