חיפוש
 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

”המסע הזה טומן בתוכו אור צבע וטוב, רק קחי וחייכי” – מיכל סלה ז”ל

 

נשיא לשכות המסחר דרור אטרי: ” בחרתי לרגל יום המאבק הבינלאומי נגד אלימות לפתוח את המאמר שלי בנושא חשוב זה בציטוט של מיכל סלה ז״ל : ” המסע הזה טומן בתוכו אור צבע וטוב, רק קחי וחייכי ”. 

 

נשיא לשכות המסחר דרור אטרי: " בחרתי לרגל יום המאבק הבינלאומי נגד אלימות לפתוח את המאמר שלי בנושא חשוב זה בציטוט של מיכל סלה ז״ל : " המסע הזה טומן בתוכו אור צבע וטוב, רק קחי וחייכי ". מיכל נרצחה באכזריות בביתה, על ידי בעלה ולעיני בתם התינוקת בת 8 חודשים בלבד, ומילותיה המובאים כאן ופורסמו באתרים השונים הן צוואה למשפחתה - לוודא שמסע חייה של התינוקת יהיה מלא אור, צבט וטוב. ולגייס אתכם חברותי וחברי במיוחד ביום זה לעשות מעשה טוב ולסייע לעתיד טוב יותר לבתה של מיכל סלה ז"ל.

בשנה החולפת, נרצחו 13 נשים. 13 משפחות נהרסו. טרגדיה של חוויה מטלטלת ומזעזעת. ביום זה נעצור כולנו למשך 13 דקות , בכל מקום, לכבד את זכרן של 13 הנרצחות. הזיכרון שלנו הוא לפיד המאבק.

יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים חל ב-25 בנובמבר מאז הוכרז על ידי האו"ם ב-17 בדצמבר 1999 כיום הרשמי לעניין.

הרקע ליום הנ"ל היה על בסיס אירוע אלים שהתרחש בתאריך 25 בנובמבר 1960 ברפובליקה הדומיניקנית שבמהלכו נרצחו שלוש האחיות מירבל ( MIRABALL ) שהיו פעילות פוליטיות.

האחיות שנרצחו הפכו לסמל של המאבק למען זכויות אדם והמאבק נגד דיכוי נשים.

בעקבות פעילות נמרצת של ארגוני נשים ברחבי העולם, החליטה העצרת הכללית של האו"ם לקבוע את תאריך הרצח כיום הבינלאומי לציון המאבק באלימות נגד נשים. על-פי נתוני האו"ם אחת מכל שלוש נשים ברחבי העולם נתקלת לפחות פעם בחייה באלימות ובדרך כלל מידי אדם קרוב ומוכר לה. נשים בגיל 15-44 הן בקבוצת הסיכון הגדולה ביותר לעבור אונס או לסבול מאלימות במשפחה.

 

בהחלטת האו"ם מיוני 1994 נקבע, בין היתר, כי האלימות כלפי נשים מנציחה את יחסי הכוחות הבלתי שוויוניים בין נשים לבין גברים.

25 בנובמבר הוא יום המאבק הבין-לאומי למניעת אלימות נגד נשים. על כך החליטה העצרת הכללית של האו"ם בדצמבר 1999. מטרותיו של יום זה: לעורר מודעות לנושא, להגביר חקיקה, אכיפה של חוקים וענישה הולמת, וכן לעודד נשים לפנות לעזרה.

חודש נובמבר הוא חודש המאבק באלימות נגד נשים. נשים רבות צעירות ומבוגרות חוות הטרדה, הקטנה, התעללות, הדרה או החפצה. מדובר בתופעה חוצת גבולות, מגזרים ותרבויות וזה המקום שלנו כחברה לשים לב לסימנים. יתרה מכך, החובה שלנו כחברה היא להיעזר באנשי מקצוע, משפחה וחברים על מנת למנוע את האסון הבא. זה בידינו.

אנו בלשכות המסחר לקחנו על עצמנו לציין יום זה, לקיים סדנאות והרצאות בנושא בכדי להביא למודעות רחבה בקרב חברנו בקהילה העסקית לחשיבות הנושא.

מחר - 26/11 הוא יום השנה השישי לפטירתו של אריק איינשטיין, מגדולי הזמרים הישראליים בכל הזמנים. הוא היה סוג של מנהיג - לא פוליטי או צבאי אבל בהחלט מנהיג של תרבות ורוח, לא מתוך שאיפה או כוחניות אך בהחלט מתוך יצירה ענפה ועושר שחלק עם כולנו במוזיקה המופלאה שלו. יהי זכרו ברוך. ואסיים באחד משיריו הגדולים :" אני ואתה נשנה את העולם"

זה בידנו, ועל כולנו לפעול יחדיו לעצור את הטירוף הזה של אילמות נשים וגברים כאחד, ולנסות לשנות את העולם כל אחד/ת בחלקת העולם הפרטי שלו.

עבור ביתה של מיכל סלע ז"ל הוקם פרויקט התרמה בכדי לסייע לילדה לאור הטרגדיה הנוראית שעברה.

כפי שעולה בדף התרומות: "ישנם צרכים עתידיים רבים הקשורים בדאגה לבריאותה הפיזית והנפשית של ביתה של מיכל ז״ל, השכלתה, רווחתה, וליווי משפטי עתידי, והכל כדי שהוריה החדשים יוכלו לתת לה את ההזדמנות שמגיעה לה לגדול כמו כל ילדה, מבלי שהטרגדיה הנוראית תפגע בעתידה, יותר ממה שכבר לא ניתן לשנות. התרומות ישמשו אך ורק לצרכים הקשורים בביתה של מיכל ז״ל, ויועברו ישירות לדודיה, אשר מטפלים בה במסי=A8ות מא=D7 הרצח וגם ברגעים אלה. * ההתרמה מאורגנת על ידי עו"ד יניב כהן, חבר ותיק של המשפחה ובאישורה * בנושאים טכניים ניתן לפנות למוקד השירות והתמיכה באמצעות כתובת המייל: Suppo= < rt@jgive.com בנושאים הנוגעים לקמפיין עצמו ניתן לפנות למר יניב כהן - נציג המשפחה - בטלפון 050-4210042 עוד על המקרה - ניתן לקרא בקישור המצורף: https://m.ynet.co.il/Articles/5602493 . מקווה כי יתגייסו כמה שיותר אנשים לתרום אשר יעניק לילדה עתיד טוב יותר, שקט ושליו."

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים