חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

היכן נמצא הבית של יעל? בחולון! גן סיפור חדש נולד בעיר בגן רופין הוותיק

 

עיריית חולון ממשיכה לפתח את מיזם גני הסיפור של חולון, עם הקמתו של גן הסיפור ה-54 בעיר - הבית של יעל, שממוקם בגן הציבורי הוותיק ורחב הידיים רופין (בין הרחובות רופין וריינס). 

 

הגן מבוסס על ספר הילדים המיתולוגי של הסופרת מרים רות והמאיירת אורה איל, שעוסק בילדה יעל, שחיפשה לה מקום מגורים משל עצמה, תוך פיתוח עצמאותה ואישיותה.

פסלי הגן צבועים ברבגוניות שמחה, ברוח הסיפור, וכוללים אלמנטים מתוכו, דוגמת: ארגזים, סל, שולחן, טרקטור ועוד, וכן פסלים בדמותה של יעל ושל בעלי החיים שמוזכרים בעלילה. את הפסלים עיצב האומן הרב-תחומי משה דבש ואדריכל הנוף היה מיכאל דואני ז"ל.

בנוסף, פותח הגן במלואו ועבר מתיחת פנים מלאה, שכללה סלילת שבילים חדשים, הכפלת שטחי הפעילות, הרחבת שטחי מתקני המשחק (כולל מתקני משחק משולבים רב גילים, חוות נדנדות, מתחם טיפוס ועוד) והתקנת הצללה מלאה מעליהם, התקנת מערכת תאורה היקפית ובתוך ההצללות, עבודות ניקוז וריהוט גן חדש וכן, הנגשת הגן בהתאם לתקן הנדרש.

פרויקט גן סיפור, שאותה יזמה עיריית חולון לפני שנים רבות, הוא אחד המיזמים התרבותיים והמיוחדים בעיר, שהביא לביסוס מעמדה כ"עיר הילדים", לצד מוזאון הילדים, המדיטק, המוזאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס, מרכז תיאטרון בובות, סינמטק הילדים ועוד. במרכזו של הפרויקט פסלי סביבה, מעוצבים בידי אומנים בהשראת סיפורי ילדים מוכרים ואהובים, שמוצבים בעשרות גנים ציבוריים ברחבי העיר. הגנים מציעים לילדים שמבקרים בהם חוויה שמגבירה את האהבה לספרים, במקביל לחשיפתם לעבודות אומנות מגוונות.. באמצעות פרויקט זה מקבל הגן הציבורי מרכיב חינוכי נוסף, מבלי לוותר על מרכיביו האחרים: משחק מוטוF8י, בילוי בחיק הטבע, פעילות ספורטיבית ומפגש חברתי לגילים שונים.

הכניסה לגן, כמו לכל גני הסיפור בחולון, חופשית!

 

צילום: אלי נאמן

בברכה,

שירלי מורה

סגנית דוברת עיריית חולון

טל’ 03-5027334/5

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים