חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

שינוי מזג האוויר איך זה קשור לראשון?

 

בתחילת החודש הפעיל החברתי ולד קפוסטין שלח מכתב ליו”ר ועדת לאיכות הסביבה חברת המועצה אילנית הרוש. ולד טען במכתב ”שימוש יתר בשקיות הניילון הגורמות נזק בלתי הפיך לסביבה.”

 

"כולנו עדים לאחרונה לתופעות של מזג האוויר הקיצוני. שריפות,שיטפונות וכדומה. הגורם לכך,על פי דעתם של מומחים רבים-שינוי האקלים שנוצר בעקבות הפעילות של בני האדם.
אחד הסוגיות העולות הקשורות לאיכות הסביבה, היא ניקיון, במיוחד צואת כלבים שבעליהם לא אוספים. עולות הצעות שונות בנוגע לטיפול בכך.

אחד היוזמות היא פיזור עמדות,בעיקר בכניסה לגנים הציבוריים,עם שקיות חינמיות. לצערי,אף אחד לא מדבר על צד האחר של המטבע - כמות השקיות המופרז שמגיע למאות אלפים בכל שבוע לפי כמות הכלבים בעיר. רוב המוחלט מהם לא מתכלות, אגב, לפי מה שהבנתי, גם אלה שהעירייה מחלקת.
לפיכך,ראוי ביותר לעלות את הנושא הזה באחד הועדות הקרובות, בה אשמח לקחת חלק, על מנת לדון בפתרונות לסוגיה." כך כתב קפוסטין במכתב.

חברת המועצה אילנית הרוש הגיבה שהנושא יועבר לטיפול. ובימים האחרונים ולד קיבל מכתב ממר רפאלי אילן ראש מנהל איכות הסביבה:

"ראשית אני חייב לציין ולומר תודה על פנייתך ועל דאגתך הרבה לתחום איכות הסביבה והתושבים.
מתקני ה-"שקי קקי" הינו פרויקט חדש ביוזמתה של חברת המועצה, הגב’ אילנית הרוש. לאחר בקשות
רבות של תושבים, ולאחר פיילוט שבוצע בהצלחה במשך מספר חודשים, החליטה העירייה על התקנת מתקני "שקי קקי" ברחבי העיר.
בעקבות מכתבך,הנחתי את גורמי המקצוע במנהל לבחון את האפשרות של שימוש בשקיות "שקי קקי" מתכלות, שיספקו מצד אחד מענה לבעלי הכלבים והתושבים, ומצד שני יטיבו עם הסביבה."

בתגובה למערכת חברת המועצה אילנית הרוש מסרה: "ולד פנה אלי וכמו כל פניה של תושב/ת אני נענית ותמיד פונה לבדיקה וטיפול של הגורמים המקצועיים. נושא איכות הסביבה קרוב לליבי. בימים אלו אני ושותפתי למועצת העיר, מחזיקת תיק איכות הסביבה קרן דנה בוחנות את האפשרות שהשקיות יהיו מתכלות. כך נצליח לשמור על נקיון הרחובות ולצמצם את הפגיעה בסביבה.
אנו קוראות במקביל לתושבות ולתושבים להשתמש בשקיות בתבונה ולמטרה שלשמה הן נועדו.
בהזדמנות זו אנו מבקשות מתושבי העיר להשתמש ככל האפשר בשקיות רב פעמיות לשימושים השונים.
יחד נשמור על הסביבה"

בתגובה למערכת קפוסטין אמר : "אני מודה ליו"ר ועדת לאיכות הסביבה אילנית הרוש ורפאלי אילן ראש מנהל איכות הסביבה על אוזן קשבת והתייחסות הרצינית שלהם לעניין.
הנושא של שינוי האקלים הוא נושא מאוד חשוב ומהותי, שחייבים לתת עליו דעת ולעלות לסדר היום.
השקיות מתכלות זה אחד הפתרונות שאני מקווה מאוד יצא לפועל כמה שיותר מהר. אשמח לשתף פעולה ולעלות עוד מספר הצעות לטיפול בנושא."

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים