חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות תל אביב והסביבה >>

יוזמה חדשה: תרמו את המענק והעירייה תכפיל את סכומו

 

תושבים יתרמו לאוכלוסיות נזקקות את כספי מענק הקורונה – ועיריית תל אביב-יפו תכפיל את הסכום

 

עיריית תל אביב- יפו וקרן תל אביב ביוזמה חדשה המעודדת את תושבי ותושבות העיר לתרום את המענק הממשלתי שחולק השבוע, או כל סכום אחר, לתושבי המדינה לטובת אוכלוסיות נזקקות בעיר, כאשר כספי התרומות יוכפלו על ידי העירייה ויוקצו לאחת משבע אוכלוסיות נזקקות, לבחירת התורמים: 

• אזרחים/ות ותיקים/ות ושורדי/ות שואה
• משפחות נזקקות ומשפחות שנמצאות בסכנת פינוי מביתן עקב מצבן הכלכלי
• אמנים במצוקה כלכלית
• מהגרי/ות עבודה, מבקשי/ות מקלט ושורדי/ות סחר בבני אדם
• נפגעות זנות
• תלמידי ותלמידות בתי ספר בסיכון
• משפחות נזקקות מקרב הקהילה הערבית ביפו

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "בשבועות האחרונים התבשרנו על כוונה לקצץ תקציבים ממשלתיים של שירותים חיוניים לציבור כולל לצערנו מיזמים המסייעים לאוכלוסיות מוחלשות. דווקא על הרקע הזה ראוי להוקיר את האזרחים הבוחרים לוותר על מענקים ולנתב את הכספים לטובת אלו שזקוקים לו יותר".

כספי התרומה יועברו לנזקקים דרך קרן חירום שהוקמה על ידי קרן תל אביב עם פרוץ משבר מגפת הקורונה. הקרן מסייעת לעיריית תל אביב- יפו לטפל באוכלוסיות העירוניות אשר נפגעו באופן המיידי והקיצוני ביותר מהתפשטות הנגיף. עם השקתה התבססה הקרן על כספי פילנתרופיה שהוכפלו על ידי העירייה בשיטת ה"מאצ’ינג". כעת, לאור פניות שעלו מתושבים שונים שביקשו לסייע לתל אביבים במצוקה, מאפשרת העירייה גם לתושבים פרטיים לתרום כאשר כאמור כל תרומה תוכפל ותופנה לסיוע בהתאם לבחירת התורמים. כספי התרומות יוקצו ע"פ מנגנון קרן החירום בכפוף לפיקוח ועדה ציבורית ובהתאם להמלצתם של גורמי ההכוונה המקצועית בעיריית תל אביב-יפו.
התרומה מתבצעת און ליין בכרטיס אשראי באתר קרן תל אביב. לכל תורם תונפק ותישלח קבלה על תרומתו בדוא"ל.

ממלאת מקום וסגנית ראש העירייה אופירה יוחנן וולק, אשר יזמה את המהלך: "כחלק מהמחויבות המתמשכת שלי לערבות הדדית ועשייה חברתית אני שמחה שיוזמה אישית ומשפחתית הופכת ליוזמה עירונית, ושעיריית תל אביב יפו קיבלה על עצמה להכפיל ולהעצים את תרומות תושביה. רק יחד נתגבר על האתגרים החברתיים והאנושיים שמציבה בפנינו תקופה מורכבת זאת. יש לנו הזדמנות לעשייה ערכית וטובה, לעודד ערבות הדדית, לחזק את הקהילה שלנו ולסייע למי שבאמת זקוק לעזרה.
אני שמחה לתרום את חלקי ומקווה שרבים מתושבי העיר יבחרו להצטרף ליוזמה חשובה זאת.".

ד"ר הלה אורן, מנכ"ל קרן תל אביב: "מרגע תחילת משבר הקורונה קרן תל אביב יזמה אפיקים פילנתרופיים - יכולת לתת ביטוי אמיתי לערבות הדדית ואחריות חברתית בתוך כל הקושי והכאב שמסביבנו. חשוב לקדם תרבות של פילנתרופיה ישראלית כדי להבטיח את החוסן והיכולת המשותפת של כולנו להתמודד עם הקשיים שעוד יבואו. היכולת לתרום את המענק הממשלתי האישי לטובת אלו שזקוקים לו יותר הוא הזדמנות לכל אחת ואחד שיכולים להרשות לעצמם לייצר עוד מעט תקווה - להפיץ עוד קצת אור. נתינה היא זכות שמגיעה לכולנו."


לינק לתרומות: https://telavivfoundation.org/he/donate

לפרטים נוספים, דוברות עיריית תל אביב-יפו, 03-7244720, dovertlv@tel-aviv.gov.il

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים