חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

מיליון מובטלים, פתרון אחד

 

חבל, חבל על הנייר שנכתבה עליו התוכנית הכלכלית. חבל על הזמן. חבל על ההוצאה הכספית. ”ערכת הקורונה” לסיוע לאזרחים שמתגבשת במשרד האוצר ותכלול תשלום דמי אבטלה למשך תקופה ממושכת, וכן מענק חודשי לעצמאים שהכנסותיהם נפגעו במידה מסוימת, לא תועיל בכלום. סוף כל תוכנית כלכלית במחשבה תחילה. וכן, לפעמים החגיגה נגמרת.

 

בעיניי תוכנית הסיוע הנוכחית מתעלמת מהמחר. לא מושתתת על צדק ולא באה מתוך הסתכלות בריאה. כי אם נפצה כלכלית כל שכיר, עצמאי ובעל עסק שנפגעו כלכלית עקב התפרצות הקורונה וההגבלות שנוצרו בגללה, נרוקן את קופת האוצר וניכנס לגרעון. למה לירות לעצמנו ברגל? למה לקבור את עצמנו בעודנו חיים? בקצב הזה בעוד שנה מהיום המדינה תיחלש מאוד.

השקפת העולם שלי סוציאליסטית, נוטה לצדק. בעיניי לא ייתכן שיש הבדל משמעותי בגודל הפיצוי לבעל מסעדה מצליח לפועל קשה-יום ששילם מיסים חודש בחודשו. מנחשל עד מוצלח, כולם ללא יוצא מן הכלל צריכים לקבל סכום כסף שיאפשר להם ולבני משפחתם לחיות בכבוד, למלא את בטנם באוכל נפש, ולא אגורה יותר. דין מנהל מסעדה כדין המלצר שעובד בה; כי אם שניהם יושבים בבית, מחוסרי עבודה, למה שהאחד יקבל יותר מהשני?

המענק החודשי הוא בתמורה לעבודה כתשלום למלאכה. ומה העבודה ומה המלאכה? לימוד והוראה. השתתפות סדירה במערכת לימודים שתלמד כל אדם ואת כולנו יחד את הנסיבות שהביאו אותנו עד הלום: היכרות עם הטבע הגלובלי שאנחנו חלק אינטגרלי ממנו, הבנת הטבע האגוצנטרי שלנו שמנוגד לטבע השלם, התוודעות לעובדה שיחס שלילי כזה מוציא את המערכת מאיזון וגורם לתחלואות שונות בדמות הקורונה למשל. מכאן קצרה הדרך להבנה שעלינו לשפר את היחסים בינינו ולעבוד יחד בשיתוף פעולה כדי לייצב את המערכת לטובה. זאת העבודה החדשה: להתלכד יחד, לשפר את היחסים בינינו – להתחבר בהדדיות.

כל עוד נלך בכפיפה אחת עם חוקי הטבע יהיה בכך רווח עצום, לנו כבני אדם ולמדינה עצמה. לכן בואו נדייק ונשדרג את התוכנית הכלכלית: קבלו מענק חודשי קבוע – אבל בתנאי שתשתלבו במערכות הלימוד שיעצבו את תודעת האדם, ירחיבו את אופקיו, ולא ייתנו לו לרבוץ על הספה בסלון עם סלולר ביד.

אם לא נפעל עוד היום בראייה כוללת, ישראל עשויה להיות בעוד שנה מדינה הרוסה, אין חוק ואין שופט. כמו שכתוב בתורה, לעם ישראל יש יעד רוחני מובהק, ואם העם לא פועל במגמה לאחדות, הנורא מכול יראה לו את דרכו.

צו השעה הוא הקמת תוכנית הכשרה לכל מובטל, מערך הסברה לאומי שפונה לכל אדם, לימוד בעזרת קורסים וירטואליים לפי נושאים, רמות, גילים. אולי לחלק שקוראים שורות אלה לראשונה הרעיון נשמע תמוה, אבל אנחנו נכנסים לעולם חדש שפועל על אנרגיה חדשה, על צורת יחסים חדשה. כמו שלפני מאתיים שנה נשמע הזוי הרעיון שמגרם בודד של חומר תתפרץ אנרגיה גרעינית שבכוחה לפוצץ את כדור הארץ, כך, מלמדת חכמת הקבלה, ניצוץ קטן של חיבור בינינו מסוגל לפלוט כוח חיובי אדיר שיחולל שינוי פלאי בעולם.

הרב ד"ר מיכאל לייטמן מעביר שיעורי קבלה בערוץ 96 (HOT) ובאתר "קבלה לעם kab.co.il"
למפגש מבוא בחכמת הקבלה צרו קשר: 1-700-509-209 או במייל info@kab.co.il.

קבלת תוכן איכותי ישירות לנייד. איך מצטרפים?

  • הוסיפו את המספר 051-5108032 לאנשי הקשר.
  • שלחו לנו את שמכם בהודעת ווטסאפ (לא סמס).
  • מזל טוב! בקרוב תתחילו לקבל תכנים מרתקים.
 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים