חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

בתי אבות בפתח תקווה – לבחור את הטוב ביותר להורה

 

יש שלב בחיים שבו היחסים בינינו לבין ההורים קצת מתחלפים. כשהיינו קטנים אנחנו היינו אלו שלא יודעים להסתדר בעולם הזה, והם היו שם בשבילנו לעזור לנו, לגדל, לעטוף ולהדריך ולתת לנו כל מה שאנחנו צריכים

 

ההבטחה: מקום רגוע וטוב להורים

יש שלב בחיים שבו היחסים בינינו לבין ההורים קצת מתחלפים. כשהיינו קטנים אנחנו היינו אלו שלא יודעים להסתדר בעולם הזה, והם היו שם בשבילנו לעזור לנו, לגדל, לעטוף ולהדריך ולתת לנו כל מה שאנחנו צריכים. ומגיע הזמן שבו ההורים מתבגרים, מגיעים קרוב לגיל השלישי, ואז אנחנו מרגישים את הצורך לדאוג להם, לעטוף אותם ולהגן עליהם. אולם, לכל אחד מאיתנו יש את המשפחה שלו שהוא צריך לדאוג לה, ולפעמים ההורים, שהם כבר סבא וסבתא, נשארים לבד בבית. זה לא טוב להם נפשית, לחיות בלי יצירה וחברים והתחדשות (הטלוויזיה לא באמת נותנת מענה לזה), וגם זה לא טוב להם פיזית, אם חס וחלילה הם יצטרכו לעזרה דחופה, אין מישהו שנמצא לידם לעזור להם בשעת אמת, שבה צריך אדם נוסף קרוב באופן מיידי. יש פתרון פשוט לכל העניין: בית אבות איכותי, שנותן לגיל השלישי את המעטפת החברתית, האישית, והבריאותית שהוא כל כך צריך.

מה ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות?

באופן עקרוני גם "דיור מוגן" וגם "בית אבות" הם פתרונות מגורים לאנשי הגיל השלישי. ההבדל הכללי ביניהם הוא שהתושבים בדיור המוגן הם עצמאיים יותר, פיזית מנטלית ונפשית, וממילא יש להם גם מעטפת תרבותית וחברתית שעושה להם טוב כמו שעושה טוב לכל אדם אחר. לעומת זאת "בית אבות" הוא פונה על פי רוב למבוגרים שצריכים יותר עזרה ותמיכה.

מה זה בית אבות?

בית אבות הוא מקום שבו נמצאים אנשים בגיל הזהב, ובו ניתנת להם כל התמיכה הפיזית והנפשית שהם צריכים. על פי רוב ישנם כמה מחלקות, או סוגים שונים של טיפול שנמצאים בכל בית אבות:

1) עצמאיים – אלו הם בני גיל הזהב, אשר יש להם יכולת עצמאית לחלוטין. בית האבות משמש להם כאכסניה ומקור לפעילות מועטה. 

2) מחלקת תשושים – אלו הם קשישים עצמאיים כמעט לחלוטין, מלבד כמה פעולות שבהם הם צריכים עזרה פיזית

3) מחלקת תשושי נפש – הם קשישים שחווים נסיגה תודעתית (כגון באלצהיימר, או דמנציה וכו’), והם צריכים השגחה וסיוע מיוחד

4) מחלקת סיעודיים – הם קשישים שאינם יכולים להתנהל פיזית באופן עצמאי

בבית אבות ישנו צוות אחיות ורופא תורן, ומעטפת בריאותית לטובת הקשישים.

איך בוחרים בית אבות?

כיום יש כמה עשרות בית אבות בישראל, איך בוחרים בית אבות? 

1) מיקום – ממש חשוב, שבית האבות יהיה מספיק קרוב לילדים, שיבואו לבקר את ההורים, לשמח את נפשם עם הנכדים, ולהיות נוכחים בחייהם.

2) המלצות – שימו לב להמלצות של הילדים לקשישים הנמצאים עתה, או שהיו בעבר ביבת אבות. בקרו בעצמכם בבית האבות ותחוו את האנרגיה וההתנהלות בו

בתי אבות במרכז 

כאמור, יש חשיבות עליונה לבחור בית אבות סמוך למקום מגורי הילדים. במרכז הארץ יש היום אפשרויות מגוונות: בתי אבות בפתח תקווה, בתל אביב ובערים נוספות. כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר, לבוא להתרשם ולהחליט מה המקום הטוב ביותר להוריכם היקרים.

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים