חיפוש
 
לדף הבית >>     יחסים >>

מדוע קשה לנו להשתחרר מקשר רעיל

 

כפי שקשה להשתחרר מנגיף המשתלט על המערכת החיסונית והופך להיות חלק אינטגראלי מה גוף, כך למעשה קשר רעיל גורם לאדם המרעיל להשתלט על המחשבות והרגשות של האדם. ואז נוצר מצב שאיננו יודעים להבחין בין המחשבות הרגשות והרצונות שלנו לבין אלו של האדם שהרעיל אותנו והחטיב לנו את הצרכים שלו.

 

מדוע קשה לנו להשתחרר מקשר רעיל?

שאלתה של תושבת העיר

הי, מדוע קשה להשתחרר יותר מקשר רעיל? אני מתכוונת לקשר כזה שהוא כבר לא מיטיב עמך כלל, מוריד אותך, עושה לך רע בכל מישור אפשרי. הורג אותך מבפנים וגם פיסית. למה כקשר שהסתיים עם מישהו שמוגדר נרקסיסט אני אמורה להיות מאושרת שאני לא שם, אבל משהו עדיין מדמם וכואב.. כאילו יש רצון לגרום לדבר להסביר לו כמה הגיעה לי, למה אני לא מצליחה להשתחרר מזה למרות שאני לא אוהבת אותו בכלל.. הפגיעה באגו? רצון ל”נקמה”? מוצאת את עצמי לא חסינה אל מול הדבר הכואב הזה.. אשמח לעידוד, תמיכה ותשובות. תודה, רבה.

 תשובת מנהלת הפורום- שמרית אלישע

שלום אריקה,

כמו שקשה להשתחרר מנגיף. הנגיף משתלט על המערכת החיסונית והופך להיות חלק אינטגראלי בתוך הגוף.למעשה קשר רעיל גורם לאדם  המרעיל להשתלט על המחשבות והרגשות של האדם. ואז נוצר מצב שאת לא יודעת להבחין את המחשבות הרגשות והרצונות שלך מאלו של האדם שהרעיל אותך ושם עליך את הצרכים שלו. יכול להיות שאת מרגישה צורך לתקן ולעבור חוויה מתקנת. וזו הסיבה שאת מנסה לשמר את הקשר כדי לשחזר אותו . ברור שגם האגו הוא חלק מהסיפור משום שאגו למעשה הוא מערכת של מנגנוני הגנה שמופעלים במטרה להגן על כבודנו. כאשר האגו מזהה איום . הוא מפעיל תגובות אוטומטיות. יש 9 אבות טיפוס של מנגנוני הגנה. שונים באסטרטגיית הפעולה שלהם.

מה שיעזור לך לצאת מהלופ. זה היכרות מעמיקה עם מאחורי הקלעים של האישיות שלך. המקום בו פועלים המנגנונים האוטומטיים. להכיר את אופן הפעולה שלהם ולנטר אותם.

אשמח לסייע לך לעשות זאת באפן מקצועי. להבין את המניע והמנוע שלהם ולפרק אותם מנשקם כי בסופו של דבר . מנגנון ההגנה פועל לרעתנו . משתי סיבות:
1. הוא רוצה להיות צודק ולא חכם
2. הוא פועל באפן אוטומטי ולא מותאם לסיטואציה.
ועובדה שהוא עושה שוב ושוב את אותם הפעולות שמביאות שוב ושוב לאותם המקומות שלא עבדו בעבר.

שלך,
שמרית אלישע.

יש לכם עוד שאלות לשמרית אלישע יעוץ אישי ומשפחתי? כנסו!

יועצת נישואין ומאמנת אישית, ראשון לציון

052-3451834

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים