חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אלבז לראש העיר: יש למנוע אסון אקולוגי

 

מכיוון שהבעיה לעיל מסכנת את שלום ציבור תושבי העיר מודיעין-מכבים-רעות, העירייה חייבת לפנות בדחיפות לכל הגורמים הרלוונטיים: המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות, משרד הביטחון, המינהל האזרחי, המשרד לביטחון פנים, משרד הפנים וכו’, בכדי שיפעלו בדחיפות ויבצעו את כל הנדרש למניעת אסון עתידי.

 

לכבוד חיים ביבס, ראש העירייה

מודיעין-מכבים-רעות        

             

הנדון: מניעת אסון אקולוגי - ריחות בלתי נסבלים של שריפת פסולת חומרים רעילים 

  1. כמו בעבר, גם בשבוע האחרון כיסה את הישוב מכבים ענן סמיך ורעיל של ריחות מזוהמים שנפלטו משריפת חומרים רעילים מאחד הכפרים הסמוכים למכבים, בשטחי C שבאחריות צה"ל ומדינת ישראל.
  2. זיהום האוויר שנגרם מהענן הסמיך והרעיל, הפך לתופעה מסוכנת ומזיקה שאותה חווים תושבי מכבים שבה אני מתגורר.

הענן מתפשט אח"כ גם אל רעות, אל השכונות המזרחיות של מודיעין-מכבים-רעות, ואל השכונות המערביות של העיר.

  1. עפ"י הידוע לנו, בעיקר בשעות הערב, וגם במהלך כל היום, התושבים בישובים הסמוכים שורפים במזבלות פירטיות פסולת מחומרים שאינם מיועדים לשריפה אלא להטמנה או למיחזור, כגון: סוללות, אביזרי אלקטרוניקה, פלסטיק ועוד, וכתוצאה של השריפות נפלטים לאוויר דיאוקסינים, מימן גופרתי ומתאן ועוד, שהם חומרים רעילים ומסוכנים מאוד לבני האדם שנושמים אותם, במיוחד לילדים ולקשישים החולים במחלות נשימה שונות.
  2. בנוסף לכך, חומרים אלו שידועים כחומרים מסרטנים, יחד עם חומרי הדברה וכימיקלים מסוכנים, מחלחלים לאקוויפר המים הסמוך, ומזהמים את מקורות המים באזורנו.
  3. למיטב ידיעתי, זיהום אוויר רעיל מגיע מהצתות של פסולת, גם מהכפרים הערביים שנמצאים צפונית לעיר, מאיזור ניל"י, חשמונאים וכו’, והענן הרעיל מגיע גם מכיוון צפון אל העיר.
  4. השריפות האלו הן "טרור סביבתי", שגורם לפגיעה בבריאות תושבי העיר והאזור וגם בתושבי הכפרים הערביים.

ראה כתבה לדוגמה בנושא https://www.israelhayom.co.il/article/635203 

  1. כחלק מהדאגה לבריאות תושבי העיר, ובמסגרת שירותיה, העירייה לחייבת לבדוק את איכות האוויר בכל שכונה, מדדי ניטור האוויר ועוד, ולעדכן את התושבים באופן שוטף במצב.
  2. מדינת ישראל חייבת להקים אתרי אשפה ומטמנות מסודרות בכפרים הערביים מזרחית למכבים, בכדי למנוע את שריפת החומרים הרעילים, ולוודא ביצוע הפרדת כל מיכלי ומוצרי הפלסטיק מהפסולת והעברתם למיחזור, מציאת פתרונות יעילים להטמנת הפסולת, מניעת מעבר משאיות ישראליות שמגיעות מישראל לכפרים הערביים לצורך השלכת הפסולת במשרפות בכפרים וכו’.   
  3. מכיוון שהבעיה לעיל מסכנת את שלום ציבור תושבי העיר מודיעין-מכבים-רעות, העירייה חייבת לפנות בדחיפות לכל הגורמים הרלוונטיים: המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות, משרד הביטחון, המינהל האזרחי, המשרד לביטחון פנים, משרד הפנים וכו’, בכדי שיפעלו בדחיפות ויבצעו את כל הנדרש למניעת אסון עתידי.
  4. העירייה חייבת לדרוש מהגורמים לעיל לקבל מהם משוב מפורט ושוטף על הפעילות הנמרצת להפסקה מוחלטת של השריפות הרעילות ולמניעת אסון עתידי.     

 

בברכה,     אבי אלבז 

        חבר מועצת העיר  מודיעין-מכבים-רעות

           יו"ר וועדת ביקורת     יו"ר סיעת מודיעין חופשית      

         

     העתק: משרד הביטחון, המינהל האזרחי, פניות הציבור משרד הבריאות, פניות הציבור

                 המשרד להגנת הסביבה, פניות הציבור. משרד הפנים, פניות הציבור

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים