חיפוש
 
לדף הבית >>     ofir מקדמים - .אופיר כתבות תדמית >>

מה זה בכלל ביטקוין, מתי כדאי לרכוש ולהשתמש בו?

 

הביטוי ביטקוין נכנס לחיינו בעשור האחרון ומאז מעורר דיון סוער. ביטקוין הוא בעצם מטבע דיגיטלי, ישנם עוד סוגי מטבעות אבל ביטקוין הוא המוכר והידוע ביותר. בניגוד לכסף כפי שאנחנו מכירים אותו, ביטקוין ומטבעות וירטואליים אחרים אינם יושבים תחת אותו פיקוח ממשלתי או בנק מרכזי

 

הביטוי ביטקוין נכנס לחיינו בעשור האחרון ומאז מעורר דיון סוער. ביטקוין הוא בעצם מטבע דיגיטלי, ישנם עוד סוגי מטבעות אבל ביטקוין הוא המוכר והידוע ביותר. בניגוד לכסף כפי שאנחנו מכירים אותו, ביטקוין ומטבעות וירטואליים אחרים אינם יושבים תחת אותו פיקוח ממשלתי או בנק מרכזי. השימוש בביטקוין מתבצע לרוב באמצעות תוכנה של ארנק דיגיטלי, שיכול להיות על מחשב נייד, נייח, אפליקציה בטלפון וכדומה. באמצעות ביטקוין תוכלו להעביר ערך לכל מקום בעולם, בכל זמן עם עמלות נמוכות משמעותית מהמוסדות המוכרים, זאת משום שאין צורך במתווכים כמו בנקים כדי להעביר את המטבע. 

ביטקוין – איך זה עובד? 

הביטקוין מנוהל באמצעות פנקסי חשבונאות מיוחדים לו, המתעדים ושומרים את כל התהליכים והעסקאות בכל רחבי העולם. ניתן לגשת לשרתים של ביטקוין מכל מחשב והם מכונים "צומת". באמצעות צמתים ברחבים העולם, ניתן לאמת ולרשום בעלות על מטבעות ביטקוין. כאשר מתבצעת עסקה באמצעות הביטקוין, היא משודרת באותו רגע לשרת, ומשותפת בכל הצמתים. את כל העסקאות האלו שמתבצעות בזמן נתון, מאגדים יחד כורי ביטקוין (משתמשים שמייצרים את המטבע) ויוצרים מהם מה שמכונה בלוק, רישום של הפעולה. כל בלוק מצטרף לתיעוד של כל הפעולות שבוצעו לכל אורך הזמן. הביטקוין, בדומה למטבעות שאינם וירטואליים, יכול להתחלק ליחידות קטנות יותר כמו מילי או סטושי. הביטקוין והארנק הדיגיטלי בו הוא נמצא הם אינם פיזיים, ומתבססים על הרישום הדיגיטלי שלהם בלבד. 

כיצד נוצרים מטבעות הביטקוין?

כדי לייצר ביקטוינים חדשים יש תהליך המכונה "כרייה". אנשים ברחבי העולם יכולים להשתמש במחשב האישי שלהם כדי לאמת עסקאות שונות של ביטקוין המתבצעות ברשת. כדי להיות כורה, עליך להיות בעלים של מחשב עוצמתי מספיק ומהיר מספיק שיכול לאמת בזמן אמת עסקאות המתבצעות ברחבי העולם ולחבר אותן לבלוק השלם של עסקאות. כל עסקה כזו מתועדת והיא בלתי הפיכה, הכורים אינם עובדים בחינם אלא מקבלים את התשלום שלהם לרוב באמצעות המטבע עצמו. כל כורה כזה עובד איפשהו בעולם באופן עצמאי ולא תלוי באחרים, מה שמעלה את יכולת האבטחה של עסקאות אלו. כל עסקה עוברת אישור על ידי כמה כורים עצמאיים, ומסודרת באופן כרונולוגי ובכך מתווספת לשרשרת של בלוקים עד שמתקבל האישור הסופי. 

האם כדאי להשקיע בביטקוין?

בעבר היו סיפורי הצלחה רבים של משקיעים שהשקיעו מעט מאד כסף והרוויחו מהתחום של קריפטו – כריית מטבעות וירטואלים. השקעה בביטקוין, כמו כל השקעה, אינה מבטיחה תשואה וכוללת סיכונים רבים בגלל התנודה הרבה של ערך המטבע. כיום אנחנו יודעים שהשווי של הביטקוין משתנה ללא הרף ובאופן קיצוני, מה שמצד יכול להוביל לרווח גדול מאד אבל גם להפסדים גדולים, לכן אם אתם מעוניינים להשקיע במטבע הזה כדי לעשות זאת באופן מדוד וחכם.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים