חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ירושלים והסביבה >>

שימור ושדרוג מבנה קיים, ותוספת אגף חדש במוסררה

 

עיריית ירושלים אישרה לאחרונה את מיזם שדרוג בית ספר לאומנות וחברה על שם נגר בשכונת מוסררה בעיר. למיזם ניתן היתר בניה ואף אושר הסכם מימון בסך של כ-32 מיליון שקלים לבינוי.

 

שימור ושדרוג מבנה קיים, ותוספת אגף חדש: כך ייראה שדרוג בית הספר לאומנות במוסררה

עיריית ירושלים אישרה לאחרונה את מיזם שדרוג בית ספר לאומנות וחברה על שם נגר בשכונת מוסררה בעיר.

למיזם ניתן היתר בניה ואף אושר הסכם מימון בסך של כ-32 מיליון שקלים לבינוי.

בית הספר משמש כמוסד גבוה לאומנות רב תחומית, וממוקם בלב שכונת מוסררה. פעילותו כיום מתקיימת בשני מבנים - במינהל קהילתי מוסררה ובמבנה היסטורי לשימור, ברחוב הע"ח. מבנה זה נבנה בשנות ה-30 של המאה שעברה, ונמצא בבעלות עירונית.

הפרויקט יכלול שימור מלא ומוקפד של הבניין ההיסטורי, תוספת קומה והקמת אגף חדש הכולל שלוש קומות ומרפסת גג פעילה. היקף הפרויקט כ-1,700 מ"ר מתוכם כ-1,000 מ"ר שטחים חדשים. האגף החדש והבניין ההיסטורי מתוכננים כמבנה אחד ובחיבור בין האגפים מתוכנן חדר מדרגות ומעלית, במטרה לאפשר נגישות מירבית לאנשים עם מוגבלויות.

 התפיסה העיצובית של הפרויקט היא לשלב בין המראה ההיסטורי לחדש, ע"י שימור מלא של החללים המקוריים, הקשתות, קירות האבן והריצוף המצויר, לצד בניית אגף חדש ועדכני, המעוצב בקווים נקיים תוך שימוש בבטון גלוי ובשילוב אלמנטים מעץ, מתכת וזכוכית.

יצוין כי מיזם שדרוג בית הספר מוסררה מקודם על ידי עיריית ירושלים, באמצעות חברת ’עדן’, תוך מימון משותף של העירייה, הקרן לירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, חברת ’עדן’ ובית הספר מוסררה לאומנות על שם נגר.

לאחרונה אישרה ועדת הכספים העירונית את ההסכם למימון הפרויקט, בסך של עד 32 מיליון שקלים, אשר יתחלק בין הגורמים השותפים. למיזם ניתן היתר בניה והוא יצא לדרך, על פי התכנון, בקיץ הקרוב.

 אדריכלי הפרויקט: סלמה מילסון ארד ואבנר  סימון - אדריכלים ומתכנני ערים מירושלים. 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "שדרוג ושיפוץ בית ספר מוסררה הוא חלק מהמהפכה הגדולה העוברת על ירושלים, המשנה פניה ומשמרת את הישן לצד התחדשות מתמדת. עיריית ירושלים תמשיך לפתח ולסייע למוסדות התרבות בעיר לטובת שוחרי תרבות בעיר ובארץ".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים