חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

ראשון: קו חם לילדי החינוך המיוחד

 

על רקע השבתת החינוך המיוחד במדינה * בעיריית ראשון לציון פתחו קו חם להורי ילדי החינוך המיוחד * וגם צוותי הגנים מהחינוך המיוחד התנדבו לתת מענה בלמידה מקרוב אחד על אחד *

 

להשבתת מערכת החינוך לתקופה ארוכה יש כמובן השלכות רבות על תוכנית הלימודים, הרגלי הלמידה והקריאה, יכולת הריכוז ועוד. עבור ילדי החינוך המיוחד ההשלכות דרמטיות יותר, מדובר בילדים ובני נוער שמתקשים מאוד לקיים לימודים מרחוק והקשר האישי והקרוב, משמעותי מאוד עבורם. במינהל החינוך בעיריית ראשון לציון הרימו את הכפפה ופתחו עם מרכז תמיכה יישובי קו חם לילדי החינוך המיוחד.

הורים הזקוקים לייעוץ ראשוני ומיידי יכולים ליצור קשר בטלפון 03-9513288, המוקד החל לפעול השבוע עד החג, בין השעות 08:00 ועד 16:00 בימים ראשון, שני ושלישי. לאחר הפנייה והעלאת הנושא, עוברת הפנייה למומחה בתחום, אם מדובר בגיל הרך, לקויי למידה, קלינאי תקשורת, ריפוי בעיסוק, ילדים על הספקטרום האוטיסטי ועוד.
ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר : "ימים אלו לא קלים עבור אף אחד, אנחנו מבינים שעבור ילדי החינוך המיוחד הם עשויים להיות קשים יותר ולכן עיריית ראשון לציון ערוכה לתת מענה ותמיכה בהתאם לצורך, להם ולהוריהם".

גננות ומורים ממסגרות של החינוך המיוחד בעיר התנדבו לקיים מפגשי למידה מקרוב. הגננות בחרו מספר ילדים על פי קריטריונים ומקשיים שצפו מהשטח. המפגשים מתקיימים בהתאם לפתיחת מוקדים לטיפול בתלמידי החינוך המיוחד על פי הנחיית משרד החינוך. כמובן שמפגשים אלו נעשים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, לרבות שמירת מרחק של שני מטרים, חבישת מסכות וכפפות ועוד.
גם בבית הספר לחינוך מיוחד ארזים, נפתח מוקד למידה מקרוב שבו מתקיימת למידה אחד על אחד ועל פי ההגבלות הקיימות. על רקע כל אלו, מקיימים במינהל החינוך ביקורי בית במידת הצורך. לרוב מדובר בילדים הנמצאים במצבי מצוקה קשים.
מחזיקת תיק החינוך המיוחד בראשון לציון, ד"ר הדס הכהן , פנתה פנייה מרגשת אל צוותי החינוך המיוחד : " גננות ומורות יקרות ואהובות הילדים מתגעגעים אליכן. אתן חלק גדול מאוד מעולמם, אני יודעת שרובכן התקשרתן והתעניינתן בשלום הילדים והתלמידים, אך יש גם כאלה שלא זכו לקול החם שלכן, הם ישמחו מאוד לשמוע ואולי אפילו לפגוש אתכן בשיחת וואטסאפ, ווידאו או zoom.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים