חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

התמונה החינוכית של משרד החינוך לשנת תשפב בחולון

 

מנתוני ”התמונה החינוכית” של משרד החינוך לשנה”ל תשפ”ב עולה כי: חלה עלייה בשיעור תלמידי חולון שזכאים לבגרות ב-5 יח”ל באנגלית וב-4 יח”ל במתמטיקה עלייה יפה נרשמה גם בשיעור ההתמדה, שגבוה בהרבה מהממוצע הארצי אחוז הנשירה בחולון הוא הנמוך ביותר מבין הרשויות המקומיות הגדולות במרכז.

 

 

נתוני התמונה החינוכית לשנת הלימודים תשפ"ב, שפרסם משרד החינוך, עולה כי בחולון חלה עלייה בשיעור התלמידים שזכאים לבגרות באנגלית ברמת 5 יחידות לימוד - 55.6% לעומת 53.9% שנה קודם לכן. גם בנתונים בקטגוריה זו, שכוללים את תלמידי החינוך המיוחד, נרשמה עלייה - 52.3% לעומת 49% שנה קודם לכן. שני הנתונים גבוהים מהממוצע הארצי, שעומד על 44.6%.

 

עלייה נרשמה גם בשיעור תלמידי חולון שזכאים לבגרות במתמטיקה ברמת 4 יחידות לימוד - 21.6% (לעומת 21.1%) ו-20.2% (לעומת 19%), כולל תלמידי החינוך המיוחד.

 

עלייה יפה נרשמה גם בשיעור ההתמדה, שעומד על 91.2% וגבוה בהרבה מהממוצע הארצי, שעומד על 80.8%.

    

אחוז הנשירה בחולון הוא הנמוך ביותר מבין הרשויות המקומיות הגדולות באזור המרכז (תל-אביב, ראשון-לציון, בת ים, פתח תקווה, נתניה) והוא עומד על 0.7%. גם נתון זה נמוך מממוצע הנשירה הארצי, שעומד על 1.1%.

 

גם בתי הספר התלת-שנתיים והארבע-שנתיים העלו משמעותית את מספר בוגריהם ואת אחוזי הזכאות לתעודת בגרות עד פי 1.5.   

 

במינהל החינוך העירוני מציינים כי נתוני שנת הלימודים תשפ"ב משקפים את תקופת פוסט הקורונה, שהציבה אתגרים רבים לתלמידים ולמערכת החינוך כולה. לצד נתונים  שדורשים שיפור ודיוק, יש נקודות אור רבות, שמדגישות את מחויבות צוותי החינוך לעבודתם ואת עשייתם המקצועית. עוד יצוין, כי לאור הנתונים שכבר מצויים בידי מינהל החינוך באשר לשנת הלימודים תשפ"ג, צפוי שיפור במדדים השונים, וזאת לאור תהליכי למידה מגוונים שכבר החלו, כולל למידה דיגיטלית בכמה תחומי דעת ברמה העירונית, פרויקטים ויוזמות חינוכיות חדשניות ועוד.

בברכה,

נורית בייסקי

דוברת העירייה

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים