חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

פתח תקוה מצטרפת ליוזמה ”תנו לגדול על שקט”

 

דוחים את גיל השימוש בסמרטפון האישי ומעדיפים טלפון ראשון - טלפון פשוט ובטוח

 

עיריית פתח תקוה מזמינה את ההורים לילדי החינוך היסודי, להצטרף ולתמוך ביוזמה הארצית - "תנו לגדול על שָקט", יוזמה שקיימת במעל 500 בתי ספר ברחבי הארץ ותופסת תאוצה.

העיר פתח תקוה שמה לעצמה למטרה להילחם באלימות ברשת ורואה ביוזמה המבורכת אמצעי לאפשר ילדות מוגנת יותר לילדים שלנו.את היוזמה מובילים אגף החינוך והעומד בראשו רון כץ, יו"ר הנהגת ההורים העירונית אנה נבותוהרשות לביטחון קהילתי בראשות שלומי ערה.

המטרות הן יצירת סביבה בטוחה לילדים, הפחתת הפגיעות ברשת, העומס הרגשי הכרוך בהתנהלות ברשתות, התלות בקבלת משוב מהסביבה ברשת, ההתמכרות המוקדמת וניצול הזמן היקר לפעילות חברתית מחוץ למסך, יצירת קשרים, פיתוח היצירתיות וחינוך להתנהלות בריאה ומתונה ברשת, לקראת שימוש במכשיר חכם בגיל מאוחר יותר. כאשר אין סתירה בין היוזמה לבין לימוד ושימוש נבון ומתון בטכנולוגיה.

ראש העיר רמי גרינברג התומך במהלך אמר "בעולם כה מתקדם מבחינה טכנולוגית יש צורך לשמור על רמת החשיפה של הילדים הצעירים ולנסות כל שניתן כדי למנוע מהם להיחשף לתכנים מטרידים. יש צורך אמיתי לשמור על סביבה בטוחה לילדים, ואני מאמין כי טלפון פשוט יכול בשנים הראשונות להיות מענה הולם לילדים צעירים, שרק צריכים להיות בקשר עם ההורים. השנים הראשונות בהם ילדים צעירים ישתמשו בטלפון פשוט יהיו הזדמנות עבורם ללמוד על התנהלות נכונה בטלפון סלולארי והכנה לשימוש נבון בטכנולוגיה מתקדמת".

רון כץ מ"מ רה"ע וראש מינהל החינוך השותף לקידום היוזמה בעיר, מוסיף "אנו רוצים ליצור סביבה בטוחה לילדים שלנו וחינוך להתנהלות בריאה ומתונה ברשת לקראת שימוש במכשיר חכם (סמארטפון) בגיל מאוחר יותר. היוזמה, שאני מקווה שכמה שיותר ילדים יצטרפו אליה, דוחה את ההתמכרות לשימוש בסמארטפוניםוכפועל יוצא את ההשלכות השליליות הטמונות בהם".

עיריית פתח תקוה תומכת ומחנכת לצריכה נכונה של טכנולוגיה ושמירה על הילדים, מתוך אמונה כי זה חלק מתפקיד הרשות ומערכת החינוך.

העיריה מתכננת בחודשים הראשונים לשנה"ל תש"פ לצאת בתכנית חינוך התומכת היוזמה תוך שיתוף פעולה עם צוותי חינוך מתאימים. במסגרת התכנית, תתקיימנה הרצאות שונות בבתי הספר לילדים, להורים ולצוות החינוכי.

אנה נבות "הנהגת ההורים העירונית רואה ביוזמה "תנו לגדול על שקט" פרויקט חשוב שנועד לשמור על הילדים שלנו.בימים בהם אנחנו מתבשרים על ילדים נוספים שסובלים מחרם או נחשפים לתוכן לא ראוי, יש לנו ההורים תפקיד חשוב להעניק לילדים שלנו חינוך נבון בעולם הדיגיטלי. אנחנו לא נגד הטכנולוגיה, אבל מאמינים שלכל דבר יש זמן ומקום. חשוב לבחור את המועד בו הילד שלנו יקבל סמארטפון, ולפחות בשכבות הגיל הנמוכות הפתרון לצורך שלנו, ההורים, להיות בקשר עם הילד שלנו, יכול לבוא בדמותו של טלפון פשוט ובסיסי, והכי חשוב בטוח. אני מזמינה את ההורים בעיר להצטרף ליוזמה. אנחנו בהנהגה העירונית עומדים לרשות ההורים בכל שאלה".

בתקופה הקרובה נציגי ההנהגות הבית-ספריות, אשר הצטרפו ליוזמה, יציגו את היוזמה "תנו לגדול על שקט" כולל הצעה לרכישה מרוכזת של טלפונים פשוטים ובטוחים, בעלות של 100 ש"ח לנוקיה 105 (יש אפשרות לקנות גם דגמים נוספים לבחירתכם). כמו כן, חברת 019 מציעה עלות של 10 ש"ח לחבילת סלולר כולל סים (חבילות סלולר נוספות עומדות לרשות ההורים).

הרכישה הקבוצתית היא רק אמצעי על מנת להקל על התהליך. הורים התומכים ביוזמה יכולים לבצע בכל עת רכישה עצמאית של מכשיר בטוח או לא לרכוש בכלל.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים