חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מציינים את חודש המודעות לסרטן השד בראשל”צ

 

בימים אלו מצוין חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד בראשון לציון. לרגל האירוע, העירייה יזמה מגוון הרצאות וסדנאות שישודרו באופן מקוון. ראש העירייה רז קינסטליך: ”רואים חשיבות רבה בהעלאת המודעות לנושא. אבחון מוקדם יכול להציל חיים”

 

בימים אלו מצוין חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד. כמדי שנה, עיריית ראשון לציון מרימה את הכפפה ומבקשת להעלות את המודעות לנושא. בין היתר תשדר העירייה, באופן מקוון, מגוון הרצאות וסדנאות בנושאי גילוי מוקדם של סרטן השד, בריאות נשים, בריאות האישה והתמודדות עם מצבים נפשיים. ההרצאות יועברו ב–ZOOM לאורך כל חודש אוקטובר, ההשתתפות ללא עלות ובהרשמה מראש. יש להירשם מראש בלינק המצורף, לאחר ההרשמה ישלח זימון עם לינק להתחברות.

ראש העירייה רז קינסטליך: "אנו רואים חשיבות רבה בהעלאת המודעות לנושא. אבחון מוקדם יכול להציל חיים. אני קורא לנשות העיר, להשתתף ולעודד נשים נוספות להיבדק, זו אחריות של כולנו". על פי נתוני הדוח השנתי "סרטן שד בנשים בישראל" המתייחסים לשנת 2017, 66% מהחולות החדשות אובחנו בשלב מוקדם. כ- 23% מהנשים שאובחנו היו צעירות מגיל 50.

מ"מ ראש העירייה, עו"ד ליאל אבן זהר, המחזיקה בתיק החינוך, אמרה : "במהלך החודש הקרוב יועברו הרצאות מקוונות שמטרתן להעלות את המודעות לנושא, לצערנו סרטן השד זוהי המחלה הממאירה השכיחה ביותר בקרב נשים בכל קבוצות האוכלוסייה בישראל. גילוי מוקדם עשוי להציל חיים. כאישה, וכיו"ר הועדה לקידום מעמד האישה אני קוראת לכל הנשים היקרות בעירנו - לכו להיבדק."

זמני ההרצאות:

14.10 בשעה 17:00 - הרצאה בזום של אורלי הראל מתנדבת בעמותת "אחת מתשע" שהחלימה מסרטן השד  - "לאהוב את החיים אפילו קצת יותר".

15.10 בשעה 11:00 – הרצאה בזום של דנה וינברג מעמותת "נשים לגופן" על בריאות מודעת מגדר.

18.10 בשעה 10:00 - הרצאה בזום בשיתוף קופ"ח "לאומית" על השפעת המצב הרגשי במצבי משבר ואפשרויות הסיוע.

19.10 בשעה 17:30 - סדנאות בקבוצות קטנות ברחבי העיר על חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד- בהנחיית עמותת "אחת מתשע". ( בכפוף להנחיות משרד הבריאות ).  

21.10 בשעה 17:00 - הרצאה בזום בשיתוף קופ"ח "מכבי" על בריאות האישה במעגל החיים.

25.10 בשעה 11:00 - הרצאה בזום בשיתוף קופ"ח "מאוחדת" - בנושא כירורגית שד.

26.10 בשעה 10:00 - סדנא פרונטלית בנושא של חשיבות הגלוי המוקדם של סרטן השד בהנחיית עמותת "אחת מתשע". ( בכפוף להנחיות משרד הבריאות ).

27.10 בשעה 12:00 - הרצאה בזום של קופ"ח "כללית" על סרטן צוואר הרחם.

28.10 בשעה 11:00 – הרצאה בזום על בריאות האישה לנשים אחרי לידה.

29.10 בשעה 11:00 - הרצאה בזום של איריס שגב משה על "מיינדפולנס" כדרך חיים וחיזוק החוסן
הנפשי.

לפרטים נוספים -  המשרד לקידום מעמד הנשים בראשון לציון - 03-9682430.

הרשמה - https://forms.gle/d95E1aeZhocSLSDw

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים