חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות תל אביב והסביבה >>

עיריית ת”א מתעמרת באם שכולה ופועלת למכירת ביתה

 

עיריית תל אביב מתעמרת באם שכולה ופועלת למכירת בית המשפחה: ”לוקחים לנו את כבשת הרש האחרונה שלנו”

 

עיריית תל אביב מתעמרת באם שכולה ופועלת למכירת בית המשפחה: "לוקחים לנו את כבשת הרש האחרונה שלנו"

דבורה גונן, נפרדה מאבי ילדיה שנים רבות בטרם נפטר. מה שהיא לא ידעה שהפרוד שלה, השאיר אחריו חוב של 31,000 שקלים שטפח עם השנים והגיע תוך 15 שנים למעל 500,000 שקלים. חובות אלה שנצברו על שם הפרוד שלה ולא היה להם כל קשר אליה, נדרשו לתשלום על ידי עיריית תל אביב.
לאחר מאבק משפטי וניסיונות הפשרה שהציעה גונן להסדר החוב אל מול בעלת החוב העיקרית -עיריית ת"א, היא יוצאת כעת למאבק ציבורי כדי להפסיק את חרפה זו.

על פי פרוטקול המשפט, עיריית תל אביב, ראשיה ופקדיה התעלמו לחלוטין מבקשות בית המשפט להתייצב לדיונים ולא העזו לעמוד מול האם השכולה.

כזכור, במקביל למקרה הזוי זה, שכלה גונן לפני כחמש שנים את בנה דני ז"ל במעיין ליד הישוב דולב שבבנימין.

שופט בית משפט המחוזי בלוד יעקב שפסר טען במתן פסק הדין כי:
"קודם חתימת פסק דיני ועל אף כשלון מאמצי עד כה, אני מבקש לשוב ולפנות אל
הצדדים, לשקול פעם נוספת את אפשרויות אחד מהמתווים אותם הצעתי או כל מתווה

אפשרי אחר לסילוק המחלוקת נושא הנדון.
קריאתי זו מופנית במיוחד ובעיקר לעירית תל אביב, על אף שזכתה בבקשתה זו, לנהוג בנדיבות, ובפתחון לב כלפי המשיבה.
לא זו בלבד שככל הנראה נוצרו החובות בעטיו של המנוח בלא מעורבות המשיבה שחייה לא האירו לה פנים, לשון המעטה, והיא עברה גם טרגדיות אישיות ומשפחתיות קשות המצדיקות ללא ספק הקלה ומחילת חובות משמעותית בעניינה."

דבורה גונן מסרה כי:
"שיקמתי את עצמי , אף אחד לא עזר לי ועכשיו עיריית תל אביב רוצה לזרוק אותי מהבית. ראשי העירייה רוצים לקבור אותנו חיים. לצערי הרב, סיפור גזילת כבשת הרש עולה שוב כאן אלפי שנים אחרי הסיפור התנ"כי. זו בושה. לצערי יש אלפים כמוני אשר סובלים בכל הרשויות המקומיות מאוזלת יד אבל עיריית תל אביב מוסיפה חטא על פשע. הרשויות מתעללות בנו, יורקות עלינו ושוכחות שגם אנחנו בני אדם.
גונן מתארת מציאות עצובה מאוד ולפיה: "היו ימים שלא היה לנו גז, חשמל, חיינו עם נרות. בלי מקרר . עכשיו העירייה רוצה לקחת גם את זה. עיריית ת"א מגלגלת סכומי ריבית כמו בשוק האפור. כלל המכתבים והפניות ששלחנו לעיריית ת"א נותרו ללא מענה ראוי. ישנה כיום מציאות הזויה ולפיה לא רק שהרשויות המקומיות מתעללות בבנות הזוג שננטשו היא גם מנסה לייאש אותן. נראה שמערכת החוק ובמקרה שלי עיריית ת"א רוצות אותנו קטנות וחלשות- נשים בודדות, עם החובות וכל העולם נגדן. אני קוראת לעיריית ת"א ולמדינה להתעורר ולעצור את החרפה היום ולמנוע את החרפה העתידית הזו גם מנשים אחרות".

עו"ד אורי כהן מלוד המלווה את דבורה גונן למעלה מחמש שנים מסר כי:
"אנו עדים למחזה אבסורדי בו עיריית תל אביב מוכנה לעשות הכל על מנת שלא להגיע לפשרה עם מי שלא יצרה את החוב – דבורה גונן, אך בפועל היא זאת שמשלמת אותו מכיסה. גם כאשר הונחה על שולחן העירייה הצעת פשרה מצידנו היא נדחתה בדרגים הגבוהים. אף שופט בית משפט המחוזי בלוד שדן בתיק כתב כי היה מצפה מעיריית תל אביב ללכת לפנים משורת הדין ולהגיע לפשרה אך נראה כי מול עיניה של העירייה עמד גביית מלוא החוב ללא התחשבות בנסיבות החיים במקרה זה.
המקרה של דבורה גונן אשר בבסיסו עומדת האלימות הכלכלית שספגה מבן זוגה משך שנים, לא יכול להעלים את העובדה כי ישנם עוד אלפי נשים שקופות במעמדה שסופגות אלימות כלכלית מבני זוגם לשעבר."

בתמונה: דבורה גונן מחזיקה את תמונת בנה דני ז"ל אשר נרצח בפיגוע. 

לפרטים נוספים וראיונות עם גברת גונן או עורך דינה:

אודי טנא
0505-723361

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים