חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ירושלים והסביבה >>

ART באומה

 

מרכז הקונגרסים הבינלאומי ”בנייני האומה” ירושלים משיק תערוכת צילומים מרהיבה ”מן הפנים אל החוץ” של הצלם אמיר חודורוב.

 

במסגרת התערוכה בבנייני האומה ירושלים מוצגים 7 עבודות צילום גדולות ברוחב של 1.5 מטר של חודורוב ממקומות אייקוניים בירושלים, תל אביב וניו יורק אשר צולמו בטכניקת צילום שהוא המציא שנותנת מבט רחב ויוצא דופן על המקומות אותם הוא מצלם.

בין הצילומים המרהיבים של חודורוב המוצגים בתערוכה בבנייני האומה ירושלים ניתן לראות את התחנה המרכזית החדשה ותיאטרון הבימה בתל אביב, כנסיית הקבר וצילום חוץ של העיר העתיקה בירושלים ועד לתחנת הרכבת הספרייה העירונית וטיים וורנר סנטר בניו יורק

בשנים האחרונות צילומיו של אמיר חודורוב הוצגו בתערוכות וזכו בפרסים ברחבי העולם. בין היתר זכה במקום ראשון בפרס הצילום בביאנלה לאמנות בלונדון, ובפרס מונה ליזה של מוזיאון המדע והאמנות במילאנו

התערוכה מוצגת במתחם אשכולות בבנייני האומה ירושלים והיא פתוחה לקהל הרחב בחינם עד לאוגוסט 2022 בתיאום טלפוני מראש

ART באומה: מרכז הקונגרסים הבינלאומי "בנייני האומה" ירושלים משיק תערוכת צילומים מרהיבה "מן הפנים אל החוץ" של הצלם אמיר חודורוב.

במסגרת התערוכה בבנייני האומה ירושלים מוצגים 7 עבודות צילום גדולות ברוחב של 1.5 מטר של חודורוב ממקומות אייקוניים בירושלים, תל אביב וניו יורק אשר צולמו בטכניקת צילום שהוא המציא שנותנת מבט רחב ויוצא דופן על המקומות אותם הוא מצלם.

בתערוכה מופיעים צילומים של אמיר מירושלים, תל אביב וניו יורק: החל מהתחנה המרכזית החדשה ותיאטרון הבימה בתל אביב, כנסיית הקבר בירושלים ועד לתחנת הרכבת הספרייה העירונית וטיים וורנר סנטר בניו יורק.

בעוד צילומי הפנים שלו מאפשרים לצופה לחוש את עוצמת החוויה שעובר מי שעומד במקום עצמו, צילום החוץ של ירושלים העתיקה מעורר מחשבות בנוגע לעושר התרבותי וההיסטורי של המקום, ובנוגע להרמוניה האפשרית בין שלושת הדתות המונותאיסטיות הנוכחות בה.

הפער בין יכולות המצלמה ובין יכולותיה של המכונה המופלאה הנקראת ’העין האנושית’ עדיין גדול. רמת החדות, מנעד הצבעים, עומק השדה, ומעל הכול הזווית הרחבה שהעין מאפשרת, משאירה גם את הטובה שבמצלמות הרחק מאחור. לפחות נכון לעכשיו, מי יודע לאן הטכנולוגיה תיקח אותנו בעתיד? הפער בין מה שרואות עינינו ובין מה שנראה בצילום מתעצם כאשר נכנסים לחלל סגור, אז מודגשת היכולת המוגבלת של רוחב העדשה והטווח הדינאמי של המצלמה.

הצלם אמיר חודורוב ביקש למצוא דרך להתגבר על מגבלות המצלמה ולצלם לכל הכיוונים. הרעיון הזה הוביל אותו להמציא טכניקת צילום שנותנת מבט רחב ויוצא דופן על המקומות אותם הוא מצלם. הוא מגיע למקום ומצלם מאות צילומים של המקום מזוויות שונות, אחר כך מארגן אותם בקבוצות ומעבד אותם יחד, מקטעים מקטעים, עד לכדי יצירת הצילום השלם – ממש כמו פאזל. חודורוב מגיע אל השטח לצלם רק לאחר מחקר ולמידה של ההיסטוריה והארכיטקטורה של המקום, לצד בחינת החיבור הרגשי של אנשים לאתר. כך, תוך התייחסות להיסטורי ולקיים הוא בורא מציאות חדשה.  

בשנים האחרונות צילומיו של אמיר חודורוב הוצגו בתערוכות וזכו בפרסים ברחבי העולם. בין היתר זכה במקום ראשון בפרס הצילום בביאנלה לאמנות בלונדון, ובפרס מונה ליזה של מוזיאון המדע והאמנות במילאנו.

התערוכה מוצגת במתחם אשכולות בבנייני האומה ירושלים והיא פתוחה לקהל הרחב בחינם עד לאוגוסט 2022 בתיאום טלפוני מראש, במספר: 02-6558558. הכניסה חופשית וחינם.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר איתן אטיאס סמנכ"ל ומחזיק תיק בנייני האומה במשרדי, בטלפון 03-7188555 או אליי 24 שעות ביממה.

 

בברכה,

רן רהב

דובר

בנייני האומה ירושלים

 

 

 

 

בברכה,

 

איתן אטיאס

סמנכ"ל

רן רהב תקשורת ויחסי ציבור

מגדל המוזיאון, ברקוביץ’ 4, ת"א

טלפון: 03-7188555  נייד: 052-6678369

בקרו באתר שלנו: www.ran-rahav.co.il

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים