חיפוש
 
לדף הבית >>     לשכת המסחר >>

שבוע ירושלים במוזיאון לאמנות האסלאם - הכניסה חינם!

 

כל יום הוא יום ירושלים שבוע ירושלים במוזיאון לאמנות האסלאם בחסות הרל”י (הרשות לפיתוח ירושלים), כל הפרטים ממש כאן!

 

ימים ד’- ד’ - 17/5- 24/5 (לא כולל שישי שבת)

הכניסה חינם בין השעות 16:00-21:00

להזמנת כרטיסים

 

יום רביעי, 17/5

 

17:00 – סיור מודרך בתערוכה "פייזלי. מנסיך ועד פרינס"

סיור בעקבות סוד קסמו של דגם הפייזלי בן מאות השנים שהחל את דרכו בממלכה האיראנית כסמל אצולה של מלכים ונסיכים והפך לאחד מסמלי התרבות הפופולארית של המאה ה 20 ואיך בכלל הוא קשור לביטלס ולפרינס?

 

19:00 אליעזר יערי - "כל יום הוא יום ירושלים"

יערי, עיתונאי וסופר יליד העיר ירושלים בהרצאה ייחודית בה יקח את המבקרים למסע אל ליבן של שכונות העיר השונות ויתמודד עם השאלות המהדהדות בלי הרף בקרב הציבור בישראל: ירושלים – האם איחוד על מלא מלא? מה הסיפור האמיתי שנושאת העיר על גבה והאם הוא דומה לזה שמסופר בתקשורת?

 

 

יום חמישי, 18/5

*הכניסה חינם לאורך כל שעות פעילות המוזיאון 10:00-21:00

*אירועי יום זה בשיתוף המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל והמשרד למורשת

17:00 – סיור מודרך "תכשיטיה של עיר"

ירושלים היא העיר השלישית בקדושתה לרוב העולם המוסלמי. בסיור נגלה כיצד קדושה זו באה לידי ביטוי ברחבי העיר. כיצד העיר ומבניה המקודשים מזוהים עם צבע הזהב והאם באמת הם מזכירים תכשיטים. נלמד על הקשר בין העולם הפרסי והיווני למבנים המקודשים לאסלאם בעיר.

 19:00 – ד"ר תמר עילם גינדין – "איראן וירושלים"

בהרצאה תסקור ד"ר עילם – גינדין את הקשרים ההיסטוריים והתרבותיים בין איראן וירושלים, מהכרזת כורש, שאפשרה ליהודים לחזור לארצם ולבנות את המקדש בירושלים, דרך צעדות יום קֹדס ברפובליקה האסלאמית, יום השיא של השנאה לישראל, ועד לתערוכת "חמש" המוצגת בימים אלה במוזיאון לאמנות האסלאם.

 

יום ראשון, 21/5

המוזיאון יהיה פתוח בין השעות 16:00- 21:00 ללא תשלום

יום שני, 22/5

17:00 סיור מודרך בנושא "אסלאם ויהדות ומה שביניהן"

האסלאם צמח על אל מציאות בה היו קיימות שתי דתות מונותיאיסטיות יהדות ונצרות וקיים קשרים הדדים בדת ובמדע, בסחר ובחיי היומיום עם שתי דתות אלו. בסיור ניגע בנקודות הדמיון בין האסלאם ליהדות בנושאים שונים בהם: הפולחן הדתי, השפעות תרבותיות ואמנותיות בדגש על תקופת תור הזהב בספרד שהייתה אחת מתקופות הזוהר של ההפריה ההדדית בין היהודים למוסלמים.

19:00 ג’ניה פרומין "קדושתה של ירושלים באסלאם"

 קדושתה של ירושלים אמנם קשורה בנסיבות פוליטיות, כלכליות והיסטוריות במרחב המזרח תיכוני, אבל היא באה גם לידי ביטוי ברמה המעשית במפעלי בנייה ועיצוב שהניבו יצירות אמנות יוצאות דופן. במהלך המפגש נבחן את קדושתה של העיר דרך פריזמה היסטורית כמו גם פוליטית ודרך ההיבט ההיסטורי והפוליטי יצירות מופת שנוצרו כתוצאה מ"תחרות" על הקדושה.

יום שלישי, 23/5

17:00 סיור מודרך בנושא הרמב"ם – הנשר הגדול

הרמב"ם, שהיה ידוע בקרב המוסלמים כמוסא בן מיימון, הוא אחד מגדולי הפוסקים בכל הדורות ,מחשובי הפילוסופים של ימי הביניים ומהאישים החשובים והנערצים ביהדות. בסיור נצא למסע מרגש בעקבות חייו כיהודי תחת שלטון האסלאם, נדודיו, תככי ארמון הסולטאן, עבודתו כרופא ועוד.

19:00 לרגל נעילת התערוכה חמש" - שיח גלריה עם אורלי כהן, אוצרת התערוכה

התערוכה חמש בוחנת את המחאה האיראנית מאז ספטמבר 2022, דרך סיפוריהן של חמש נשים איראניות, מבין מאות, ששילמו בחייהן ובגופן את מחיר המאבק במשטר הקיצוני. הן מהוות סמל ודמויותיהן מונצחות בעבודותיהם של אמנים איראנים עכשוויים ברחבי הרשתות החברתיות. אמנות ויזואלית זו מספרת סיפור של תקווה, התנגדות, אחדות ואומץ של אומה נגד משטר קיצוני.

יום רביעי, 24/5

17:00 – סיור בנושא סיפורי התנ"ך בראי האסלאם

ספר התנ״ך, סיפוריו וגיבוריו נערצים בשלוש הדתות, היהדות, הנצרות והאסלאם. בסיור נגלה כיצד נראים סיפורי התנ"ך וגיבוריהם: אברהם, שלמה המלך, משה, הנביא דניאל, יוסף ואחרים מנקודת מבט אסלאמית.

19:00 - לרגל נעילת התערוכה חמש" - שיח גלריה עם אורלי כהן, אוצרת התערוכה

התערוכה חמש בוחנת את המחאה האיראנית מאז ספטמבר 2022, דרך סיפוריהן של חמש נשים איראניות, מבין מאות, ששילמו בחייהן ובגופן את מחיר המאבק במשטר הקיצוני. הן מהוות סמל ודמויותיהן מונצחות בעבודותיהם של אמנים איראנים עכשוויים ברחבי הרשתות החברתיות. אמנות ויזואלית זו מספרת סיפור של תקווה, התנגדות, אחדות ואומץ של אומה נגד משטר קיצוני.

 

בכל ימות שבוע ירושלים בין השעות 16:00-19:00 ניתן יהיה לרכוש את ערכות חדר הבריחה של המוזיאון לגדולים וקטנים:

הזמן הגנוב - חדר הבריחה המחודש של תערוכת השעונים הנדירים

 

עלות ערכה משפחתית - 30 ש"ח

*מומלץ עד 4 אנשים

מיועד לגילאי 8-12

חדר הבריחה "שם קוד: מחוגי הגורל"

 

עלות ערכה משפחתית: 60 ₪

מומלץ עד 3 אנשים

מיועד לגילאי 14 ומעלה

 

 

 

ביקרתם אותנו בפייסבוק? הצטרפו ליותר מ-14,000 עוקבים, דרגו אותנו וקבלו חדשות ועדכונים באופן שוטף. ניתן לעשות זאת כאן.

רוצים לדעת יותר על המוזיאון? היכנסו לאתר

באתר תמצאו מידע נוסף על התערוכות, הפעילויות, הסדנאות ושעות הפתיחה

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים