חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

נותנים עו”ד יד

 

תיקון חשוב בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, משנה לגמרי את התמונה בנוגע להחלטות הנוגעות לגופו ורכושו של האזרח הוותיק. היום (ב’) תתקיים הרצאה שתסביר את משמעות התיקון והאפשרויות החדשות. וגם: שירות משפטי חדש יפשט עוד יותר את התהליך, ובחינם

 

תיקון קטן בחוק, משמעות אדירה לאזרח הוותיק. כל אדם זכאי לבצע פעולות משפטיות, אולם ישנן אוכלוסיות שהחוק מגביל אותן ובמקרים מסוימים אף ממנים אפוטרופוס לצורך קבלת החלטות. ב-2016 אושר תיקון בחוק "הכשרות המשפטית והאפוטרופסות" שמשנה את התמונה ומציע שתי חלופות שמטיבות יותר עם האזרח הוותיק.

היום (2.11.20) בשעה 16:30 תתקיים הרצאה בזום על הנושא שתסביר את האפשרויות החדשות ואיך עיריית ראשון לציון יכולה לפשט עוד יותר את התהליך ואף לחסוך את ההוצאות הגלומות בעניין. את את ההרצאה יעבירו עו"ס אלה קומיסרוב, עו"ס הדס גלזר מטעם האגף לאזרחים ותיקים וד"ר יעל וקסמן, עו"ד מטעם עמותת "מרווה".

עד לכניסת התיקון לתוקף, כאשר חלה הידרדרות במצבו הקוגניטיבי של אדם, עד לכדי חוסר מסוגלות להמשיך ולנהל את ענייניו הבריאותיים והכספיים באופן עצמאי, היה צורך בפנייה לבית משפט בבקשה למינוי אפוטרופוס.

במרבית המקרים, לאחר מינוי האפוטרופוס אין לאזרח הוותיק עוד יכולת להביע דעה בעניין המינוי. התיקון הביא בשורה משמעותית ומאפשר לאזרח הוותיק להשפיע באופן ישיר על עתידו ללא מעורבות בית משפט. על פי התיקון נקבעו שתי חלופות: "ייפוי כוח מתמשך"- הסדר המאפשר לאדם לקבוע מי ירצה שינהל את ענייניו וכיצד, תוך אפשרות למתן הנחיות מקדימות על דרך הטיפול שמעוניין בה בעתיד. חלופה נוספת: מינוי תומך בקבלת החלטות. האזרח הוותיק ממנה אדם "תומך החלטה" שיסייע לו לקבל החלטות בהתאם לרצונותיו ולבחירתו, וגם לחיות חיים עצמאים.

כדי להשלים את התמונה ולפשט יותר את התהליך, מציעה העירייה, בשיתוף האפוטרופוס הכללי, שירות סיוע משפטי בשם "עו"ד יד", במסגרתו עורכי הדין יסייעו בהתנדבות מלאה לגמלאים בעריכת מסמכים שיקלו על חייהם ויעניקו להם שקט נפשי ושלווה.

השירות מוצע ללא עלות לאזרחים ותיקים המתקיימים מקצבת זקנה הכוללת השלמת הכנסה בלבד, ניצולי שואה (שהכנסתם עד גובה 6570 ₪) ומקרים מיוחדים בהמלצת עו"ס מהאגף לאזרחים ותיקים.

במידה ואתם עומדים בקריטריונים אלה, הנכם מוזמנים לפנות לאגף לאזרחים ותיקים:
- בטלפון 03-9547909
- בכתובת המייל vatikim@rishonlezion.muni.il

קישור להרצאה בזום:
https://zoom.us/j/99036134708?pwd=emFlSFFpNUhBMlVLQW5XaE5GUzBNQT09

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים