חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

אתהמשפטהזהאניכותבתבקצבהחייםשלכולנושנת2019

 

לא. זו לא טעות הקלדה והעורך כאן לא התבלבל. אנחנו חיים במהירות מטורפת. ריבוי החוויות בחיינו וקצב התגובות להן אנו נדרשים למתרחש סביבנו הולכים ועולים.

 

תקשיבו רגע – הרבה גלית כהן קדם

עצרו.

מיינדפולנס. או, איך נעזור לעצמנו ולילדנו להיות קשובים ואיכפתיים יותר?
מיינדפולנס (קְשיבוּת או מודעות קשובה) היא התהליך הפסיכולוגי של הבאת תשומת לב מכוונת ובלתי שיפוטית לחוויות המתרחשות בזמן הווה, כאן ועכשיו. אנחנו נוטים, בדר"כ, לקפוץ מנושא לנושא, מחוויה לחוויה, לא להתעכב ולהמשיך הלאה. ולעיתים לפספס. עקרונות המיינדפולנס מאפשרים מתן תשומת לב לחוויה המיידית, ניטרול ההסתכלות הביקורתית והשופטת, התבוננות פנימית בקור רוח תוך הפגנת נדיבות, קבלה וסקרנות. כל אלו מאפשרים לנו לקבל תמונה רחבה יותר של החוויה, ריכוז ומניעת התפזרות ולבסוף – רוגע ושלווה. לא רע.

הטכניקה הלכה למעשה הינה תרגול של המוח שלנו, מעין אימון מנטלי. מחקרים מראים שתרגול יום יומי מפחית את רמת הדחק (סטרס), ומשפר את הקשב והריכוז, את יכולת קבלת ההחלטות ובהתאם את הקשרים הבין-אישיים שלנו!. בנוסף נמצא שהתרגול מאט הזדקנות!

קהילת קודש וחול בחולון יוזמת סידרת מפגשים עם מוריה רוזנברג (ראו פרטים מטה) בהם ידונו הנושאים מהי קשיבות ומהי חמלה, מה אומרים עליהן המדע והיהדות, נתנסה ונמחיש כיצד מטפחים אותן במשפחה כדי לפתח חוסן נפשי, כישורים לימודיים, רגשיים וחברתיים ותקשורת בין אישית מיטיבה המבוססת על קבלה והכלה של עצמנו וזולתנו.

החל מה-16.1, ימי ד’, 8 מפגשים בין השעות 20:30-22:00 בספריית בית הספר ניצנים, רחוב גבעת התחמושת 35, חולון. לפרטים ולרישום >>>

מוריה רוזנברג: חברה מייסדת במכון לחינוך קשוב ואכפתי, אשת חינוך, רקדנית יוצרת ומורה מוסמכת ליוגה. מוריה מתמחה בפיתוח ולימוד תוכן חינוכי רגשי-חברתי מבוסס מיינדפולנס, תנועה וחמלה, והנחיית צוותי הוראה, יעוץ, פיקוח ורווחה במגוון מסגרות חינוכיות לטובת קידום רווחה אישית וקהילתית. למוריה תואר ראשון באמנויות הבמה מאוניברסיטת מלבורן אוסטרליה, ותואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל-אביב. כיום היא סטודנטית לתואר שני בפסיכולוגיה באוניברסיטת ת"א החוקרת את תפקידם של רגשות בפתרון קונפליקטים בין קבוצתיים. מוריה מתרגלת יוגה ומדיטציה כעשור.

גלית כהן קדם: תושבת חולון, נשואה לאדר ואם להודיה, לאוּרי ולעברי. גלית היא בוגרת התכנית הישראלית להכשרת רבנים של התנועה ליהדות מתקדמת בהיברו יוניון קולג’ בירושלים והוסמכה לרבנות בנובמבר 2014.
הרבה גלית היא בעלת תואר שני במגדר ויהדות, במסגרת התכנית "מגדר בשטח" באוניברסיטת בר אילן. בוגרת "תהודה"- בית מדרש למנהיגת יהודית של המדרשה באורנים וקולות, ותואר ראשון בספרות עברית ולשון עברית של חז"ל מהאוניברסיטה העברית בירושלים.
גלית מנחה טקסים, מלמדת תורה ותרבות עברית לקהלים מגוונים, מפתחת תכניות קהילתיות וחינוכיות, מקדמת פעילות של צדק חברתי וערבות הדדית בעיר ומלווה רוחנית לאנשים במצבי חיים משתנים. 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים