חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות רחובות - יבנה >>

חדשנות בחינוך: תלמידי כיתות ז` לומדים על בינה מלאכותית

 

עיר המדע: בשבוע האחרון החלה תכנית מיוחדת לתלמידי כיתות ז’ בעיר בנושא בינה מלאכותית* במסגרת התוכנית התלמידים נפגשים עם החוקרים המובילים בתחומי המחקר, הרופאה והתעשייה *

 

 

תחום הבינה המלאכותית הינו פורץ דרך ומוביל כעת את עולמות המחקר בתחומים שונים, במסגרת התוכנית המיוחדת של אשכול פיס רחובות התלמידים לומדים להכיר את הטכנולוגיה הייחודית, להשתמש בה וליישם אותה*

 בשנה של זכייה בפרס חינוך ארצי, מערכת החינוך ברחובות ממשיכה לדהור קדימה ולהכין את תלמידיה לאתגרי העידן טכנולוגי המשתנה . אגף החינוך בעיריית רחובות בשיתוף התעשיידע ואשכול פיס השיקו השבוע סדרת ימי עיון לכל תלמידי ז’ בעיר בנושא המוביל בתחום המחקר העכשווי- בינה מלאכותית.

התוכנית שהושקה בשבוע האחרון מיועדת ל-10 קבוצות מבתי הספר אמי"ת עמיחי, אמי"ת הלל בנות, אולפנת צביה, אורט, דה שליט א’, דה שליט ב’, ישיבת הדרום, מדעים, קציר א’, קציר ב’ ורון ארד, כאשר בכל קבוצה לומדים כ-30 תלמידות ותלמידים.

התוכנית ממוקדת ל-8 ימי עיון בני 4 שעות כל אחד. בשעתיים הראשונות התלמידים נפגשים עם מדריך בכיתה, בהן הם לומדים על עקרונות מפתח בבינה מלאכותית והתנסות מעשית וחוויתית בהבנת העקרונות הללו. בשעתיים שלאחר מכן הם נפגשים עם אנשי תעשייה, רפואה ומחקר העוסקים בפועל בתחומי הבינה המלאכותית.

מטרות התוכנית הינן חשיפה אטרקטיבית לתחום הבינה המלאכותית ולתעשייה הישראלית המתקדמת בתחום. הבנת האתגרים וההזדמנויות שהבינה המלאכותית מזמנת לעולם, התנסות מעשית בלימוד מכונה  (Learning Machine) ויישומי AI, פיתוח אוריינות דיגיטלית והכנה פרקטית לאתגרי העולם המשתנה תוך למידת יישומי הבינה המלאכותית בחיי היום יום.

אירוע פתיחת התכנית התקיים בשבוע שעבר יום שלישי, 9.11.21, בו נפגשו התלמידים עם ד"ר אורנית כהן, ראש הרשות למחקר וחדשנות במרכז הרפואי וולפסון בחולון. ד"ר כהן היא בעלת תואר שלישי בביו-סטטיסטיקה, מדע הנתונים, ובעלת תואר בהנדסה המנהלת מחקרים העושים שימוש בבינה מלאכותית על מצבים פיזיולוגים, איברים מודפסים, שכלול תרופות, חיסונים וטיפולים המותאמים אישי לכל מטופל/ת.  במפגש המשותף ד"ר כהן שיתפה את התלמידים כי בכל יום מגיע לבית החולים רעיון חדש המבוסס על מידע ונתונים ומטרתו לייצר רפואה טובה ומתקדמת יותר לכולנו.

מטרת המפגש עם ד"ר כהן הייתה לחשוף את התלמידות והתלמידים לנושא חידושים ובינה מלאכותית בעולם הרפואה. לבינה המלאכותית יש כוח חישובי נרחב והיא מאפשרת להפוך תהליכים שהיו פעם מורכבים לפשוטים וקלילים.

הרצאתה של ד"ר כהן הייתה רק ההתחלה בסדרת ימי העיון המיוחדים בנושא הבינה המלאכותית לכיתות ז’ ופתחה לתלמידים צוהר לעולם שלם שעוד יתגלה  בימי העיון הבאים.

ראש העיר רחמים מלול: "זה שילוב מנצח בין מדע לחינוך: החינוך בעיר עומד בראש סדר העדיפויות ותלמידי העיר זוכים לחשיפה מכוונת למדע, טכנולוגיה וחדשנות . המטרה היא להכין אותם לקראת החיים בעידן הטכנולוגיה המהירה וההמצאה ללא גבולות".

זהר בלום, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: "מרגש לפתוח תוכנית ייחודית באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם המחקר היום. כשמדברים על מצוינות וחדשנות בחינוך זה אחד התוצרים המשמעותיים, תודה רבה לכל השותפים שלנו המובילים יחד איתנו את המצוינות בקרב תושבי העיר".

אפרת צוקרמן בירכה את תלמידי העיר: "אגף החינוך והנוער רואה חשיבות רבה בלמידה משמעותית המתייחסת לחומר ולרוח. זה משמח ומרגש לראות 10 כיתות הלומדות בו זמנית את התחום החשוב ביותר בעולם המחקר העכשווי, והחלום על  קמפוס עירוני הגדול מתרחש לנגד עינינו".

עירית דוידוביץ, מנהלת אשכול הפיס: "טכנולוגיית הבינה המלאכותית מייצרת חלומות לעתיד לכל תלמידי העיר. במסגרת התכנית אנחנו מאפשרים לתלמידות ולתמידי כיתות ז’ להגשים את החלומות ולהיפגש עם האנשים המובילים בתעשייה בישראל המפתחת יישומי בינה מלאכותית ללא הרף".

יעל אביב, מנהלת תוכניות חינוכיות בתעשיידע : "העיר רחובות מחוברת לתובנות של העידן הטכנולוגי ומתמידה להתפתח ולהתחדש כל הזמן. בהצלחה !"

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים