חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עדכון עבודות להתקנת תחנות אוטובוסים חכמות

 

ממשיכות העבודות להקמת עשרים תחנות אוטובוסים חכמות. 

 

התחנות החכמות מקורות ומאפשרות מידע תחבורתי דיגיטלי חשוב על נסיעות האוטובוסים המגיע מחברת "קווים". בהמשך, יפורסמו בתחנות גם תכנים עירוני ושיווקי לתושבים. פרויקט זה הינו חלק מיישום מודל "עיר חכמה" שמטרתו ייעול ושיפור השירות לתושבים, בין היתר, בתחום התחבורה.

מהעירייה נמסר כי הצבת עשרים התחנות החכמות הינה שלב ראשון בפרויקט, אשר צפוי להסתיים עד סוף חודש פברואר, בכפוף לתנאי מזג האוויר. 14 תחנות הינן ברוחב של חמישה מטרים ושש תחנות הינן ברוחב כפול של עשרה מטרים. בכל התחנות כאמור, מידע דיגיטלי של חברת "קווים" על מסלולי הקווים והגעתם בזמן אמת וכן בהמשך, יצטרף גם מידע עירוני. בתחנות הגדולות יותר, ישנה אפשרות גם לחיבור ווייפי והטענת מכשירים ניידים וכן, מצלמות לניטור תנועה.

מיקומי התחנות החכמות המותקנות בשלב זה הם בנקודות בהם עומסי תנועה גדולים או מקומות מרכזיים. כך למשל, ברחוב מוטה גור חוצה עמק בית שאן ליד בית ספר "יחד", שדרות החשמונאים ליד עמק בית שאן וחניון העירייה, תלתן 29, מרכז עינב שדרות המלאכות 19, עמק זבולון 15, תחנת רכבת מרכז –רחוב הרכבת, שדרות החשמונאים ביציאה מהעיר בסמוך לדיור המוגן ועוד. הרשימה המלאה באתר העירייה.

בשלב השני, יותקנו שלושים תחנות חכמות נוספות.

עוד במסגרת הפרויקט, מעתיקה העירייה את תחנות האוטובוסים המקורות שבמקומן הוצבו תחנות חכמות, למיקומים חדשים בעיר, בהם יש רק תחנות פשוטות עם עמוד ודגל. המיקומים נבחרו לאחר סיור מקצועי שערכה העירייה בשכונות העיר בהן יש חוסר בתחנות שכאלו. כך שהתחנות יוצבו, בין היתר, בשכונת נופים, בפארק הטכנולוגי בשדרות הרכס שם התחיל לעבור קו 55 אשר הוארך מסלולו לאחרונה. במהלך החודשיים הקרובים ובהתאם לתנאי מזג האוויר והעבודות להתקנת התחנות החכמות, יוצבו תחנות במיקומים נוספים ברחבי העיר כמו למשל, ברעות ומכבים, שכונת הפרחים, שכונת אבני חן ועוד.

ממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק התחבורה, שלמה פסי: "התקנת התחנות החכמות היא עוד יישום טכנולוגי שנועד לשפר את איכות השירות לתושבים, כאשר מיקום האוטובוסים בזמן אמת וזמני ההגעה יוצגו לתושבים במידע דיגיטלי בכל רגע נתון, ויגדילו את האמון בתחבורה הציבורית."

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים