חיפוש
 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

הירדמות ללא הנקה

 

תושבת העיר פונה למעיין אטיה, מדריכת הורים ויועצת שינה, בשאלה: ”יש לי תינוקת בת שנה, נמצאת איתי בבית ויום אחד בשבוע אצל מטפלת. בשנת יום נרדמת לפעמים בטיול בעגלה לפעמים עם הנקה.בשנת לילה נרדמת עם הנקה. ישנה בחדר לבדה, אינה אוכלת במהלך הלילה מוצצת מוצץ ניזונה מהנקה ואין לה בעיה עם בקבוקים. אני מעוניינת ללמד אותה להרדם ללא הנקה, האם זה אפשרי” להמשך קריאת הכתבה- כנסו

 

הירדמות ללא הנקה בשלב היניקה

שאלת תושבת העיר

היי מעיין, יש לי תינוקת בת שנה, נמצאת איתי בבית ויום אחד בשבוע אצל מטפלת. בשנת יום נרדמת לפעמים בטיול בעגלה לפעמים עם הנקה.בשנת לילה נרדמת עם הנקה. ישנה בחדר לבדה, אינה אוכלת במהלך הלילה מוצצת מוצץ ניזונה מהנקה ואין לה בעיה עם בקבוקים. אני מעוניינת ללמד אותה להרדם ללא הנקה, האם זה אפשרי כל עוד היא עדיין יונקת? שיטת ההרדמה שלה היא כזאת: אני מניקה אותה בחדר שלנו וכשהיא כבר כמעט ישנה אני מכניסה לה מוצץ ומעבירה אותה למיטה. זה דבר חדש שהרגלנו אותה לאחרונה שהיא מודעת לכך שהיא במיטה שלה. מכיוון שהיא ילדה מאוד פעלתנית הריכוז הזה של ההנקה עוזר לגוף שלה להרגע ולהרדם, אם מניחים אתה במיטה היא משתוללת עם הידיים והרגליים. לכן לשבת לידה וללטף אותה לא עוזר כי היא משתוללת. תודה מראש.

תשובתה של מעיין אטיה- מנהלת הפורום

היי,

ראשית כל הכבוד על ההחלטה להרגיל אותה להירדם במיטה שלה. זה בהחלט הרגל שינה נכון ובריא 
הייתי נותנת את ההנקה שלפני השינה בסלון ולא בחדר שינה, מקום שיש בו קצת יותר גירויים וזאת על מנת למנוע ממנה להירדם בהנקה. חדר השינה שלכם יש בו גם אוירה של לישון ולכן פחות מומלץ.
לאחר ההנקה נכנסים לחדר בו הילדה ישנה, מקיימים טקס שינה.
טקס שינה היא פעילות מאוד מונוטונית לפני השינה. בגיל הזה זה יכול להיות סיפור, ספר עם תמונות, לשבת על מי שמרדים ולעשות תנועות מסאג.
המטרות של טקס השינה הן:
1. להוריד את הווליום מגירויי היום.
2. זמן איכות נוסף עם ההורה המרדים.
3. מלמד את הילדה שאחרי טקס השינה הולכים לישון. זה מאוד מקל על הסטרס של ללכת לישון.
אחרי טקס שינה, מניחים אותה במיטה, נותנים לה קצת לבעוט ולהשתולל, כל הזמן ברקע מדברים על זה שעכשיו לילה והולכים לישון וכשהיא נרגעת מהפעילות הגופנית מתחילים להרגיע במגע. מגע יכול להיות טפיחות, לטיפות או כל מה שהילדה אוהבת. לא להיבהל מזה שהיא פעילה ובועטת.

 

יש לכם עוד שאלות למעיין אטיה - מדריכת הורים ויועצת שינה? כנסו!

054-2182170  בקרו באתר שלי

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים