חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך תוכלו גם אתם לפעול עבור עיצוב פנים בתים קטנים 

 

עיצוב פנים בתים קטנים לא פעם נראה כמו משהו שקשה לשים עליו את האצבע. אם יש משהו שמביא רבים לערער באפשרות שגם הם יוכלו ליהנות ממשהו כמו עיצוב פנים לבית פרטי נעוץ במידה רבה בספקות שלהם לגבי המרחב

 

עיצוב פנים בתים קטנים לא פעם נראה כמו משהו שקשה לשים עליו את האצבע. אם יש משהו שמביא רבים לערער באפשרות שגם הם יוכלו ליהנות ממשהו כמו עיצוב פנים לבית פרטי נעוץ במידה רבה בספקות שלהם לגבי המרחב. אבל, חשוב לזכור כי כאשר הולכים לתהליך של עיצוב פנים בתים קטנים, למעשה, אין זה משנה באיזה מרחב אתם בוחרים לגור. 

עיצוב פנם בתים קטנים זו טכניקה שבראש ובראשונה תפקידה הוא למצוא פתרונות יצירתיים בעבור כל מרחב באשר הוא. זאת מתוך תפיסת עולם שאומרת כי אין זה משנה מה נתוני הפתיחה, אלא איך אנחנו מסיימים את המשחק בסופו של דבר. עיצוב פנים בתים קטנים זה אמנם אתגר, אבל האמינו לי, אריה גולדין עיצוב פנים, כי אני מכיר טכניקות מגוונות שיעזרו גם לכם להגיע לתוצאה בה אתם מעוניינים בקלות רבה משנדמה לכם. 

עיצוב פנים בתים קטנים זה תהליך אותו לעתים, אני, אריה גולדין עיצוב פנים וחבריי הקולגות למקצוע, אוהבים יותר מכל. דווקא הגבלות בתהליך של עיצוב פנים לבית פרטי יכולים להביא אותנו ל- ’קצה’ וליצירה של רעיונות עליהם אולי לא היינו חושבים אילו לא היינו תחומים אל תוך גבולות מוגדרים של מרחב וחלל. 

לאחר ההקדמה הארוכה הזו, זה הזמן ככל הנראה, לצלול לעובי הקורה ולדבר על תהליך שלעיצוב פנים בתים קטנים ואיך עושים אותו בהצלחה. 

עיצוב פנים בתים קטנים מתחיל בתיחום נכון ובהפרדה של שטחים אלו מאלו 

תהליך של עיצוב פנים בתים קטנים צריך להתחיל כמובן בהגדרה של כל מרחב. המטרה היא להגדיר מה הוא מכיל ולפעול על מנת שזה יכיל רק את הדבר הזה בכל פעם. נשמע מורכב אבל נעשה את זה פשוט. עיצוב פנים בתים קטנים ובכלל, תהליך עיצוב באופן כללי, מתחיל מתוך נקודת המוצא כי בית מסודר הוא בית בו לכל דבר יש מקום.

בדרך כלל בבתים קטנים השטח המשותף מכיל גם את המטבח, גם את חדר המשחקים של הילדים, גם את הסלון וגם את חדר האוכל. בתוך מרחב מהסוג הזה הבלאגן עלול לצוץ בקלות מכל פינה. בדיוק בגלל זה חשוב כל כך להגדיר את המרחב. אם יש לכם שטיח גדול, מה טוב, פרסו אותו והגדירו כי שם ממוקמת פינת הישיבה. שולחן, אפילו קטן עם כיסאות בר יתחם לנו את גבולו של המטבח ועמדת מחשב עם כיסא משרדי ומחיצה יגדיר את גבולות חדר העבודה. כך, עיצוב פנים בתים קטנים מתחיל מתוך חלוקה נכונה של המשאבים בהתאם לצרכים שלנו, בין אם מדובר על דייר או דיירת בודדים ובין אם מדובר על משפחות צעירות עם כמה ילדים. 

עיצוב פנים בתים קטנים יכול להתחיל מכך שנשמור על הפרדות, גבולות ברורים, שאגב, יעזרו לנו יותר מכל להפריד בין המשימות השונות אותן עלינו למלא ביום יום העמוס לעייפה איתו מתמודדים כולנו. 

רהיטים והשימוש בחלל החדר 

הטעות המוכרת של רבים הנכנסים לתהליך של עיצוב פנים בתים קטנים הוא לבחור רהיטים מאוד קטנים. לא רק שאלו בוחרים רהיטים קטנים אלא הם מגדילים לעשות ובוחרים רהיטים שנראים להם קטנים בעין. כאן קיימות שתי טעויות:

  1. לעולם אל תסמכו על העיניים שלכם בלבד כאשר אתם ניגשים למלא חלל ריק. לעולם, בתוך תהליך של עיצוב פנים בתים קטנים אתם תופתעו לגלות, בעזרת סרט מדידה כמובן, כי יש לכם הרבה יותר מקום ממה שחשבתם. כך שלא רק שרכשתם פריט שלא מספק את הצרכים הפונקציונאלים שלכם, כמו ספה או מזנון טלוויזיה קטנים מדי, אלא שאלו גם מייצרים תחושה כאילו החדר הפך קטן יותר ומניאטורי, במקום לסייע בניסיון שלנו לייצר אשליה בעיניים כאילו החדר גדל בכמה מידות. 
  2. בחירה של רהיטים ללא בחינה מוקדמת תביא ככל הנראה לכך שלא תנצלו את המרחב בצורה נכונה. הדבר אולי יכול לעבור חלק בגרון אם לא היה מדובר על מרחב קטן. אבל על זה בדיוק אנחנו מדברים כאן, על איך לבצע עיצוב פנים בתים קטנים בצורה טובה ונכונה. כך שאם השטח שברשותכם קטן מדי, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לעבוד ללא בחינה נכונה ומדויקת של השטח בעזרת כל כלי המדידה העומדים לרשותכם. כך תוכלו לנצל את הפינה של החדר או את הנישה הזו בין המקרר לשיש, פשוט על ידי התאמה של הרהיטים בהם אתם מעוניינים למקומות הללו שתמיד הוגדרו בתור ’שטחים מתים’. 

אור ומראות 

חלק מהאופן בו אנחנו יכולים לייצר אשליה כאילו מדובר על חלל גדול משנדמה לנו יכול להתרחש תוך שאנחנו מייצרים חיפויי קיר מיוחדים בפינות אסטרטגיות ברחבי הבית. חיפויי קיר מיוחדים יכולים להיות על ידי צביעה של קיר מסויים בבית בגוונים של עץ ושעם המשדרים תחושה של מאין ’כפריות’ ’חופש’ וקיץ. חיפויי קיר מיוחדים יכולים להיות על ידי הנחה של מאין ’קיר מראות’ בין אם אלו מראות גדולות או קטנות המצורפות זו לזו ויוצרות תחושה של מרחב גדול יותר ממה שקיים בפועל. 

למה כל זה מתקשר לתחום של תאורה? קודם כל משום שיצירה של חיפויי קיר מיוחדים יכולה להשתלב עם בחירה של תאורה נכונה הנצמדת לקיר, או על ידי יצירה של השתקפות אור בעזרת מראות. הסיבה השניה, המהותית יותר, היא שאור עוזר לנו, בני האדם, להרגיש טוב יותר במרחב בו אנחנו נמצאים. באותה עת תאורה נכונה מגדילה את המרחב במידה רבה. 

כמובן שהבחירה שלנו, בתהליך של עיצוב פנים בתים קטנים כמו בתהליך עיצוב של כל בית תהיה של תאורה מחמיאה, בגוונים צהובים, בהירים, המשדרים תחושה של ’בית’ ו- ’נינוחות’, בניגוד לתאורה חזקה במיוחד כמו ’פלורוסנט’ שמשדרת לא פעם תחושה של קרירות ומרחק וגם מקטינה מאוד את החדר, שכן בתאורה מהסוג הזה אנחנו עלולים לראות כל פרט. 

תלו מדפים גבוה, גבוה 

אמנם בבתים לא קטנים אולי לא נעשה זאת כי זה לא נוח, אבל כאשר מדובר על בתים קטנים, אין כל ספק כי זו הדרך הטובה ביותר להניח פינות איחסון בלי להרגיש עומס ומאמץ. כל שעליכם לעשות הוא להביא את המדפים שלכם למעלה תוך יצירה של רווחים בניהם, כך לא תרגישו כי אין לכם מקום לכלום, אבל גם לא שאתם נמצאים בתוך חלל עמוס באופן יוצא דופן. כמובן שההמלצה שלי, אריה גולדין עיצוב פנים, כמו גם של חבריי למקצוע הוא לבחור קופסאות איחסון מעוצבות שיכילו את כל הפריטים אותם אתם מעוניינים לאחסן וכך לשמור על סדר למראית עין כמו גם להיעזר בכלים הללו כדי להכניס עוד אלמנט עיצובי שיכול לעשות טוויסט ולשנות את כל התמונה.

אין סיבה שתשארו עם זה לבד 

תהליך של עיצוב פנים בית פרטי כמו גם תהליך עיצוב של כל בית עלול להיות מאתגר עבור אלו שלא מנוסים בכך. זה בסדר גמור, אתם לא עובדים בתחום ולכן אתם בהחלט יכולים להיעזר באנשי מקצוע שישמחו לעזור. 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים