חיפוש
 
לדף הבית >>     יולי לב, מייסד VixiV להיות רזים לתמיד >>

האם ירידה במשקל יכולה לעזור עם כאבי ברכיים

 

אנשים רבים לא מודעים להשפעה של עלייה במשקל על מפרקי הגוף. חשוב לדעת שאם אתם סובלים מכאבי ברכיים- יש דרך מאוד פשוטה להקל על הכאב ללא שימוש בתרופות או ניתוח.

 

כאבי ברכיים יכולים לנבוע מכמה סיבות, הנפוצה והשכיחה ביותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת היא דלקת מפרקים ניוונית בברך (מחלה הנקראת גם אוסטאוארטריטיס) שמאופיינת בשחיקת הסחוס הבין מפרקי הנושא את המשקל של הברך והירך. התסמינים שלה כוללים כאבים בעת הליכה, אפילו אם צעדנו מעט, וככל שהמחלה מתקדמת כך יש החמרה בכאבים וכתוצאה מכך נפגעת הניידות.

כאמור, גיל הוא פקטור משמעותי אך ישנן סיבות נוספות לשחיקת הסחוס: פציעות או חבלות רבות עלולים להשפיע וגם המין- למשל נשים יסבלו ממחלה זו יותר מגברים. יחד עם זאת, גורם הסיכון הכי משמעותי הוא השמנת יתר, הבשורה הטובה היא שבמקרה זה ישנה הזדמנות לתיקון ושינוי המצב.

כמה משפיע המשקל על כאבים בברך?

אדם שסובל מכאבי ברכיים ממשוכים בדרך כלל יסיק שמדובר בהזדקנות, חבלה או מאמץ יתר אבל יש סיבה נוספת שאנו נוטים להתעלם ממנה והיא משקל גופנו. במצב של משקל עודף על הברכיים מופעל לחץ עמו קשה להן להתמודד ולכן הן כואבות. בעת השמנה מתבצע שינוי במנח המפרק, העומס שמופעל עליו גדל בצורה משמעותית עד שהמצב נהיה כה חמור בו הנזק מזרז את התהליך הדלקתי.

בגיל העמידה ההשפעה היא אף גדולה יותר כאשר מחקרים מצאו שגם עלייה קטנה במשקל בגיל זה מגדילה בכ-10% את הסיכוי שאותו אדם יצטרך לעבור ניתוח להחלפת מפרק הברך. בעיה נוספת היא שרוב האנשים בגילאים אלו אינם מבצעים פעילות גופנית וכאבי הברכיים גורמים להם אף לעלייה נוספת במשקל מכיוון שהכאב גורם להם אפילו לפחות תזזיתיות.

ככל שהמשקל גבוה יותר כך הסימפטומים מחריפים והסיכוי לראות שיפור הולך פוחת עד למצב בו יתכן וגם ניתוח לא יהיה מועיל או שהתוצאות יהיו פחות טובות מהמצופה. הוא יכול להשפיע גם על אורך האשפוז ותהליך ההחלמה וכמובן להגדיל את הסיכונים לסיבוכים אפשריים.

כיצד ניתן לרדת במשקל ולשפר את המצב?

ירידה במשקל, גם אם היא קטנה, יכולה לשפר משמעותית את הכאבים. לכן, לפני שניגשים לטיפולים שונים כמו פיזיותרפיה, הזרקת חומרי סיכוך וחומרים נוגדי דלקת וכמובן ניתוח, ולפני שמתחילים ליטול תרופות שונות- תשנו את איכות החיים שלכם, את התזונה, תרדו במשקל ותתחילו להרגיש הרבה יותר טוב.

העובדה שזה בידיים שלכם מאוד משמחת כי כמה שתפחיתו יותר במשקל כך הכאבים ירדו ויהיה שיפור בסחוס המפרק מבחינת עובי וגם התהליך הדלקתי יהיה בירידה. מחקרים מדגימים שגם ירידה של 10% במשקל היא משמעותית ויכולה להשיג ירידה של 50% בכאב.

כידוע, ככל שאנחנו מתבגרים כך יותר קשה לנו לרדת במשקל. בגילאים אלו הסיכוי לעלות שוב את כל המשקל בחזרה הוא גבוה במיוחד ובכל זאת כאשר ישנם כאבי ברכיים מדובר בתהליך שהוא חובה אחרת הנזק יהיה גדול יותר וניתוח מסובך יהיה בלתי נמנע. כיום ניתן לרדת במשקל בקלות בשילוב של שיטת אכילה מיוחדת על פי יולי לב ותוסף התזונה הטבעי VIXIV אשר מרכיביו הטבעיים תורמים לתחושת שובע ועוזרים להיגמל מהחשק למתוק. בזכות כך קל יותר ליישם את שיטת האכילה הבריאה ולהגיע למשקל הרצוי, כזה שיפחית את כאבי הברכיים.

*הכמוסה הטבעית של VixiV מיוצרת במפעלים המאושרים על ידי משרד הבריאות הישראלי והFDA-  האמריקאי, בהשגחת הרבנות הראשית ונמכרים בבתי מרקחת ובתי טבע נבחרים.

ליצירת קשר

**אזהרה: תוסף תזונה אינו תרופה. יש להיוועץ עם רופא. חל איסור שימוש לנשים בהריון, מניקות ולילדים.

C.D.R – בית למותגים מחוללי מהפכה

 

דברו איתנו ב whatsapp   

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים