חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עדר הכבשים חוזר לסייע במניעת שריפות

 

כמו בכל שנה בתקופה זו שלפני הקיץ החם, מגיע אלינו בימים הקרובים, עדר כבשים ענק המונה כ-500 כבשים בשביל מטרה מאוד חשובה, מניעת שריפות קיץ בשטחים הפתוחים.

 

זו השנה ה-13 שמגיעות לעיר האורחות המיוחדות, שילחכו עשב להנאתן ויתרמו בכך למניעת שריפות יער המתחילות מצמחייה נמוכה על ידי יצירת חיץ טבעי והורדת גובה וצפיפות העשבייה.

מסלולן של הכבשים יתחיל ביער הילדים, שטח מיוער הממוקם מתחת לרחוב אביטל ועד לשטח שמאחורי עמק החולה 1. משך העבודה באיזור זה צפוי להיות מספר ימים. לאחר מכן, גבעת הברושים, איזור מחסני העירייה והיער הצמוד לצפון מכבים ומשם לגבעת התיתורה אשר תהווה הסיום של מסלול הרעייה.

ד"ר עופר עינב, הווטרינר העירוני מדגיש כי הכבשים מחוסנות בחיסונים הנדרשים ועם אישורים ווטרינריים ממשרד החקלאות. פעילות זו נעשית, כמובן במקביל לדיווחה של העירייה לפני כשבוע על סיור שנערך עם נציגי כיבוי האש ואגף ביטחון וחירום בעירייה אשר פועלים להרחבת שבילי אש וגיזום וניכוש עשבייה בדגש על איזור מכבים ורעות, אשר מאופיין בצמחיה מרובה ושטחים מיוערים. ניסיון העבר מלמד כי כל פעולות אלו ביחד חשובות מאוד במניעת שריפות עם בואו של הקיץ וגלי החום הכבדים השוררים באזור.

מהעירייה נמסר כי תושבים מתבקשים לגלות סבלנות והבנה בנושא המרעה. בשאלות ופניות ניתן לפנות לקק"ל, לשרות הווטרינרי העירוני או למוקד העירוני בטלפון 106.

 

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים