חיפוש
 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

כל מה שצריך לדעת על רשלנות רפואית

 

רשלנות רפואית היא חריגה של גורם רפואי מן הנורמות, הסטנדרטים והכללים המחייבים, על דרך המעשה או המחדל, אשר בעטיה נגרמים למטופל נזקים, נכות, כאב וסבל, צער, אובדן כושר עבודה ואף מוות. חשוב להבחין בין אי שביעות רצון של מטופל מתוצאות הטיפול שקיבל, לבין רשלנות רפואית. להמשך קריאת הכתבה של עו”ד ניסן מנו, מומחה בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף- כנסו...

 

כל מה שצריך לדעת על רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא חריגה של גורם רפואי מן הנורמות, הסטנדרטים והכללים המחייבים, על דרך המעשה או המחדל, אשר בעטיה נגרמים למטופל נזקים, נכות, כאב וסבל, צער, אובדן כושר עבודה ואף מוות. חשוב להבחין בין אי שביעות רצון של מטופל מתוצאות הטיפול שקיבל, לבין רשלנות רפואית.

כיצד נזהה רשלנות רפואית?

על מנת לבחון קיומה של רשלנות רפואית, יש להפעיל על הסוגיה שלושה מבחנים עיקריים כפי שנפרט להלן בתמצית. ראשית, ייחוס רשלנות רפואית לגורם רפואי איננה עניין של מה בכך ויש לבחון האם הגורם הרפואי אכן פעל ברשלנות: האם הרופא הביא לידיעת המטופל את מכלול המידע הדרוש? האם המטופל נתן הסכמה מדעת לטיפול? האם הרופא סיפר למטופל על תוצאות אפשריות של הטיפול והסיכונים הכרוכים בו? משנענתה שאלתנו במבחן הקודם בחיוב, נבדוק האם אכן גרם הרופא ברשלנותו לנזק למטופל, קרי, האם היה הרופא צריך לדעת ויכול היה לדעת כי התנהגותו תגרום נזק? שלישית, עלינו לזהות אם נתגבש קשר סיבתי בין התרשלות הגורם הרפואי לבין הנזק שנגרם בפועל: חשוב להבין כי לעתים למרות שנגרם למטופל נזק אגב טיפול רפואי ועל אף שהרופא אכן התרשל בטיפול, הנזק שנגרם בפועל עדיין היה נגרם גם ללא רשלנות רפואית. כלומר, גם אם נבודד את יסוד הרשלנות – עדיין נשאר עם נזק. דהיינו, גם אם הרופא לא היה מתרשל, עדיין היה סובל המטופל מנזק. נצטרך גם לבחון את הסוגיה בשאלה של טיפול רפואי חלופים שעשוי היה לגרום לנזק – אך בהיקף קטן יותר מכפי שנגרם בפועל.

מומחה בתביעות רשלנות רפואית

משרדו של עורך הדין ניסן מנו קצר עד כה הצלחות אין-ספור בתיקי רשלנות רפואית מורכבים וזיכה את לקוחותיו בפיצויים הנאמדים במיליוני שקלים. בזכות עבודה מקצועית, ניסיון ותבונה, ומערך מומחים רפואיים ומשפטיים לשירות לקוחות המשרד. אנו מאמינים כי לצד כל אלה ההכרחיים לצורך טיפול מיטבי בנפגעי רשלנות רפואית, נדרש עו"ד רשלנות רפואית לספק ללקוחותיו ובני משפחותיהם מענה אנושי רגיש לאורך כל ההליך המשפטי, כסטנדרט ראשון במעלה.

לקבלת הייעוץ והליווי המשפטי לו אתם זקוקים, צרו קשר עם משרדנו כבר היום  באתר או בטלפון 050-2375955.

יש לכם עוד שאלות לניסן מנו עו”ד - רשלנות רפואית ונזקי גוף? כנסו!

הפייסבוק שלי  

 www.mano-law.co.il

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים