חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

הגמלאים מתנדבים הספרייה הבית ספרית מתעשרת

 

משוואה פשוטה: ספרייה בבית ספר + מתנדבי ’ידיד לחינוך’ = מענק של אלפי שקלים לרכישת ספרים  מענק מיוחד לרכישת ספרים חדשים לספריות בתי הספר היסודיים בחולון        

 

כחלק מעבודה משותפת של עמותת ’ידיד לחינוך’ עם אגף הספריות במשרד החינוך מעמיד אגף הספריות לרשות ’ידיד לחינוך’ תקציב של 2,000 ₪ לרכישת ספרים לכל ספרייה, בה פועלים מתנדבי ’ידיד לחינוך’. בהמלצת המדריכה המחוזית לספריות בתי ספר במשרד החינוך מוענק התקציב בצורה של שוברים לרכישת ספרות יפה וספרי עיון, להעשרת הספרייה הבית ספרית. מטרותיו של מענק זה הן להרחיב את פעילות הספרייה ולקדם התנדבות משמעותית של מתנדבי ’ידיד לחינוך’ בספריה, בין היתר, בדגש על משימות של עידוד הקריאה כחוויה וטיפוח הספרייה כמרכז משאבים. במסגרת פעילות ’ידיד לחינוך’, המתנדבים הגמלאים הפועלים בספריות בתי ספר, נהנים לאורך השנים מתהליכי למידה והתמקצעות לטובת קידום הפעילות בספריות.

יצויין כי ערך השוברים גבוה אף יותר, וניתן לנצלם לרכישה ב 60% הנחה. הודות לשיתוף הפעולה ייהנו מהמענק 166 בתי ספר ברחבי הארץ ובתי הספר בחולון בכללם.

השוברים נמסרו לבתי הספר על ידי רכז/ת ספריות ב’ידיד לחינוך’ ו/או רכזי קבוצות ’ידיד לחינוך’ ברשות המקומית.

נמרוד אקרמן, מנכ"ל ידיד לחינוך: "אנו שמחים ומברכים על העבודה המשותפת החשובה וארוכת השנים עם אגף הספריות במשרד החינוך. החיבור בין מתנדבי ’ידיד לחינוך’ לספריות בתי ספר הוליד את המענק הזה שמעודד גם את הרשויות המקומיות וגם אותנו להמשיך ולשתף פעולה לטובת מערכת החינוך וציבור הגמלאים במדינה".

קבוצת מתנדבי ’ידיד לחינוך’ בחולון מורכבת מגמלאים ופועלת בניהולה של הרכזת תמר ונק בבתי הספר בעיר. המתנדבים משולבים בבתי הספר כתומכי חינוך והוראה בהתאם לתחומי העניין שלהם ולצרכי בתי הספר ומסייעים באופן עקבי ושוטף לאורך כל השנה לתלמידים בתהליכי הלמידה ובחונכות אישית. רבים מהם גם מתנדבים בתפעול הספריות בהעדר תקנים של ספרנים לספריות אלה. יוזכר כי ’ידיד לחינוך’ מקיימת קשרים הדוקים עם הנהלות בתי הספר, אגף החינוך בחולון ומשרד החינוך במטרה לסייע לצוותי הוראה במלאכתם היומיומית כחלק מהתפיסה שחינוך הנסמך על משאבי קהילה ועל שילוב אנשים מבוגרים בעלי ניסיון חיים משביח את העשייה החינוכית ותורם לכל המעורבים – מורים, תלמידים, גמלאים מתנדבים.

גמלאי חולון שאינם מכירים את ההזדמנות מוזמנים להצטרף לקהילת מתנדבי ידיד לחינוך בעיר ולהיות ידידים לחינוך.

תמר ונק,  נייד: 4601171 – 054

בצילום הענקת שוברים למנהלות בתי הספר: אריאל שרון, אשכול, שנקר, המגינים, ניב, ישעיהו

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים