חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ירושלים והסביבה >>

הנה באה הרכבת: לו”ז מעודכן להפעלת קווי הרכבת הקלה

 

עיריית ירושלים, צוות תוכנית אב לתחבורה וחברת מוריה סיכמו את פעילת פיתוח התשתיות בעיר לשנת 2020 וכן נידונו התוכניות לשנת 2021.

 

הודעת דוברות עיריית ירושלים


הנה באה הרכבת: לו"ז מעודכן להפעלת קווי הרכבת הקלה

עיריית ירושלים, צוות תוכנית אב לתחבורה וחברת מוריה סיכמו את פעילת פיתוח התשתיות בעיר לשנת 2020 וכן נידונו התוכניות לשנת 2021.

כמו כן נחשפו לוחות הזמנים להפעלת הקו האדום שמוארך, בין נווה יעקב להדסה עין כרם החל מראשית שנת  2023. הקו הכחול שבין הר הרצל להדסה צפוי לפעול כבר ברבעון הרביעי של 2022. יצוין כי על פי הדיווח, הושלמו עבודות הכנת התשתית במקטעים נווה יעקב, קריית יובל (הנרייטה, סאלד), מושב אורה (צומת אורה, אורה הדסה), הדסה עין כרם, גבעת מרדכי וגבעת רם ובשבועות הקרובים תחל עבודת הנחת המסילות והחישמול במקטע שבין הר הרצל לבין בית החולים הדסה עין כרם ובמקטע שבין פסגת זאב ועד נווה יעקב.

יצוין כי בימים אלו מבוצעות עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה, אשר יימתח משכונת גילה בדרום העיר עד להר הצופים, הגבעה הצרפתית שבצפונה עם שלוחות למלחה וגבעת שאול. עם השלמת התוואי של רשת ה-JNET הקו יתפרש על פני 27 ק"מ של מסילה ו-52 תחנות. הקו הירוק, יפעל בשלביות החל משנת 2024 ועד להפעלה מלאה של הרשת בשנת 2025. לציין כי כבר בימים אלה נעשים מאמצים כדי לקדם את תחילת ההפעלה של הקו הירוק לסוף 2023.

הקו הכחול של הרכבת הקלה יחל לפעול בשנת 2027 מגילה עד למלחה. במהלך שנת 2028 יופעל המקטע הדרומי באופן מלא, מגילה ועד למרכז העיר ומגבעת המטוס למלחה וכן מקטעים נוספים – ממלחה דרך עמק רפאים למרכז העיר ומהדסה עין כרם לגבעת המטוס. על פי התכנון יסתיימו העבודות על הקו הכחול בשנת 2029, כך שהוא ישתרע לאורך של 31 קילומטרים, ויכלול 53 תחנות.

בנוסף, פועלת העירייה בשיתוף צוות תוכנית אב לתחבורה לביצוע מיזמי תשתיות תחבורה ברחבי העיר – נת"צים, הפרדות מפלסיות, חניוני חנה וסע וכן מסופי אוטובוסים.

רשימת המיזמים וסטטוס עדכני למיזמים בנספח להודעה. קרדיט הדמיות – צוות תוכנית אב לתחבורה

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "העיר ירושלים עוברת בשנים האחרונות מהפכת פיתוח תשתיות תחבורה, אשר מטרתה להקל את עומסי התנועה ולייצר אלטרנטיבה משמעותית לשימוש בכלי רכב פרטיים, תוך הנגשת וייעול מערך התחבורה הציבורית ופיתוח מערכות תחבורה להסעת המונים. אני משבח את שיתוף הפעולה, אורך הרוח והסבלנות של תושבי העיר במהלך תקופת עבודות התשתית, זאת תוך הבנה וראיה לעתיד תחבורתי מודרני. נמשיך לפעול לפיתוח התשתיות בכלל רחבי העיר לטובת תושבי העיר ומבקריה".

נספח להודעה: סטטוס מיזמי תחבורה בעיר.

להלן סטטוס המיזמים המקודמים בעיר:

מסלולי/נתיבי תחבורה ציבורית:

•        נת"צ מאיר גרשון - בבדיקת היתכנות

• נת"צ רחוב הצבי – תכנון מוקדם

• נת"צ גולדה מאיר – בוצע

• נת"צ מעלה אדומים שלב א’ - בוצע, שלב ב’ - בדיקת היתכנות

• מת"צ ירמיהו – בביצוע

• נת"צ שפע חיים – בביצוע

• נת"צ בגין מקטע ב’ + ז’ – סיום תכנון מפורט

 

הפרדות מפלסיות:

• אשר וינר – בביצוע

• צומת אורה - התב"ע הופקדה, ממתין למתן תוקף בערר במועצה הארצית

• הארכת מנהרת צה"ל - תב"ע אושרה לתוקף

• מחלף בייט – בתכנון מפורט

 

חניוני חנה וסע:

• חניון רוזמרין: סיום תכנון מפורט

• חניון הר חומה: בתכנון מפורט

• חניון בייט: סיום תכנון מפורט שלד ומערכות

• מתח"מ גבעת התחמושת: סיום בדיקה כלכלית למימון הפרויקט

• חנה וסע פסגת זאב: קידום סטטוטורי וסיום בדיקה כלכלית למימון הפרויקט

• חנה וסע מחלף חמד: ביצוע רה תכנון ובחירת חלופה נבחרת

 

מסופי אוטובוסים:

• חניון אוטובוסים הרטום (קבוע) - תכנון מוקדם

• חניון אוטובוסים כניסה לעטרות - תכנון מוקדם

• נחל אוג - סיום בדיקת היתכנות

• חמד (חנה וסע + חניון אוטובוסים)  -בדיקת היתכנות מחודשת

• מתח"מ בנבנישתי - בתכנון מוקדם

• מחסום 300 (דרך חברון) - בתכנון מוקדם

• גט"י פסגת זאב - בתכנון מוקדם

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים