חיפוש
 
לדף הבית >>     דבורה אושפיז >>

האם יש הבדלים בין המינים בשכיחותה ובמאפייניה של הפרעת קשב וריכוז

 

תושבת העיר פונה לשרון לבקוביץ, מנהלת פורום בתחום טיפול רגשי, בלקויות למידה והפרעות קשב וריכוז, בשאלה: ”שלום שרון, בתי בת 11 וחצי, בכיתה ו`. מסרבת לכתוב טקסטים ארוכים כאשר נדרשת להביע עצמה בכתב בכיתה. ניסיתי גם דרך הקלדה במחשב אבל היא נמנעת. מה ניתן לעשות במצבים כאלו? היא קוראת...” להמשך קריאה- כנסו

 

תשובת העיר שואלת

שלום שרון, בתי בת 11 וחצי, בכיתה ו`. מסרבת לכתוב טקסטים ארוכים כאשר נדרשת להביע עצמה בכתב בכיתה. ניסיתי גם דרך הקלדה במחשב אבל היא נמנעת.. מה ניתן לעשות במצבים כאלו? היא קוראת מאוד יפה אבל הכתיבה שלה מלווה בשגיאות כתיב, שלדעתי לא לרמת גילה. אודה לעזרתך!

 

תשובת מנהלת הפורום- שרון לבקוביץ

הי רינת,

בדרך כלל כשילד מתקשה במשהו או מרגיש לא בטוח הוא יימנע, מכיוון שבתך מתקשה בכתיבה היא משתדלת לכתוב כמה שפחות ובמחשב זה לא עזר כי כנראה קשה לה לא רק הכתיבה אלא גם הרכבת המילה מבחינת צלילים ואותיות.

אני ממליצה שתעבדו על כתיבה בשני דרכים:

1. תקחי מחברת חדשה ותכתבו ביחד סיפור.

תתחילו מפעם בשבוע כשבהתחלה כל פעם הילדה תכתוב משפט אחד של 3 מילים בהמשך אולי תעלו לפעמיים בשבוע והילדה תכתוב שני משפטים, ובעצם כל פעם שתראי שהילדה מרגישה קצת יותר בטחון אז תעלו מבחינת הכמות משפטים שהיא כותבת במחברת.

2. יחד אם זה מאוד מומלץ לשחק איתה בכל מיני משחקים של הרכבת מילים

למשל: בלאנקו שזה משחק נהדר להרכבת מילים, או משחק דומה שנקרא "מילה בקוביות"

או אפילו תשחקו את המשחק בלאנקו אבל בצורה קצת שונה.  אתם בוחרות נושא נגיד חיות אבל מחפשות מילה עם מספר אותיות מסויים, למשל בהתחלה תחפשו מילה

של חיה שיש במילה 4 אותיות, אתם כותבות המילה ביחד (תנסי לתת לה למצוא רוב האותיות) אך מי שחשבה על המילה מקבלת נקודה ומנצח בסוף מי שהשיג יותר נקודות.

(יכול להיות שהיא תפחד בהתחלה להתמודד עם כתיבת מילים בעצמה וביחד איתך  יהיה לה יותר קל)

 

בברכה,
שרון

 

יש לכם עוד שאלות לשרון לבקוביץ - מטפלת רגשית ומטפלת בלקויות למידה והפרעות קשב וריכוז? כנסו!

נייד: 050-7603244

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים