חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

בני נוער נפגשו עם חיילים קרביים בראשל”צ

 

מה היה הרגע הכי קשה מרגע הגיוס? מה עזר לכם להתמודד עם דרישות הכושר? ואיך מתכוננים למיונים? 20 בני נוער נפגשו עם שמונה חיילים שעושים שירות משמעותי בצה”ל וקיבלו מהם טיפים לשירות הצבאי

 

מרכז הכנה לצה"ל באגף הנוער והצעירים של עיריית ראשון לציון קיימו השבוע מפגש בין כעשרים בני נוער מהעיר לבין שמונה חיילים בצה"ל שמעבירים שירות משמעותי בצה"ל. בין היתר השתתפו בפאנל פרחי טיס, מדריכות כושר קרבי מגבעתי, לוחם בקרבי, ולוחמת סימולטור.

למפגש במרכז הנוער נט הוזמנו כעשרים בני נוער המיועדים לשירות צבאי, הם הציפו את החיילים בשאלות מגוונות כמו: איך נערכתם לקראת השרות הצבאי? איך מתכוננים למיונים הצבאיים? איך נראה המסלול של כל אחד? מה עזר לכם להתמודד עם המסעות ודרישות הכושר? ומה היה הרגע הכי קשה מרגע הגיוס?

הייתה שיחה פתוחה ומאפשרת מתוך מטרה לדבר על הקשיים בגיוס ומתן טיפים להצלחה בהליכי המיון הצבאיים. המסר העיקרי לבני הנוער שהיו מעורבים בתהליך המיון הצבאי, שיגיעו מוכנים לצו ראשון, יתרגלו את מבחן הדפ"ר (דירוג פסיכוטכני ראשוני), שיחשבו מה הם רוצים שידעו עליהם לקראת הריאיון האישי ועוד.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אני כל כך גאה בנוער שלנו שצמאים ללמוד ולהיערך לשירות הצבאי ומייעדים את עצמם לתפקידים משמעותיים ומאתגרים. אין לי ספק שמאחורי זה ישנה השקעה רבה והטמעת ערכים מהבית, הסביבה, אגף הנוער במינהל קהילה וכמובן מערכת החינוך העירונית".

ראשון לציון היא מהערים המובילות בישראל בגיוס לצה"ל בקרב 14 הערים הגדולות בישראל. מהנתונים המתייחסים לילידי שנתון 1997, ראשון לציון עם 87% בשיעור לגיוס של גברים. גם בקרב הנשים נרשמת גאווה גדולה,  ראשון לציון במקום הראשון בקרב הנשים עם שיעור של 79.7% בגיוס לצה"ל.

מדי שנה מתגייסים בעיר כ-3000 בני נוער לשירות צבאי. בנוסף יש משרתי שרות לאומי ואזרחי. מרכז הכנה לצה"ל בעיר מקיים גם ערב שרות משמעותי לתלמידי חינוך מיוחד ומשולב אשר קיבלו פטור משרות צבאי, על מנת להעניק להם את המידע הדרוש על מסלולי התנדבות לצבא ולשרות הלאומי. כמו כן, ובצל נגיף הקורונה וההגבלות, המרכז מקיים מפגש הכנה בזום לימי המיון הצבאיים לבנות. המשנה לראש העירייה, איתי מתיתיהו, המחזיק בתיק הצעירים והנוער, אמר: "אני מאחל לכל תלמידי י"ב שעכשיו סיימו את שנת הלימודים, שירות מהנה ומשמעותי. אנחנו מלאי גאווה בכם".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים