חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

”הוא הפסיק לפחד מהעברית והתחיל להאמין בעצמו”

 

עם פרוץ הקורונה – עלו לישראל כ-25 תלמידים עם משפחותיהם * עולים מרוסיה, אוקראינה, אתיופיה, ספרד ואפילו אורוגוואי בחרו להגיע לראשון לציון * בעירייה עבדו מסביב לשעון על מנת שיפתחו את שנת הלימודים כשהם דוברי עברית בסיסית * אמא לשני ילדים שלמדו באולפן ”הילדים למדו הרבה מילים חדשות, שירים וביטויים מצחיקים. תודה על החיבוק החם”

 

ראשון לציון הייתה מאז ומעולם כאחת הערים הפופולאריות בישראל עבור עולים וצעירים דוברי אנגלית מפרויקט עמיתי מסע. אגף הקליטה ושילוב עולים בעירייה ערוך לקלוט אותם ולסייע להם בצעדים הראשונים, אלא שמשבר הקורונה טרף את כל הקלפים. הסגר, המגבלות והמשבר הכלכלי הקשו על המשפחות בצעדיהן הראשונים.

כ-25 תלמידים, עולים חדשים מרוסיה, אוקראינה, אתיופיה, ספרד ואפילו אורוגוואי בחרו להגיע לראשון לציון. באגף קליטה ושילוב עולים הבינו מיד כי לעולים החדשים ובעיקר לילדים, קיים פער רציני – מחסום השפה. על מנת שהילדים לא יגיעו לשנת הלימודים עם חוסר ביטחון והרגשה של חוסר שייכות, באגף הרימו את הכפפה, ולמרות מגבלות הקורונה החלו בבניית תכנית לימודים גדושה למען העולים החדשים. אחת המשימות שהאגף שם לעצמו הייתה להגיע לפתיחת שנת הלימודים עם כשהם דוברי עברית בסיסית, כדי שיוכלו להשתלב כראוי במערכת החינוך.

במסגרת התוכנית, למדו התלמידים בכל יום בימים א’-ה’ בין השעות 08:00-12:00 עברית מהבסיס - אותיות א’-ב’, קרוא וכתוב, דקדוק, אוצר מילים, בניית משפטים, ניהול שיחה ועוד. התלמידים נהנו מפעילויות של סדנאות חוויה ויצירתיות כמו : אנימציה, תיפוף, וקוסמות, והועברו להם תכנים בנושאי ההיסטוריה של מדינת ישראל, קבלת שבת וציון חגים.  אלנה דנילוב, אמא של שני ילדים שלמדו באולפן, מספרת: "אני מודה על ההזדמנות להשתתף באולפן הקיץ. מסגרת האולפן הייתה מסודרת היטב: השיעורים טובים, המורה סניז’נה גולדמEF הייתה נפלאה, חביבה ועליזה, הילדים קיבלו הזנה בזמן ההפסקה. הבן שלי ציפה לשיעורים והלך אליהם בהנאה רבה. היה לו חבר באולפן. זה היה חשוב מאוד עבורו. בנוסף, הילדים למדו הרבה מילים חדשות, שירים וביטויים מצחיקים. הוא הפסיק לפחד מהעברית והתחיל להאמין בעצמו. תודה לאולפן ולעירייה על החיבוק החם".

המשפחות מקבל=E5ת סיוע שוטף מאגף הקליטה העירוני מרגע עלייתם – ליווי בצעדיהם הראשונים בארץ, דירת קלט, סיוע ברישום הילדים למוסדות חינוך, סיוע ותיווך מול המוסדות הקולטים, מיצוי זכויות, הכוון וייעוץ חינוכי להורים, הכוון תעסוקתי, מגוון תכניות רחב לסייע בקליטתם וטיפול בכל בעיה וסוגיה שבה נתקל העולה הזקוק לעזרה במהלך השנים הראשונות לעלייתו.  

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "עיריית ראשון לציון ותושבי העיר מקבלים בזרועות פתוחות את העולים ומסייעים להם בכל צעד. למרות הקשיים והאתגרים שחוותה העיר והעירייה בצל הקורונה, היה חשוב לנו להעמיד לרשות המשפחות את כל הסיוע שניתן. אני שמח שהם השתלבו והתאקלמו במערכת החינוך העירונית, אנחנו נמשיך להיות שם עבורם".

"הצלחנו במשימה" אמרה מנהלת אגף הקליטה ושילוב עולים, טלי ליפובצקי "הילדים הגיעו לשנת הלימודים תשפ"א עם אוצר מילים וביטחון עצמי שיסייע להם ויקל על קליטתם במערכת החינוך".

חבר המועצה, יבגני ברחמן, המחזיק בתיק העלייה והקליטה, אמר: ? אנישמח שבנות ובני העולים החדשים פותחים את שנת הלימודים כאשר הם חשים הזדהות, שייכות ויודעים את השפה העברית. מודה לראש העירייה רז קינסטליך על הקצאת המשאבים וההירתמות לנושא?.

נזכיר, כי ראשון לציון נמצאת מזה שנים בעשרת הערים הראשונות הקולטות עליה,. מדי שנה עולים לראשון לציון 

נזכיר, כי ראשון לציון נמצאת מזה שנים בעשרת הערים הראשונות הקולטות עליה,. מדי שנה עולים לראשון לציון בין 900-1000 עולים חדשים. בשנה הנוכחית, עקב הקורונה, חלה ירידה טבעית במספר העולים, אך אגף הקליטה המשיך לספק את שירותי הקליטה לעולים – כדוגמת אולפן הקיץ לעברית לתלמידים חדשים. בדומה שולבו עשרות ילדים עולים גם במסגרת קייטנות קיץ ברחבי העיר בסבסוד עירוני ובשיתוף פעולה ובתמיכת הקרן לידידות

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים