חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

קידוחי ניסיון בדרך לנעלה

 

קידוחי ניסיון  נעשו בכביש 446 במסגרת הרחבת הכביש, בעקבות התווספות תושבים רבים ליישובים כמו נעלה

 

חברת נתיבי ישראל ביצעה בשבוע האחרון עבודות קידוחי ניסיון לאורך כביש 446, זאת על מנת לקדם את הרחבת הכביש לנתיבי נסיעה נוספים. במסגרת עבודות הרחבת הכביש צפויות להתבצע במהלך 2019 חפירות הצלה והעתקת קו החשמל שלאורך הכביש, ואז יורחב כביש 446 מסמוך לכפר האורנים ועד למחסום הצבאי שנמצא לפני נילי. בנוסף, צפויות להתבצע פעולות נוספות על מנת לפתור את בעיות התנועה בכביש 446, ובהן פתיחת כביש פנימי שאמור לחצות ארבע רשויות באזור מודיעין ולהגיע מקרית ספר ועד למחסום מכבים-רעות, ובכך יופחת מספר כלי הרכב בכביש 446.כך הודיע השבוע ראש המועצה האזורית מטה בנימין ישראל גנץ.

הרחבת כביש 446 והפעולות הנוספות לפתרון בעיות התנועה בכביש נעשות בעקבות מגמת התרחבות ביישובי מטה בנימין בעשרות משפחות מדי שנה. כך למשל, ביישוב העירוני נעלה מתגוררות כיום כ-450 משפחות, כשצפי האכלוס הוא 700 משפחות, עם קצב גידול של כ-40 משפחות בשנה. בנעלה מציינים 30 שנה להקמת היישוב על ידי עמותת הלביא, אותה הקימו בזמנו יוצאי התעשייה האווירית שעבדו בפרויקט מטוס הלביא (שבסופו של דבר נגנז בעקבות שיקולים פוליטיים-מדיניים). בהמשך הצטרפו לעמותת הלביא בעלי מקצועות נוספים, לאו דווקא מהתעשייה האווירית, ולימים הוקם נעלה על גבי גבעה אחת שכיום נקראת: הגבעה הצפונית. עם השנים נוספה בנייה גם על הגבעה הדרומית.

בנעלה נבנות כיום 79 יחידות דיור בבתים פרטיים, שרובם נמכרו מלבד חמש יחידות. 36 בתים מדורגים נמכרו כולם. בפרויקט הכולל 64 דו-משפחתיים נמכרו עד כה מספר יחידות דיור ושאר יחידות הדיור יצאו לשיווק. כמחצית מ-104 יחידות הדיור במדורגים יצאו לשיווק, ומתוכן נמכרו עד כה 30 יחידות. 16 וילות שנמצאות בכניסה ליישוב עדיין לא יצאו לשיווק.

20 אחוז מתושבי נעלה מגיעים מירושלים, מעלה אדומים,  מודיעין, מכבים ורעות, 30 אחוז מגיעים מאזור המרכז: מרחובות ועד תל אביב, לא מעט תושבים מגיעים מצפון הארץ, ויש גם תושבים רבים ביישוב שהם משפרי דיור ועברו מבית דו-משפחתי לבית חד משפחתי. כיום נעשה שיווק מסיבי של החברה לפיתוח מטה בנימין ליחידות הדיור הנבנות בימים אלו בנעלה, והן זוכות לביקוש רב. בחודש הבא ייפתח סניף של קופת חולים מכבי ליד מזכירות היישוב, ובהמשך יעבור לסניף גדול יותר במבנה המסחרי החדש שנבנה בימים אלו על שטח בנוי של כ-1,300 מ"ר ויכלול עסקים, מוסכים, סופר מרקט, מסעדות, קופת חולים ועוד.

ביישוב פועל בית ספר יסודי בשם: לביא, על שם עמותת לביא שהקימה את היישוב, ובו 12 כיתות לימוד. בשנה הבאה יוקמו בו שש כיתות נוספות, זאת בשל הגידול הצפוי במספר התלמידים. כך גם צפוי להיפתח בשנה הבאה גן ילדים נוסף, בשל הגידול הצפוי במספר הילדים והפעוטות. התושבים נהנים ממבנים ציבוריים כמו: מבנה רב תכליתי, בריכת שחייה, מגרשי ספורט ברמה גבוהה, מבנים של תנועת הצופים, בית קפה, בית כנסת עם אולם אירועים, ארבעה גני ילדים ומעון יום, אמפיתאטרון ועוד.

באזור התעשייה של נעלה, המוקם בימים אלו ונמצא בהליך קבלת אישורים מהמועצה האזורית ומהחטיבה להתיישבות, מתוכננים להיבנות מפעלים של תעשייה קלה כגון: מחסן לתרופות, נגרייה, מפעל המייצר מיטות, ויש מפעלים נוספים הממתינים ברשימת המתנה כדי לקבל אישור להגיע למקום.

יו"ר הוועד של נעלה, יואב קליינמן, מציין כי כל התשתיות ביישוב הן תת קרקעיות, "והיישוב בחלקו כבר בנוי כך שלא צריכים להתפלא על כך שמחירי הבתים פה עולים כל הזמן. ביישוב פועלת מערכת אבטחה משוכללת ומתוחכמת מאוד הכולל מצלמות אבטחה וסיורים ביישוב ומסביב לו במשך 24 שעות ביממה. מסיבה זו, האווירה ביישוב היא כמו בקיבוץ: הילדים משאירים את האופניים זרוקים ברחוב ובתים רבים לא נעולים כל הזמן". 

 

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים